sh-101 of ms-10

Kweenie of het al genoemd is maar een ander voordeel is dat je natuurlijk met de 101 en een drummachine meteen tracks kan maken met de ingebouwde sequencer.

en dat de sh101 gewoon met 1v/oct en normale trig-in is uitgerust, veel makkelijker en nauwkeriger te midificeren dus.
vind de ms20 wel veel meer fun om te tweaken !, en een bandrecorder echo en galmveer erachter en hij klinkt toch wel lekker hoor.
de sh101 ruist minder, maar ik vind hem wat "braaf"

Allebei is gewoon het beste.

Klaar.

Allebei is gewoon het beste.

Klaar.
als ik zoveel te besteden had, werd het een system100m

100m zit dichter tegen de sh101 aan qua klank ( filter(24db) en vco ) en is meer modulair , derhalve.
is ook goedkoper dan een sys101+102 en flexibeler. ( kas met 3 modules: vco-vcf-vca, 2eg-lfo, noise-lfo-rm-s/h, of 2Xvco-vcf-vca, 2eg-lfo, zou al voldoen)
maar inderdaad, zou eigenlijk voor beiden moeten gaan, heb je en de klanken en de filters en de mogelijkheden. maar ja dat valt toch wat buiten dit topic denk ik
blijft natuurlijk wel dat je nog niet dat goedkope ms20 geluid hebt!

het gekke is dat dat ding niet veel duurder is dan een sh-101... elke keer dat ik de jupiter aan heb staan schuif ik de sh-101 de kast in... zoveel dikker en organischer... maar daaren tegen is een 101 een stuk handzamer :D

vond de schuifjes zo klein en voelde altijd aan als een of ander soort casiootje.
ben nooit zo gecharmeert geweest van die sh101 en 202, heb het dan niet zozeer perse over de klank.

vond de schuifjes zo klein en voelde altijd aan als een of ander soort casiootje.
ben nooit zo gecharmeert geweest van die sh101 en 202, heb het dan niet zozeer perse over de klank.

Ja de 101 en 202 waren ook een soort budget dingen destijds...ook germarket naar tiener-meisjes en schooljongetjes.

ms10[20 / mc202

ms10[20 / mc202

de SH-101 heeft nutuulk wel Saw EN Pulse EN Sub allemaal mixbaar qua volume...
da's al een groot voordeel tegenover de 1 wave selectable osc van de ms-10...

om maar ff een klein detail van de plank te halen

helemaal mee eens kheb hier nu te leen mc202 en een ms20
ok is geen ms10
maar de mc202 heeft een aardig compleet geluid begin meestal met de holle sub wave en dan de env afstellen voor t lekkere loopje
evt wat andere wave erby "schuiven " evt wat mod opt filter

en byna klaar
de ms10..in mijn gevaal de ms 20 gebruik ik al vaker as fx machine vanwege de mogelijkheden en de instant "variabele/ bewgende "sounds die mogelijk zijn

persoonlijk zou ik bv geen 850 betalen voor een ms20...
koop een doepfer modulairtje voor efx sound s

Ja, je kan er best leuke bas en lead geluidjes uit halen, maar het heeft geen oemf ofzo.

MS10 is een komkommer
MS20 is een potje augurken
101 is dan een tja wat...

mc 202 is de vijg met monchopu erop 8D

hoe verhoudt bv een 1 osc moog ala micro moog zich erop
en bv een cs10 [ook 1 osc bak tochnog ,....]
en een arp axxe / teisco 60f

ik denlk dat een 1 osc bak betr uit de verf komt aster een multimode filtertje op zit ,...

IMO:
Yamaha CS10 is een beetje als een MS10 maar dan wel met meer laag ofzo, maar nog steeds dunnetjes, maar meer snijdend, funkier.
Axxe heeft een heel mooi rond gedetaileerd analoog jaren 70 geluid, net als de micromoog, die ietsjes fuzzier is nog.

IMO:
Yamaha CS10 is een beetje als een MS10 maar dan wel met meer laag ofzo, maar nog steeds dunnetjes, maar meer snijdend, funkier.
Axxe heeft een heel mooi rond gedetaileerd analoog jaren 70 geluid, net als de micromoog, die ietsjes fuzzier is nog.

persoonlijk kan ik weinig zeggen over de axxe ..laat staan t arp geluid ..
gewoonweg te weing tyd door gebracht met mn [toen ] avatar !zonde
kweet t
hebbei m nog ...smack...?

was wel een total ander sound je dan wat k toen kende qa 2 osc analog,s
khad toen ook een dv 800 [korg en pro one
vast nog wel t een en ander , maark vondt arp ...best raw/ helder

tsi eiegnlijk niet eerlijk om twee osc synth qa sound te vergelijken met andere merken 1 osc synths
de basis is van 1osc/ 2osc van t zelfde merkvaak t zelfde
teisco60f / 110
arp axxe / oddy / avatar / solus
cs 5 / 10 ....15/cs30
by roland ziter er wel aardig wat verschil in de basis qa sh synths
want erzitten geen cem 3340 in de sh56/7 09 en so
d8 ik ?

arp slous lijkt me een eg leuk 2 osc ie synthje
erg zeldzaam gellof k ook ! zie m nooit voor by gaan
:doei::doei:

Ik ken de MS10 niet, maar heb wel een MS20 en de SH-101 heb ik het op geleerd. Ik zou voor de Korg gaan; wat lastiger om te leren beheersen, maar als je het eenmaal kunt, is hij veel meer 'acid'. Die filters zijn onnavolgbaar. De SH-101 is 'liever'.

100m zit dichter tegen de sh101 aan qua klank ( filter(24db) en vco ) en is meer modulair , derhalve.
is ook goedkoper dan een sys101+102 en flexibeler. ( zou al voldoen)
maar inderdaad, zou eigenlijk voor beiden moeten gaan, heb je en de klanken en de filters en de mogelijkheden. maar ja dat valt toch wat buiten dit topic denk ik
blijft natuurlijk wel dat je nog niet dat goedkope ms20 geluid hebt!

ask wiseguy .moet geloven was 1800ofso best normale price
voor soon case van system 100dus

3 osc ;kas met 3 modules: vco-vcf-vca, 2eg-lfo, noise-lfo-rm-s/h, of 2Xvco-vcf-vca, 2eg-lfo,

best ok ..ipv 900+ eu voor een ms20 + 450.-+ voor een ms 20
dan nog ombouwen naar ...iig hz/v erop prutsen

Ik ken de MS10 niet, maar heb wel een MS20 en de SH-101 heb ik het op geleerd. Ik zou voor de Korg gaan; wat lastiger om te leren beheersen
de MS-10 is simpel te doorgronden, de MS-20 is iets ingewikkelder dan de SH-101 idd... synthese-wise...
de Arp Axxe is meer 'Acid' nog dan de MS...

Back