koptelefoon of monitors geloven?

waarom meteen dure speakers laten kopen? Het is inderdaad wel het beste maar qua afmixen komt meer kijken dan alleen de speakers. Het is het totaal plaatjes van speakers, akoustiek, gear, creativiteit en kennis.

Ik ken zat jongens die op een hifi speaker top mixen maken!

Als een bestaande goedgemixte track goed kan klinken op hifi speakers of computer speakers, waarom zou je dan neit net zo kunnen mixen op die speakers? bedoel het geluid komt eruit dat hoor je bij je referentie tracks.

Het is dus inderdaad gewoon je speakers goed kennen. Mix gewoon tot dat het op BEIDE goed klinkt je speakers en je koptelefoon.

Je zou een analizer kunnen proberen voor de verborgen frequenties in het laag wat je niet kunt horen op jou speakers. Maar pas wel een beetje ermee op.

Je speakers zullen wat minder gedetaileert zijn, maar een redelijke mix kun je er vast wel op maken aangezien de tracks die je erop luisterd goed klinken.

suc-6

ik heb wel een vst plugin (freeware) wat speciaal bedoeld is voor het afmixen op een koptelefoon, daarbij vertel ik wel dat ik het zelf nog niet geprobeerd heb.
maar inderdaad voor een goed stereobeeld is het prettig om een monitoring te hebben die geheel aan je persoonlijke smaak voldoet.

Iemand een idee welke plug dit is? lijkt me opzich best eens interessant om te proberen ..

Back