[Electronic Rock] - Whalehunted

tuyte

Nieuwkomer
Hallo allemaal,

ik post niet veel op synthforum, maar ik volg het wel allemaal bijna dagelijks en haal hier veel nuttige info vandaan.

Sinds kort ben ik opnieuw bezig met het maken van nummers. Ik probeer een gezonde mix te maken tussen elektronische muziek en rock, maar ook uitstapjes naar andere genres sluit ik zeker niet uit. Ik heb ook plannen om binnen dit en een jaar een liveset in elkaar te steken.

Momenteel staan er drie nummers op mijn myspace. Geef gerust commentaar of tips!

http://myspace.com/whalehunted

STONECOLD: het is niet echt mijn ding, maar vind het qua sound eigenlijk best wel goed klinken.

ERRORMODE: best wel origineel, maar mis hier toch echt een goeie mannenstem in.

PLAYING WITH MATES: Deze vond ik gewoon iets minder

-----

Al met al leuke dingen binnen een stijl die ik nooit luister, maar waar denk ik zeker wel publiek voor te vinden is. Maar zang zou het absoluut niet misstaan.

Succes !

Hey! Bedankt voor de reactie!

Ik hoor nog van mensen de terechte opmerking dat er vocals ontbreken. Jammer genoeg ben ik zelf niet toonvast genoeg *D Maar vocals komen er met de tijd zeker nog wel bij!

Ik vind het wel okee allemaal! Ik herken er een hoop Goose in (qua stijl), en dat trek ik ook goed. :P Vocals zouden inderdaad wel een toevoeging zijn, al was het maar om de tracks wat meer smoel en structuur te geven. Nu vind ik het niet heel herkenbaar per track en een beetje zonder begin en eind. Een beetje kretologie er doorheen (hoef je niet voor te kunnen zingen hoor; zie Goose, maar dan gewoon nog wat lozer en kreetachtiger!) en het is net alsof het zo allemaal had moeten zijn. ;) Het mag van mij ook iets vetter/gruiziger qua sound; ergens is het toch wat te lieflijk. Misschien ligt dat puur aan mij (ik houd ook niet van Daft Punk, en daar hoor ik de funky invloeden van terug), maar volvettere drums (meer rocky?) en wat vuigere sounds zouden mij wel bevallen.

Maar sowieso al vet hoor! Strakke sound, lekkere drive, goede sfeer. Vooral Error Mode = :halleluja En zou live ook zeer zeker werken! Daarvoor misschien een drummer, en gitarist zoeken om het flink te kunnen laten knallen?

Gewoon keihard mee doorgaan! :okdan:

thx voor de reply :) ik ben zelf ook nogal fan van Goose en Shameboy-achtigen. Wat bedoel je precies met 'kretologie'? :dubbel: gewoon wat in het wilde weg roepen ofzo ? :mega: Heb je ergens een nummer met iets in die stijl?

Ik noem Goose en Daft Punk ook omdat ik ze in je vriendenlijst zag staan bij MySpace. ;)

Met 'kretologie' bedoel ik inderdaad gewoon wat kreten. In veel dance is dat zo. Een paar zinnetjes, totaal geen inhoud, maar zorgt wel voor een sterk refreingevoel, of in ieder geval een instant herkenningspunt. En da's natuurlijk altijd goed. Hoeft niet per se zo natuurlijk, maar wat ik maar bedoel te zeggen: 'vocals erbij' hoeft niet per se zwaar intelligente lyrics en een superzanger te betekenen; d'r zijn veel meer varianten!

Wat mij betreft valt British Mode (van Goose) trouwens ook wel onder kretologie. Kei weinig tekst, klinkt als een willekeurige verzameling zinsflarden (zou ook kunnen dat ik gewoon het punt mis :D ) en echt moeilijk gezongen wordt het ook niet. Maar houdt het nummer wel heel sterk bij elkaar, plus dat het heel goed gebruikt wordt in dat rustige tussenstuk (met flarden achter , door en over elkaar). Vinnikdandus. 8~

de synths zijn niet vet genoeg hiervoor vind ik, en de beats wat te makkelijk soms en misschien wat te lief.. eigenlijk overall een beetje te lief
en de nootjes van de synths ook niet altijd even interessant.
wel leuke ideeën vind ik er in zitten :okdan:

Bedankt voor de reacties!

Ik denk wel dat ik snap wat je bedoelt met ' te lief ' :)
Maar ik ben niet echt een expert op het gebied van elektronische muziek.
Wat zou ik precies kunnen doen om bvb drums en synths iets ' brutaler ' te krijgen?

Groeten

Error Mode vind ik echt een heerlijk nummer! Rockt echt lekker. Stonecold en Playing With Matches vind ik dan weer net iets te saai. Daar ontbreekt die energie die Error Mode heeft een beetje, en de lead van Playing With Matches klinkt voor mij net iets te braaf classic rock-achtig. Maar goed, dat is natuurlijk ook gewoon een kwestie van smaak.

Back