De ECHTE 909 Hihat!!!???

wie klapte er nou in zn handen voor de clap dan?

[partypooper mode]De clap is synthese, paar zaagtand oscs., ruis en wat filters, 6-track kan m namaken (mijne klonk nie zo 909) 8D

maar we hebben dus een winnaar!

2b3e14865f83cad122483c94d161758e.jpg

[partypooper mode]De clap is synthese, paar zaagtand oscs., ruis en wat filters, 6-track kan m namaken (mijne klonk nie zo 909) 8D

maar we hebben dus een winnaar!

2b3e14865f83cad122483c94d161758e.jpg

Yeah! Zildjan Hihats rule! 8)

Maar tis eigenlijk best leuk om te weten dat er dus in zowat elke houseplaat tussen elke tel een echte fysieke hihat te horen is!
Dit is dus verreweg de meest te horen hihat allertijden.

Dat had de fabrikant zildjan ook niet gedacht toen ze dit exemplaar aan het maken waren! :)

Maar nu is het dus eigenlijk best leuk om zelf je eigen hihat te samplen op een hele brakke manier, 6 bit 32 KHz (of hoeveel was het precies?). Deze in een sampler te stoppen met instelbare envelope en zo je eigen nieuwe "909-hihat" te gebruiken in je producties!
Ik ga het proberen in ieder geval! :mega:

Deze in een sampler te stoppen met instelbare envelope en zo je eigen nieuwe "909-hihat" te gebruiken in je producties!

Ja wel een geinig idee inderdaad :) Ben ook benieuwd of het iemand ooit zou lukken de ingebakken samples van bijv die hihats te vervangen door andere sample(s). Ik las ergens dat iemand ooit een poging had gedaan dit met een TR-707 te doen maar dat was nergens op uitgelopen.

BTW: zou opzich ook na te bootsen moeten zijn met een bitreducer/bitcrusher over een zjingzjang hihat, kijken of het dan lijkt op de 909 hihat :P

aar.... Heeft iemand er een tot zijn beschiking? Mischien in een heuse muziekzaak ff gaan sampelen. Ik loop er ook een beetje warm voor. :walker:

aar.... Heeft iemand er een tot zijn beschiking? Mischien in een heuse muziekzaak ff gaan sampelen. Ik loop er ook een beetje warm voor. :walker:

A.s. zondag is het Drumworld festival!

Als er ergens veel hihats zijn... :okdan:

Voor 10 euro entreegeld heb je een unieke en grote hihat-sample collectie.
Ik zou zeggen, pak je microfoontje en recordertje mee!

Dat word zwaar... heb wel eens tientallen piano's te gelijk horen spelen, moelijk opnamens maken,prachtig totaal geluid.. dat wel.

zijn er drummers in da house al hier?

Slimme actie@Novice1 ;)

wissen is nooit te laat

Dit is jouw originele commentaar:

"
Sorry hoor, maar ik vind dit een vrij belachelijke en onnozele thread. Mij kan het niks schelen welke originele hihat or whatever is gebruikt bij de samenstelling van een rythm composer. Wat heb je daar nou aan? Uiteindelijk zal deze originele hi-hat absoluut niet klinken zoals het uit de 909 komt En maakt het voor mij ook niet uit. Zo kan er ook worden gezeverd over: welke hi hat werd gebruikt bij de preset drumsounds van een Roland D-20 etc... Ik zelf heb er ook vroeger nooit bij stil gestaan, terwijl ik al 20 jaar wist dat het een sample van één of ander hi-hat was. Vind deze thread voor nerds. En ik wil er toch op reageren, vermits ik het toch echt wel onnozel is (komkommertijd ofzo?). Ik vraag mij eigenlijk af of mensen ooit eens aan sex of zo hebben gedaan die zich dat afvragen. Ik vermoed echt van niet (zo'n soort saaie mensen die zich dit afvragen, hebben niet veel sex, nee veel te saai in het hoofd ook trouwens) Uiteindelijk worden de 909 geluiden nergens meer gebruikt. En uiteindelijk, muziek met (nog altijd???) tr-909 drum-geluiden, zijn toch wel ouderwets aan het worden. De nieuwe generatie dans muziek producers zweert de 909 af. Ik heb soms de indruk dat de tijd hier op synth.nl een jaar of 10 achter hold. Niks interessants en vernieuwends hier eigenlijk. Maar ja, vernieuwing betekend hier als het eigenlijk weeral passé is. Typish synthforum.

