Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
welnee, het is niets voor niets gesampled omdat het anders nog duurder zou worden qua analoge componenten.de 909 hihat is gewoon een noise sample volgens mij.
En dmv synthese als hihat naar buiten gebracht.
is dat nou zooooooooooooo interessant om te weten?Maar welke hihat was dat ooit?

Dat is het eigenlijk ook ja .
Het is bij mij begonnen toen er jaren geleden een 909 hihat in een marco borsato track zat .

Was het niet ook zo dat de closed en de open hi-hat 1 sample was en daarom dus ook niet tegelijker tijd te gebruiken was?

Was het niet ook zo dat de closed en de open hi-hat 1 sample was en daarom dus ook niet tegelijker tijd te gebruiken was?
Nee dat is om realistische hihat riffjes te krijgen, net als op een echt drumstel....de closed hihat kapt de open af.
ja en daarna zit in de rom ook de clap geprogrammeerd en die kapt de hihat ook af... tuurlijk......
Klap jij maar eens in je handen terwijl je een hihat aantikt. Of heeft u 3 handen?

ja en daarna zit in de rom ook de clap geprogrammeerd en die kapt de hihat ook af... tuurlijk......
tsja erm... is 1 en hetzelfde setje bekkens en kunnen nooit (in het echt) op hetzelfde moment klinken...zijn 2 verschillende samples je kan ze ook allebei apart tweaken en ze delen 2 parameters (level en tune) maar ze kappen elkaar inderdaad af waar je maar net van moet houden![]()

Volgens mij heeft dit naast een "realistische" reden ook een technische reden en dat is omdat de sample van de 909 open en closed hihat achter elkaar geplakt zitten in dezelfde ROM, zoals te horen is in deze eerder geposte sample die rechtstreeks uit de ROM van de 909 getrokken is.