smackos
Gepokt en gemazeld
Kweenie of het al genoemd is maar een ander voordeel is dat je natuurlijk met de 101 en een drummachine meteen tracks kan maken met de ingebouwde sequencer.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
als ik zoveel te besteden had, werd het een system100mAllebei is gewoon het beste.
Klaar.

ook lekker , en dan wel de extra in/uitgangen erop solderenik zou voor een jupiter-4 gaan![]()

vond de schuifjes zo klein en voelde altijd aan als een of ander soort casiootje.
ben nooit zo gecharmeert geweest van die sh101 en 202, heb het dan niet zozeer perse over de klank.
de SH-101 heeft nutuulk wel Saw EN Pulse EN Sub allemaal mixbaar qua volume...
da's al een groot voordeel tegenover de 1 wave selectable osc van de ms-10...
om maar ff een klein detail van de plank te halen
Ja, je kan er best leuke bas en lead geluidjes uit halen, maar het heeft geen oemf ofzo.
MS10 is een komkommer
MS20 is een potje augurken
101 is dan een tja wat...

IMO:
Yamaha CS10 is een beetje als een MS10 maar dan wel met meer laag ofzo, maar nog steeds dunnetjes, maar meer snijdend, funkier.
Axxe heeft een heel mooi rond gedetaileerd analoog jaren 70 geluid, net als de micromoog, die ietsjes fuzzier is nog.

100m zit dichter tegen de sh101 aan qua klank ( filter(24db) en vco ) en is meer modulair , derhalve.
is ook goedkoper dan een sys101+102 en flexibeler. ( zou al voldoen)
maar inderdaad, zou eigenlijk voor beiden moeten gaan, heb je en de klanken en de filters en de mogelijkheden. maar ja dat valt toch wat buiten dit topic denk ik
blijft natuurlijk wel dat je nog niet dat goedkope ms20 geluid hebt!
de MS-10 is simpel te doorgronden, de MS-20 is iets ingewikkelder dan de SH-101 idd... synthese-wise...Ik ken de MS10 niet, maar heb wel een MS20 en de SH-101 heb ik het op geleerd. Ik zou voor de Korg gaan; wat lastiger om te leren beheersen
.... tis een x0xb0x geworden