JohnnyBusca
rocket scientist
Ola!
Ik was gisteren eens lekker tv aan het kijken en toen heb ik mezelf twee (eigenlijk drie keer) betrapt op het nadenken over biologische Oscillatoren.
Namelijk:
Verder had ik nog een opmerking over die vraag met het ruis:
Die klopt namelijk niet. Als je pure ruis hebt dan hoor je geen frequentie verschil. Dus als je verschillende toonhoogte aanslaat, hoor je steeds een andere pitch (van de frequentie band met de meeste energie) maar die heeft absoluut geen relatie met de aangeslagen toonhoogte. Als je een sample hebt van ruis en die aanstuurd heeft de frequentie wel een relatie met de aangeslagen toonhoogte. In de quiz gisteren gebruikte ze een M1 en die heeft volgens mij een gesamplede ruis..
Hebben meer synthforum leden deze gedachten gisteren gehad..
p.s. En nu ga ik een patch bouwen met een sherpard module, puur uit kerstgedachten!
Ik was gisteren eens lekker tv aan het kijken en toen heb ik mezelf twee (eigenlijk drie keer) betrapt op het nadenken over biologische Oscillatoren.
Namelijk:
- In de film Matilda, zegt ze dat een muis een hartslag heeft van 650 slagen per minuut en dat er dus een zoemend geluid vanaf komt.. als je nu een muis op een lopende band zet en de snelheid voltage controlled kunt regelen...
- Nationale wetenschaps quiz: De relatie tussen frequentie waarmee krekels tjielpen en temperatuur is liniear. Als je nu de temperatuur voltage controlled kunt maken...
- De gozer die allemaal met geluid bezig was, met tegeltjes, enzovoort... Die had ik al vaker gezien, maar door hem moest ik wel aan springreverbs enzo denken.
Verder had ik nog een opmerking over die vraag met het ruis:
Die klopt namelijk niet. Als je pure ruis hebt dan hoor je geen frequentie verschil. Dus als je verschillende toonhoogte aanslaat, hoor je steeds een andere pitch (van de frequentie band met de meeste energie) maar die heeft absoluut geen relatie met de aangeslagen toonhoogte. Als je een sample hebt van ruis en die aanstuurd heeft de frequentie wel een relatie met de aangeslagen toonhoogte. In de quiz gisteren gebruikte ze een M1 en die heeft volgens mij een gesamplede ruis..
Hebben meer synthforum leden deze gedachten gisteren gehad..
p.s. En nu ga ik een patch bouwen met een sherpard module, puur uit kerstgedachten!