Portishead gaat weer touren.

Is dat een leuke zaal?

Bof dat kan je niet echt zeggen nee.

Sportpaleis is veel groter, akoestiek van Vorst heeft terecht een slechte reputatie maar het is zowat de enige zaal van formaat van de hoofdstad. De zaal van de AB klinkt véél beter maar is véél te klein voor zo een band.

.

Alles is relatief natuurlijk als je weet dat ze in België de Schaal van Richter hebben omgedoopt tot de Schaal van Faithless sinds die er een paar jaar geleden een jump wedstrijdje op nahielden op hun concert in Vorst Nationaal.

http://www.nme.com/news/portishead/33772

hier staan nog wat andere locaties die nog niet op de P'head site staan.

Ben zeer benieuwd of ze ook weer in Roseland gaan optreden...

HMH lijkt me nou niet echt de beste locatie, maar goed, het is beter dan niets.

Roseland is leuk mits er natuurlijk wel een Orkest bij is.

Gewoon HMH voor mij hoor! Zaterdag meteen naar het Postkantoor om kaartjes te halen.

:luv:

Ik heb vanmorgen de kaartjes gehaald. Ik hoop dat de HMH niet te groot blijkt en dat iedereen z'n kop een keer houdt tijdens de rustige passages!

Ik hoop dat de HMH niet te groot blijkt en dat iedereen z'n kop een keer houdt tijdens de rustige passages!

Laatst Tori Amos in de HMH gezien, en dat voelde als een huiskamerconcert. Dus dat is zeker mogelijk. Maar lullen tijdens een concert is inderdaad ergernis nummer 1!!!!!!!

Tijdens het laatste Radioheadoptreden in de HMH stond er ook een clubje voor ons de hele tijd te lullen. Alleen bij Creep en Karma Police en zo, gingen ze een beetje op een Pinkpopmanier staan te juichen. Laat die mensen hun smerige Heineken in een kroeg opdrinken.

Voor de liefhebbers: Op de site van Portishead is het nieuwe album in een Limited Edition te pre-orderen. Minpuntje is dat het volgens mij pas geleverd wordt in mei, waardoor je het niet hebt voor het optreden.

Het gaat om het album op 2x 12", een 12" imagedisk, een vreemde USB-stick met het album en wat films en nog iets voor aan de muur of zo. Het lijkt er op dat ze dus een voorbeeld hebben genomen aan Radiohead met hun laatste album.

Heel goedkoop is het niet (47,95 pond inclusief verzending), maar dankzij de sterke euro is dat momenteel 'slechts' ongeveer 60 euro.

Vrij idiote prijs voor een album wat je nog helemaal niet kan horen, maar daar heb ik alle vertrouwen in. En ik vind het ook een erg prettige zaak dat artiesten in plaats van die kleine kut-cd's hun product nu op zo'n creatieve manier aan gaan bieden.

De mijne is in ieder geval besteld.

2_30_a.jpg

Een weekje later nog maar ff een kleine review van portishead in Florence:

Was erg leuk. Het was in een kleine venue met achterin zitplekken. Italianen zijn lekker klein, dus als Nederlander kijk je overal overheen! Verder ook fjin dat ze niet altijd begrijpen wat er gezongen wordt, waardoor ze niet echt meezingen, wat ik helemaal niet erg vond. (Ben bang dat dat in A*dam en brussel wel anders zal zijn :frons:)

Verder fantastisch optreden. 16 tracks gespeeld, waarvan zo'n 7 nieuwe en de rest alle gouwe ouwe. Hele vette visuals!

Kortom, ik ben niet blij dat kaartjes voor A*dam en brussel al zijn uitverkocht, anders was ik zo nog een keer gegaan. Echt KIPPENVEL!

