Funky snippet; Hoe verder?

Marsman

Ouwe rot
De titel zegt het al. Ik heb een snippet van een jam eerder deze avond. Ik weet zelf alleen niet helemaal wat ik hier verder mee moet. Ik zat er zelf al aan te denken om er een gitarist bij te halen voor wat leuke funky dingetjes. Misschien ook wel bassist, om dit dan in zijn geheel nog instrumentaler te maken. Of gewoon doorgaan op deze manier en het goed uitwerken met een leuke opbouw en climax..?

Nu post ik het hier omdat ik wel benieuwd ben wat jullie ervan vinden en wat voor kleine ideetjes jullie krijgen bij het horen van dit stukje. :D

Funky snippet

:okdan:

Laatst gewijzigd:
poeh lastig..

die sound is wel wat opgekropt en overstuurd vind je ook niet?

het enige wat mij opkomt bij dit is female vocals :)

luisterde de mp3 en hoorde in gedachten zwoele vrouwenstem die af en toe goedkeurend zegt "oh yeah".

las toen trigg's commentaar, haha :biertje:

oh, en definitely geen gitaar gepingel erbij.

iets warmere klank misschien?

Bedankt allebei voor de reacties.

Ja inderdaad, dit klinkt misschien nog wat schel en kil, maar daar wil ik me eigenlijk nog niet echt zorgen om maken. Een zangeres had ik zelf nog niet aan gedacht, zeker iets om eens verder over na te denken.. Vooral omdat ik zoiets nog niet eerder heb gedaan. Bedankt jongens! :mega:

mss nog een begeleidende melodielijn ...ik vind die overstuurde lead een beetje saai zo alleen

Ik ga er komend weekend eens goed voor zitten. QUOTE]

dat kan wel eens het beste zijn , even rustig tot je nemen die snip ,dan komt de inspieratie meestal vanelf8>

Bas drum en snare muten en gooi er dan een lang uitgerokken zachte pad bij,terug opbouwen met een rollend snare'tje dan afronden met een vette cymbal.
Bas drum en snare terug open met dat pad geluidje er nog altijd bij en een ride op 1,3,5,7,9,11,13,15 (varieer volume) dit zou alles een beetje meer kunnen opvullen?

Heeft zeker perspectief ja. :) Zangeres zou kunnen; een andere mogelijkheid is om verschillende instrumenten te laten soleren (soort funkjam van een band wordt het dan). Na die 'break' van rond 1:00 bijvoorbeeld zou je vanaf 1:03 een ritme kunnen inzitten dat wat meer doorloopt (minder horten en stoten) met een cleaner instrument dat soleert; dan terug naar deze riff, weer terug, enz. Dat zou een hele lekkere instrumentale funkjam kunnen opleveren!

check ff je bas geluid.. er zit een knetterharde piek onder de 50Hz, erg onaangenaam met een subwoofer kan ik je zeggen (daarom mensen, mix met groot materiaal of met een 2.1 set!)..

En ik bedoel de bas in het algemeen, je kick heeft ook ERG veel laag :)

Back