Promotie

Je zou eens opzoek moeten gaan naar een zangeres, dan gaat het misschien wat makkelijker. Een aantal nummers lenen zich namelijk prima voor vocalen.
Het compliment wat ik je kan geven is dat jouw muziek me doet denken aan de muziek waar ik een vreselijke hekel aan heb. En dat is dus juist de soort muziek die erg populair is! Oftewel je doet het goed!.

Ik denk dat een aantal van je nummers best succesvol zouden kunnen zijn.
Stuur eens wat dingen naar radio zenders. Er zijn dj's die spul draaien als ze het leuk vinden.

Ik zie dat Scooter in je top vrienden staat. Ik hoor wel een soort van inspiratie in sommige nummers terug.

Mijn mening:

Alternate Universe en Ready to Go (met een paar aanpassingen) hebben potentie om aan te slaan.

The Future is Now is net een andere soort caregorie en zal niet op tmf terecht komen, wel in de platenbak van aardig wat dj's en op de radio (dance programma's later op de avond/weekend).

Into the Unknown klinkt als een commerciële hit van 10 jaar terug en weet niet of dat nu nog aanslaat. En duidelijk geïnspireerd door Scooter ;)

Piano Winds zal het denk ik niet zo goed doen. Die mist net wat dingen. Die zeurderige lead is niet boeind/pakkend genoeg om het te laten aanslaan.
De rest van het nummer is vrij standaard. Maar misschien omdat ik het een vervelend nummer vindt, anderen het juiste goed vinden. (geloof me dat ik heel vaak zo).

Birth of a start komt gewoon op je toekomstige plaat als opvulling. (ik vindt dit overigens iets fijnere muziek).

Succes.

Het compliment wat ik je kan geven is dat jouw muziek me doet denken aan de muziek waar ik een vreselijke hekel aan heb. En dat is dus juist de soort muziek die erg populair is! Oftewel je doet het goed!.

Daar was ik dus ook al aan het denken8~.
Punt 1: je moet het niet te veel willen. Dan zijn je verwachtingen te hoog en dan val je ook harder.
Punt 2: Ga naar de bron, labels dus.
Punt 3: maak verkoop bare muziek. althans bij commercieele labels

Ik zelf maak muziek die ik zelf leuk vindt. Dat zal me waarschijnlijk niet meer opleveren dan een complimentje; "klinkt wel leuk" van een vriend of iets dergelijks.

nu ik toch over promotie praat he,

www.myspace.com/tribezmachinez

als of er nu iemand gaat kijken die mij beroemd gaat maken8D

700 stuks vinyl 1e persing van iets onbekends is tegenwoordig wel veel idd.

Begin dan met het laagste aantal dat ze in haarlem doen, 300 stuks zwart vinyl. Als je de masteringkosten laag houdt (door het bv door mij te laten doen) en met een simpele sticker werkt kan je met minder dan 270 van die 300 uit de kosten komen. Dan heb je iig genoeg promotievinyl om rond te geven/sturen aan dj's/labels.

even een vraag tussendoor, heeft het tegenwoordig sowieso wel eigenlijk nog wel zin om dingen op vinyl uit te brengen? voor distributie betaal je nl ook toch 1 a 2 euro p/s ? (toch?)

Natuurlijk, al is het alleen maar om een eigen plaat te hebben. Das toch veel leuker dan mp3tjes die je zelf kan maken en online zetten of een cdtje branden.

Natuurlijk, al is het alleen maar om een eigen plaat te hebben. Das toch veel leuker dan mp3tjes die je zelf kan maken en online zetten of een cdtje branden.

Ja, tuurlijk is het tof om een eigen plaat te hebben, maar als je geen commercieel doel nastreeft kun je toch ook 10 dubs oid laten maken (wellicht wat mindere kwaliteit)?
De vraag is dus eigenlijk, even afgezien of je bereid ben om zelf geld toe te leggen, of het zelfs bij kickass tracks met goede distro nog wel rendabel is om zeg 300-500 platen te laten maken.?

Het is tegenwoordig inderdaad moeilijk om op vinyl uit te komen, ook best logisch aangezien de huidige DJ generatie los gaat op mp3.
Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf welke muziek je maakt maar veel van de labels kiezen er vandaag de dag voor eerst digitaal uit te brengen, en als dit goed loopt pas op vinyl.
Ook hier is wel weer begrijpelijk, het proces voor vinyl blijft een dure investering en het is best lastig om al voldoende te verkopen om de kosten er weer uit te halen. Daarbij is het digitaal uitbrengen een mooie en goedkope manier voor de labels eerst te zien wat je muziek doet.
Uit het oogpunt van de artiest is het minder leuk en ook ik deel de mening dat het niet voelt als een "echte" release.
Persoonlijk denk ik dat je muzkiek digitaal ook minder makkelijk te verkopen is.
De "distributie"naar het buitenland mag zo dan wel makkelijker zijn, het punt blijft dat de meeste van de grote online shops zo'n groot aanbod hebben dat je al snel op de grote hoop komt, zeker als je niet echt bekend bent.
Maarja,..tijden veranderen.

Ik wil niet lullig doen, maar na het beluisteren van je tracks denk ik dat je er nog niet helemaal bent. 'Birth of a star' is het enige nummer dat ik te beluisteren vond. De rest is gewoon nog niet op professioneel niveau en geen enkel nummer heeft een hook, melodie, iets wat blijft hangen waardoor je boven het gros uitstijgt.
Ik zou zeggen, blijven doen wat je doet zodat je technisch beter wordt, maar hoop nou niet op een (groot) platencontract want die liggen echt niet zomaar voor het oprapen.

Back