Voor de visualisatie: http://www.youtube.com/watch?v=abn__3jk6_0

Een weekje later nog maar ff een kleine review van portishead in Florence:

Was erg leuk. Het was in een kleine venue met achterin zitplekken. Italianen zijn lekker klein, dus als Nederlander kijk je overal overheen! Verder ook fjin dat ze niet altijd begrijpen wat er gezongen wordt, waardoor ze niet echt meezingen, wat ik helemaal niet erg vond. (Ben bang dat dat in A*dam en brussel wel anders zal zijn :frons:)

Verder fantastisch optreden. 16 tracks gespeeld, waarvan zo'n 7 nieuwe en de rest alle gouwe ouwe. Hele vette visuals!

Kortom, ik ben niet blij dat kaartjes voor A*dam en brussel al zijn uitverkocht, anders was ik zo nog een keer gegaan. Echt KIPPENVEL!

Voor de visualisatie: http://www.youtube.com/watch?v=abn__3jk6_0

Cewl... Uit andere filmpjes op Youtube vind ik de nieuwe nummers een beetje rommelig overkomen. Misschien dat ze hun thuisbasis Engeland gebruikt hebben om er even in te komen om op het vasteland van Europa pas echt te gaan optreden :)

Ik heb in ieder geval goed zin in vanavond! Zal hier morgen ook even neerzetten hoe het was (vond).

attachment.php

Dit begrijp je toch ook niet? Ga je je best doen om vooraan te staan, ben je meer bezig met je kuttelefoon dan met het optreden. Waar ga je er nu voor heen? Voor jezelf, of om de mensen thuis het hele optreden te laten zien?

Een foto of een clipje; okee, maar die mensen staan de hele tijd met die lichtjes omhoog.

Attachments

• PortisheadLive.jpg
    PortisheadLive.jpg
    17,6 KB · Bekeken: 76
De nieuwe tracks zijn wel oke. Een aantal klinken live een stuk beter dan op het album. Verder zijn ze niet zo fenomenaal als de oudere tracks. Soms zelfs een beetje saai vanwege de alsmaar doorlopende beat.

nog wat kiekjes:

Attachments

• PICT3138.JPG
    PICT3138.JPG
    493,1 KB · Bekeken: 81
  • PICT3147.JPG
    PICT3147.JPG
    617,1 KB · Bekeken: 74
  • PICT3153.JPG
    PICT3153.JPG
    456,8 KB · Bekeken: 76
  • PICT3155.JPG
    PICT3155.JPG
    418,3 KB · Bekeken: 81
De nieuwe tracks zijn wel oke. Een aantal klinken live een stuk beter dan op het album. Verder zijn ze niet zo fenomenaal als de oudere tracks. Soms zelfs een beetje saai vanwege de alsmaar doorlopende beat.

nog wat kiekjes:

Hoe ben je aan de tracks van het nieuwe album gekomen dan?

Portishead :halleluja Beth Gibbons... :engel:

Voor alle mensen die gaan vanavond, geniet ervan! Ik wou dat ik het geld ervoor had... *zucht* :stupid

Als ik hem op vinyl kon krassen misschien wel... :dj:

.
Idd, van het internet geplukt. Die heb ik GESTOLEN van ze! Vuile dief ben ik :duivels:

ff zonder gekkigheid: Na zo'n optreden moet je natuurlijk wel de tracks nog ff kunnen naluisteren, en als ze dan zo stom zijn het album pas later uit te brengen, tja, dat is hun eigen fout.

Maar ik had de limited box ook al in bestelling staan hoor, wel prijzig, maar geld moet rollen en anders had ik er later spijt van gekregen :D

@Kraan: Wat vind je ervan? Vanavond hoor je het allemaal levenseggie!

.

@Kraan: Wat vind je ervan? Vanavond hoor je het allemaal levenseggie!

Helemaal eens wat betreft downloaden (dat is niet illegaal trouwens, dus je bent geen dief), anders moet ik een maand wachten tot ik de nummer kan luisteren.

Maar ik vind het even wennen. Ik mis een beetje het bruine stoffige houten geluid. De nummers spreken absoluut aan, maar ik mis voorlopig een beetje de herkenning van Portishead er in. Dat had ik eerlijk gezegd met het album van Beth Gibbons nog meer. Maar ik heb het nog maar één keer geluisterd, dus misschien dat ik morgen helemaal weg, of juist ziek, van ben.

Back