Hallo allemaal,
ik post niet veel op synthforum, maar ik volg het wel allemaal bijna dagelijks en haal hier veel nuttige info vandaan.
Sinds kort ben ik opnieuw bezig met het maken van nummers. Ik probeer een gezonde mix te maken tussen elektronische muziek en rock, maar ook uitstapjes naar andere genres sluit ik zeker niet uit. Ik heb ook plannen om binnen dit en een jaar een liveset in elkaar te steken.
Momenteel staan er drie nummers op mijn myspace. Geef gerust commentaar of tips!
http://myspace.com/whalehunted
ik post niet veel op synthforum, maar ik volg het wel allemaal bijna dagelijks en haal hier veel nuttige info vandaan.
Sinds kort ben ik opnieuw bezig met het maken van nummers. Ik probeer een gezonde mix te maken tussen elektronische muziek en rock, maar ook uitstapjes naar andere genres sluit ik zeker niet uit. Ik heb ook plannen om binnen dit en een jaar een liveset in elkaar te steken.
Momenteel staan er drie nummers op mijn myspace. Geef gerust commentaar of tips!
http://myspace.com/whalehunted
Maar vocals komen er met de tijd zeker nog wel bij!
Vocals zouden inderdaad wel een toevoeging zijn, al was het maar om de tracks wat meer smoel en structuur te geven. Nu vind ik het niet heel herkenbaar per track en een beetje zonder begin en eind. Een beetje kretologie er doorheen (hoef je niet voor te kunnen zingen hoor; zie Goose, maar dan gewoon nog wat lozer en kreetachtiger!) en het is net alsof het zo allemaal had moeten zijn.
Het mag van mij ook iets vetter/gruiziger qua sound; ergens is het toch wat te lieflijk. Misschien ligt dat puur aan mij (ik houd ook niet van Daft Punk, en daar hoor ik de funky invloeden van terug), maar volvettere drums (meer rocky?) en wat vuigere sounds zouden mij wel bevallen.
En zou live ook zeer zeker werken! Daarvoor misschien een drummer, en gitarist zoeken om het flink te kunnen laten knallen?
ik ben zelf ook nogal fan van Goose en Shameboy-achtigen. Wat bedoel je precies met 'kretologie'?
gewoon wat in het wilde weg roepen ofzo ?
Heb je ergens een nummer met iets in die stijl?
) en echt moeilijk gezongen wordt het ook niet. Maar houdt het nummer wel heel sterk bij elkaar, plus dat het heel goed gebruikt wordt in dat rustige tussenstuk (met flarden achter , door en over elkaar). Vinnikdandus.