Promotie

staxas

HiGH-WaY audio
Wie oh wie heeft er goeie tips betreffende promotie van muziek? Ik heb vorig jaar vier (ja vier!) albums uitgebracht op oa iTunes, RealNetworks etc en mijn fanbase is alsnog nihil. Als je wilt luisteren ga dan naar www.myspace.com/highxway! Ik zit ook op Last.fm. Laat ff weten!

Uitbrengen op Itunes Realnetworks etc. dat doet tegenwoordig iedereen das net zoiets als myspace. Je moet gewoon een paar platen uitbrengen denk ik.

Ja, muziek naar echte labels sturen ipv alleen die online dingen, das toch helemaal niet leuk. Muziek uitbrengen op plaat is pas een echte release.

nou zoals gezegd, naar labels sturen. zoek platenlabels die jouw soort muziek uitbrengen en stuur ze allemal een demo cd met je eigen gegevens erbij.

met een beetje op internet zetten kan je lang wachten op je beroemde leventje ;)

Op plaat uitbrengen geeft de meeste voldoening!
Het is niet meer zo gemakkelijk als 15 jaar geleden, maar ik heb toch goede hoop dat het me met mijn laatste album gaat lukken.

Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik weet niet of dit wel het juiste materiaal is om voor jezelf bekendheid te verwerven. Bekendheid als in 'big sales' en heel veel fans.

Met een leuke website zou je je misschien al wat meer kunnen onderscheiden van 'de rest'. Jezelf onder de aandacht brengen via myspace lijkt me echt ondoenlijk tegenwoordig.

En een plaat uitbrengen is leuk hoor......maar de verkoop van vinyl gaat niet zo heel erg lekker meer tegenwoordig. Daarnaast heb je toch echt een kruiwagen nodig. Zelf stuur ik echt niet me muziek naar labels op...rechtenkwesties....er wordt gejat bij het leven. Ben je een niet geregistreerde artiest en ze gappen je muziek dan heb je geen poot om op te staan dus wees voorzichtig. Je kan wel wat demos aan bevriende dj's geven en dat zij hem voor je draaien. Zo hoort in ieder geval het publiek je muziek. Zij zijn het die het dan willen hebben en willen aanschaffen.

Laatst gewijzigd:
afentoe leuke trancedeuntjes op je site hoor

ik haat wel dat myspace gedoe ja, vooral als ze je niet toelaten om te skippen in de nummers..

Je maakt een filmpje met Moviemaker met foto's van half naakte grieten met jouw muziek erbij en je naam op het scherm.
Als titel voor je filmpje kies je iets als "Sexy girls lesbian sex" en dat plaats je op Youtube.

Je gaat meteen heel veel bezoekers krijgen van over de hele wereld. Heel veel gasten zullen je naam niet zien staan natuurlijk. Maar anderen wel.

En hoe beter je filmpje hoe bekender je kan worden!

:doei:

.

deze bakken met je demo cd er in
zelf langsgaan bij labels, samen stukje eten en je cd luisteren
tenzij je een dikke gepenkop hebt, das lastiger dan

promotie.jpg

Loop een cd winkel binnen, neem de cd's die in hetzelfde genre liggen van hetgeen wat jij maakt.
Draai het cd'tje om, en noteer de naam van de platenfirma's/publisher die op de cd staan, en stuur hen dan een mailtje,.............

Je kunt het via Fonos uitgeven. Dan moet je zelf eerst de eerste 10 cd bestellen, de rest wordt dan voor je gedaan.

Zie www.fonos.nl

Phochos:W

Als je zelf vind dat je muziek op plaat moet komen spaar dan ongeveer 1500 euro's...

Stuur je muziek op naar alchemy mastering soho london om te laten masteren en te laten snijden.

Laat de moeder platen opsturen naar record industry in haarlem nederland en laat er daar 700 stuks van persen.

Stuur een aantal exemplaren naar distributie mensen die jouw soort muziek doen, post overal dat je een plaat uithebt en verkoop hem!

Als je dit vaak genoeg doet en je muziek dik is dan kom je er vanzelf wel...

Alle sites op inet zijn er alleen om je muziek wereld wijd beschikbaar te maken, verdere verwachtingen zijn redelijk zinloos.

Je moet er zelf iets van maken!

grtz Bruce

Back