De ECHTE 909 Hihat!!!???

Wat een enorme zure foef ben jij zeg en je naam zegt natuurlijk ook genoeg. Een beetje mensen bestempelen als "zo'n soort saaie mensen die zich dit afvragen, hebben niet veel sex, nee veel te saai in het hoofd ook trouwens" Oordeel lekker over jezelf en kom niet meet van dit soort nutteloos en kinderachtig commentaar aanzetten, smerige hater (ga dan lekker naar zo'n ruk site als . . .fokke of zo)

"En uiteindelijk, muziek met (nog altijd???) tr-909 drum-geluiden, zijn toch wel ouderwets aan het worden" Wat voor een onzin schrijf je hier nu weer?
meneer ik lul maar wat uit mun slappe nek! maak je niet zo druk anders vergeet je te ademen, wel een beetje je hersencapaciteit verdelen knul.

En dan heb je ook nog 10 X een 909 staan voor 100 pst.. natuurlijk!.
hoe jong ben je, 14? met de blosjes op de wangen en de puistjes op de neus...

Je weet jezelf iig lekker voor schut te zetten... rot toch op.
En dan ook nog je commentaar weghalen, slappe hap.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
::::::::┏━-━━━━━┓:::::::::::::::::::::::
:::::┏┫  | |  ┣┓::┏┓:::::::::::::::::
:::::┗┫━━ ┃ ━━┣┛::┣┫:::::::::::::::
:::::::┃ ━━━━━ ┃┏┳┫┣┓::::::::::
:::::::┗━━┳━┳━━┛┃_____┣┓:::::

Maar jongetje toch, ga wat gaan lullen bij uw grootmoeder ofzo. Je kent er niks van. Noem mij eens recente platen waar nog 909 hi hats wordt gebruikt? En dan bedoel ik niet de meelopers met één of andere hardcore probeersels, wat eigenlijk al 10 jaar passé is? En als je mij niet geloofd, over het feit dat ik een aantal 909's heb staan, is dat uw probleem hoor. Ik kan er ook niet aan doen ze da gij er waarschijnlijk meer dan 1000 euro hebt betaald voor een TR-909. Ge voelt u waarschijnlijk nu in't zak gezet. Gefrustreerd onnozelaarke.

Bericht door een moderator:
Heren, hou 't een beetje fatsoenlijk zeg. Schelden en ruziemaken doe je maar ergens anders.

Vind het wel vaag dat je een aantal 909's heb staan terwijl je hem passe vind, mischien moet je er een paar verkopen en kan je van de opbrengst naar de oorarts.
Als je dan weer beter hoort zal je horen dat de 909 nog steeds geen passe is.

Hmmm. heb ze al 15 jaar staan. En ten tweede: Yeah right. Flauwekul. Noem mij dan eens wat recente platen waar nog een TR-909 hi-hat wordt gebruikt. :Z

Noem mij dan eens wat recente platen waar nog een TR-909 hi-hat wordt gebruikt. :Z

Ok, ok... dan zal ik maar wat opheldering geven:

Tiesto gebruikt de 909-hihat zo'n beetje in elke plaat in combinatie met de laatste versie van Parkito (v3.0 geloof ik). Daarom zijn al zijn platen top40 hits en klinken al zijn producties zo toppiejoppie! :halleluja:D

Hmmm. heb ze al 15 jaar staan. En ten tweede: Yeah right. Flauwekul. Noem mij dan eens wat recente platen waar nog een TR-909 hi-hat wordt gebruikt. :Z

Ik wil wel eens een foto zijn van jou 909 collectie,
als ik eerlijk ben geloof ik er geen snars van.

Wees een kerel, sta bij je woord en maak een foto van die 909's

en ga nou niet die discussie aan over dat de 909 passe is of niet want dan zit je hier op het verkeerde forum en jij hebt zelf dan de verkeerde gear.

wat is de toegevoegde waarde van meerdere 909's ? Ik kom niet verder dan dat je hihats dan niet onderbroken hoeven te worden of dat als je sd en claps tegelijketijd doet dat ze dan niet dezelfde noise gebruiken.

Het is leuk dat iedereen zijn mening kan verkondigen, maar zinloos negatief gezeik van iemand die de 909 uitkotst en vervolgens zegt dat hij er 10 heeft is vervuiling van het forum naar mijn mening.

Zullen we een slotje doen? Alles is al gezegd over de 909 hh :)

Zooooo.

ff mijn Sabian Reg. Hihats gesampled.

Bijgevoegd zijn:

• Sabian_Closed.wav (Sabian Hihats dicht, 44.1KHz 16bit)
  • Sabian_Open.wav (Sabian Hihats open, 44.1KHz 16bit)
  • r909hh.wav (De originele sample uit de 909rom, 32KHz 8bit)
  • Sabian_909immitatie.wav (Sabian Hihats open en dicht achter elkaar geplakt op exact dezelfde timing als de 909rom-sample (samplenauwkeurig), gecompressed en geknipt, 32KHz 8bit)

De 909-immitatie sample is dus in principe zo te plaatsen in de rom van de TR-909. Tot op de sample nauwkeurig uitgemeten hoe lang de samples duren en hoe lang de totale lengte van de sample is!

Toch heeft deze hihat wel weer een heel ander karakter dan de 909 he!

Attachments

• r909hh.wav
    32 KB · Bekeken: 95
  • Sabian_Closed.wav
    34,3 KB · Bekeken: 123
  • Sabian_Open.wav
    235,9 KB · Bekeken: 118
  • Sabian_909immitatie.wav
    32,1 KB · Bekeken: 101
Wel lekkere sampletjes hoor. Maar haal ze eens door de rate reducer.
Je vind het vast niet erg als ik ze in mijn Hihat sample directory gooi hé :mega:
Op dit moment heeft het inderdaad weinig met de 909 van doen :mexico:

leuk... ander karakter en wat koekenbakker zegt wie weet.
kan het nu niet proberen maar ga later wellicht..
(wat is die 909 eigenlijk vies ;) )

iemand wel snel op zn hihat getrapt zeg

jammer genoeg geen closed " hat " :halleluja
ik denk wel dat de egte 909 hats goed te saplen zijn en bedenk dan eens wat je er mee kan doen ...fx / dubbelen/layeren

staat hier een 909 as master clock...
bassdrum / snare wordt vaak gebruik
hats ter ondersteuning....liever gochel ik wat mn de tr606/tr808 hats ...
cr8000 ook erg lekker ...tv de harde 909

Back