Nightstorm
Ouwe rot
Ik ben absoluut een n00b op het gebied van de harmonieleer, maar vroeg me toch het volgende af: als je als dj twee platen wilt mixen op basis van harmonie, hoe doe je dat? Want ik kan me nog voorstellen dat je twee platen hebt die in dezelfde toonsoort staan en daardoor perfect bij elkaar passen, dat kun je gewoon horen...Maar dan moet je ook nog beatmixen, dus de pitch van de platen veranderen, waardoor voor zover ik weet de harmonie niet meer klopt. Is dit gewoon een kwestie van eindeloos proberen tot je precies weet welke twee platen op hetzelfde tempo in dezelfde toonsoort staan (wat mij een enorm monnikenwerk lijkt plus het lijkt mij in de weg staan als je op het juiste moment de juiste plaat wil draaien)? Of zijn er slimme truukjes om dit te doen? Of luistert het allemaal eigenlijk niet zo nauw?
Niet dat ik perse een dj-carriere ambieer of daar serieus mee bezig ben, maar ik vind het gewoon interessant
Niet dat ik perse een dj-carriere ambieer of daar serieus mee bezig ben, maar ik vind het gewoon interessant