nord electro rack met 2 keyboards?

raoul

Stamgast
Ik heb een nord electro rack. Ik wil hem graag met twee keyboards bedienen (net als een echte..) Dit moet denk ik met midi thru, maar het lukt niet!! Kan iemand mij helpen? ik vraag me af of het wel met een electro rack kan?
En zo ja, hoe.....????

Groet, Raoul

3 keer het zelfde topic openen ? :D

De midi thruw gebruik je om door te lossen, die kun je niet gebruiken om meerdere midi outs te mergen.

Jij hebt een midi merger nodig, die 2 midi outs op 1 midi out gooit.

of een midi patchbay, die kan hetzelfde maar die zijn meestal wat groter en uitgebreider, zoek maar even op midi merger of midi patchbay.

Succes.

... ij hebt een midi merger nodig, die 2 midi outs op 1 midi out gooit ...
Daar dacht ik ook aan, maar houdt die wel de kanalen gescheiden? Dus is Midi kanaal1 nog steeds 1 en 2 nog twee, of wordt 2 gewoon bij 1 geplaatst?

Net nog bij die goedkope Philip Rees apparaatjes zitten zoeken, maar die worden niet meer gemaakt...

Wout

Zijn er ook nog andere apparaten die dit kunnen want ik kan die phillip rees apparaten dus egt nergens vinden......

Zijn er ook nog andere apparaten die dit kunnen want ik kan die phillip rees apparaten dus egt nergens vinden......

Elke MIDI-patchbay kan dit.. Ik heb zelf de Roland A-880 (voor ongeveer 80 euro 2dehands te vinden) en die kan tot 8 inputs naar 1 output sturen! Eventueel ook naar andere outputs dus als je met meerdere synths werkt is zo'n ding ideaal, met 1 druk op de knop wissel je van patch! (Waarbij een patch bestaat uit een routing van 8 inputs naar 1 tot maximaal 8 outputs.) :okdan:

let wel op dat niet elke midi patchbay kan mergen.

Je hebt in ieder geval in welke vorm dan ook een midi merge doosje nodig. Veelal kunnen 8x8 patchbays wel mergen, maar let even op de manual of het echt kan voordat je een miskoop doet.

Daar dacht ik ook aan, maar houdt die wel de kanalen gescheiden? Dus is Midi kanaal1 nog steeds 1 en 2 nog twee, of wordt 2 gewoon bij 1 geplaatst?
de kanalen blijven uiteraard netjes gescheiden, zou anders wel een warboel worden niet?
als beide midi-ins data versturen dat bestemd is voor kanaal X zal dit dus ook gemerged worden wederom naar kanaal X...

Elke MIDI-patchbay kan dit.. Ik heb zelf de Roland A-880 (voor ongeveer 80 euro 2dehands te vinden) en die kan tot 8 inputs naar 1 output sturen! Eventueel ook naar andere outputs dus als je met meerdere synths werkt is zo'n ding ideaal, met 1 druk op de knop wissel je van patch! (Waarbij een patch bestaat uit een routing van 8 inputs naar 1 tot maximaal 8 outputs.) :okdan:
Meer dan 10 jaar geleden een A-880 gehad, had hem nooit weg moeten doen, maar de A-880 kan maar 2 inputs mergen naar 1 output. Verder ben je vrij in je routing.

ach de nord electro kan met een split keyboard spelen
dus als je de range goed instelt dan is het geen probleem om met twee keyboards te werken.

en, er zijn vast wel midicontrollerboardjes die de input softwarematig met de output kunnen mergen, en dan heb je weer een thru doosje minder nodig

Back