sh-101 of ms-10

elektrofunk

THE ROBOTS ARE COMING
Hoi forumleden,
kan een roland sh-101 of een korg ms-10 kopen.
Vroeg me af wat ongeveer de prijs is van deze bakken.
Ik maak veelal elektro en wil wat ruiger gaan, neem aan dat
de sh-101 dan een betere keuze is? verder vindt ik de patch manier
van de korg weer leuk... maar of dat handig is?

Anyways, kan wel wat advies gebruiken.

het zijn echt twee verschillende apparaten. de sh-101 is een leuke allround monosynth met 1 osc, maar wel verschillende golfvormen en sub osc die je kan mixen. leuke arpeggiator en mini sequencer ingebouwd. altijd handig, zo'n 101 !

de ms10 is juist wat ruiger, vooral door zijn schreeuwende filter, met hoog goorheids gehalte.

luister eens wat voorbeeldjes op youtube !

http://www.youtube.com/results?search_query=sh+101&search_type=&search=Search

http://www.youtube.com/results?search_query=ms+10&search_type=&search=Search

dank, ja idd de ms-10 klinkt qua filters wat schreeuweriger
maar de sh101 klinkt zoiezo wat snerpend klopt dat? is een sh101
niet een beetje acid achtig... ? en hoe zit dat met die sequencer, kan niet vinden hoe die werkt.. is dat realtime inspelen?

de 101 is niet echt snerpend, meer fuzzy ofzo. de sequencer is heel makkelijk, knop indrukken, inspelen (evt. rusten of slides zijn ook makkelijk te programmeren)

luister gewoon naar wat voorbeelden, dan ben je er als het goed is snel genoeg uit welke je meer ligt !

ja ik kan me wel voorstellen waarom je dat denkt, hij is wat fuzzy qua klank... wel bruikbaar in veel dingen. heb zelf zowel de ms10 als de sh-101 en ze zijn echt heel verschillend. ms10 is ook leuk als je tekno of industrial maakt ofzo :D

hm... ik denk zo'n 350 ofzo voor beide bakken... maar de laatste tijd gaan de 101's weer flink omhoog heb ik het idee.

ik weet niet welke ik eerder weg zou doen... ik gebruik ze alletwee niet zo veel meer. soms is een smerigee PWM bass uit de ms10 erg goed in een numemr, met een beetje filter gedraai. dik, vies maar toch niet zo heel warm.

de 101 is wel breder inzetbaar, dat wel.

ja 400 is wel okay, maar duurder vind ik echt overdreven. de mijne was 200, paar jaar terug :D volgens mij zijn er niet echt bekende 101 kwalen, gewoon vooraf manual lezen, ding goed inspecteren, alle functies proberen. batterijvak checken op batterij lekkage !

Belangrijke 101 check: Check of de sequencer/arpegiator werkt, dat is vaak het eerste wat kapot kan gaan, de synth zelf werkt prima maar als je de sequencer wilt gebruiken slaan alle lampjes op hol.

Beide zijn toch belangrijk! Uiteraard moet een synth vet klinken, maar als je er maar een soort geluid uit krijgt omdat er amper functies op zitten dan is dat toch ook jammer.

Heb geen ms10(of 20) dus daar kan ik niet over oordelen, maar zowel de ms als de sh hebben een bepaalde charme.

De sh101 heeft de sequencer en de arp en is aan te sturen door een trigger, waardoor ie altijd wel te gebruiken is. En draait op batterijen!

De ms10 is weer semi modulair en heeft wat leuke opties zoals een ext input, waardoor je een externe bron door de mangel kunt halen. En de ms10 ziet er echt mooi uit!

de sh101 biedt meer en een beter geluid vindt ik.
als je de kans hebt om wat meer te sparen zou ik voor een ms20 gaan, dat is weer een stap beter dan beiden genoemde.( vind de ms10 te beperkt)
anders de sh101 dus

Beide zijn toch belangrijk! Uiteraard moet een synth vet klinken, maar als je er maar een soort geluid uit krijgt omdat er amper functies op zitten dan is dat toch ook jammer.

Heb geen ms10(of 20) dus daar kan ik niet over oordelen, maar zowel de ms als de sh hebben een bepaalde charme.

De sh101 heeft de sequencer en de arp en is aan te sturen door een trigger, waardoor ie altijd wel te gebruiken is. En draait op batterijen!

De ms10 is weer semi modulair en heeft wat leuke opties zoals een ext input, waardoor je een externe bron door de mangel kunt halen. En de ms10 ziet er echt mooi uit!

de sh101 biedt meer en een beter geluid vindt ik.
als je de kans hebt om wat meer te sparen zou ik voor een ms20 gaan, dat is weer een stap beter dan beiden genoemde.( vind de ms10 te beperkt)
anders de sh101 dus

Heren we zijn het met elkaar eens.
Was net een beetje sjagie vandaar mijn sterke uitdrukking met het manlijk geslachts orgaan.
Verder lees ik wel vaker over functies en uiterlijk en ik ben van mening dat dit er niet echt toe doet. Het geluid wat uit zo´n ding komt vind ik echt het belangrijkst.

Ik zou voor een ms 10 met een goede externe stepsequencer gaan.

Wat wil je kwa geluid?

MS10 meer schreeuwerig maar ook mooie westcoast leads en diepe bassen. Hele vette filter en ext in. Als je kan doorsparen is de MS20 wel leuk met zijn ext in->cv/gate en twee filters/osc's. De filter van de MS10 schijnt wel vetter te zijn. Vindt wel de filter heel irritant en overduidelijk MS10 klinken als je de peak(reso) hellemaal open zet.

SH101 klinkt meer plastic,acidachtig,wel dik. Hij is heel erg hands-on, niet erg warm.

Wat een klote argument.
de keuze leek MIJ simpel... dus tsja enzo ook misschien...
mij gaat het om het aantal mogelijkheden, de ms-10 ken ik van binnen en buiten en was er snel op uitgekeken...

Ik zou voor een ms 10 met een goede externe stepsequencer gaan.
maar da's weer een extra uitgave die je bij een SH-101 niet hoeft te doen nutuulk

Laatst gewijzigd:
Back