Wordt een Roland TR-909 nog altijd tweedehands verkocht voor meer dan 300 euro? Schandalig eigenlijk! Heb er nu 12 staan, en heb er al 4 verkocht aan 100 euro. Geraak ze niet meer kwijt.(heb ze zelf opgekocht in perfecte staat voor maar 2000bfr. per stuk (50 euro dus) Maar ik loop er niet zo mee te koop . TR-909? gaap, gaap, gaap :Z nothing special anymore!

Allez, mensjes blijven kakken over een hi-hat. :dubbel::dubbel::dubbel:

Dit is mijn antwoord

" @Novice1

Nog wel eens op je eigen Myspace geweest de laatste tijd? Of blijf je daar liever even weg omdat het allemaal wat gedateerd klinkt door al die 909 samples?

Volgende keer iets langer nadenken voor je post... beetje ondoordacht getrol..."

Succes met verder wissen ;)

Laatst gewijzigd:
@Novice1

Nog wel eens op je eigen Myspace geweest de laatste tijd? Of blijf je daar liever even weg omdat het allemaal wat gedateerd klinkt door al die 909 samples?

Volgende keer iets langer nadenken voor je post... beetje ondoordacht getrol...

huh?? wat bedoel je precies? Is niks trollig aan eigenlijk. Het is gewoon mijn mening hierover. Mij maakt het eigenlijk niks uit. Gewoon vind ik alles nogal ver gezocht en heeft het eigenlijk weinig belang, vermits het toch niet echt wereldschokkende ontdekkingen zijn. Maar OK, ik begrijp wel dat er mensen zijn die dat belangrijk vinden. Geen probleem voor mij hoor! Maar uiteindelijk een 909 hi-hat wordt toch echt niet meer gebruikt. (zelfs niet meer bij de eerste en de tweede generatie detroit techno producers) Een Frans Bauer, een René Froger, Eddy Wally en andere shit... daar wordt al jaren veelvuldig gebruik gemaakt van de 909 hi-hat. Wat stelt een 909 Hi-hat nu nog eigenlijk voor tegenwoordig? Ik apprecieer het nog enkel bij de oudere techno/acid/house/ etc... producties. Maar een recente plaat waar gebruik is van gemaakt van 909 geluiden zou al heel goed moeten zijn om niet te moeten denken aan dergelijke shit.

Laatst gewijzigd:
Doe mij er maar twee, dan kan ik tenminste een closed hi-hat met een open hihat mixen. Belachelijk, dat kan zelfs FastTracker II nog wel.

Wat een enorme zure foef ben jij zeg en je naam zegt natuurlijk ook genoeg. Een beetje mensen bestempelen als "zo'n soort saaie mensen die zich dit afvragen, hebben niet veel sex, nee veel te saai in het hoofd ook trouwens" Oordeel lekker over jezelf en kom niet meet van dit soort nutteloos en kinderachtig commentaar aanzetten, smerige hater (ga dan lekker naar zo'n ruk site als . . .fokke of zo)

"En uiteindelijk, muziek met (nog altijd???) tr-909 drum-geluiden, zijn toch wel ouderwets aan het worden" Wat voor een onzin schrijf je hier nu weer?
meneer ik lul maar wat uit mun slappe nek! maak je niet zo druk anders vergeet je te ademen, wel een beetje je hersencapaciteit verdelen knul.

En dan heb je ook nog 10 X een 909 staan voor 100 pst.. natuurlijk!.
hoe jong ben je, 14? met de blosjes op de wangen en de puistjes op de neus...

Je weet jezelf iig lekker voor schut te zetten... rot toch op.
En dan ook nog je commentaar weghalen, slappe hap.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
::::::::┏━-━━━━━┓:::::::::::::::::::::::
:::::┏┫  | |  ┣┓::┏┓:::::::::::::::::
:::::┗┫━━ ┃ ━━┣┛::┣┫:::::::::::::::
:::::::┃ ━━━━━ ┃┏┳┫┣┓::::::::::
:::::::┗━━┳━┳━━┛┃_____┣┓:::::

denk eerder dat het deze hihat is eerlijk gezegd. dus een bronse hihat in iedergeval. ik vind het best interessant om te weten eerlijk gezegt.

denk eerder dat de originele hihat momenteel bij een oud oma'tje op zolder ligt en de achterkleinkinders van 2 en 4 jaar oud erop aan het hengsten zijn met een hamer... :peukie:

Stel dat dit niet zo is en hij ergens bij roland verborgen ligt, zo'n 100m onder de grond en bewaakt door honderd van deze kereltjes:
Midget%20Wrestler%20Fuzzy%20Cupid.jpg

(het is maar een gedachte he)

Wat zou die originele HH dan waard zijn? Of wat mss niet helemaal hetzelfde is voor sommigen, hoeveel zou men er voor durven bieden?

gagarin

Back