JP8080 midi problemen in Cubase

dct

Ouwe rot
Ik zit hier met een klein probleempje waar ik wel wat hulp bij kan gebruiken;
Ik heb inmiddels al weer een tijde een jp8080 in mijn bezit en ben er dik tevreden over. Inmiddels ben ik hem aan het gebruiken in een project en het blijkt dat als ik de sliders en knoppen van de jp beweeg, deze niet worden opgenomen in Cubase. Ik heb de handleiding van voor tot achter doorgelezen en alles aangepast. Het vreemde is ook dat ik constant een lampje van een midi-in signaal zie knipperen op mijn midi interface, dus alsof er constant midi signaal via de out van de jp8080 naar mijn interface wordt gestuurd. WIE KAN MIJ HELPEN WANT IK WEET HET EVEN NIET MEER....?

Ow ja. Als ik zelf bijvoorbeeld het filter van de JP aanstuur vanuit cubase (midi CC74) dan reageert deze wel. Zou haast denken dat er iets met de midi out niet helemaal ok is......

Mijn andere synths werken allemaal gewoon wel naar behoren op de midi interface (ESI M4U).

Nog voordat er iemand antwoord heeft gegeven heb ik eigenlijk de oplossing gevonden die toch enigzins vreemd te noemen is. Ik heb mijn midikabels los gehaald van de ESI M4U en ze aangesloten op de midi van de emu 1820m. Probleem opgelost. Al mijn andere synth werken gewoon via de ESI M4U behalve de JP8080. Midi out is geen probleem, maar midi in werkt gewoon simpelweg niet. Raar verhaal of niet? Maar goed. Ik ben zo blij als een kind. :biertje:

Heb je niet net op die midi poort cc messages off gezet ? bepaalde midi interfaces kun je per poort filters instellen.

Dat de jp constant een midi signaal uitstuurt is normaal geloof ik, doet mijne ook. Is een soort check geloof ik.

dat contstant signaal is volgens mij de roland "active sensing" die permanent controleert of de midilijn niet verbroken is, dit speciaal om hangende noten te vermijden. hier zit misschien ook het conflict. Misschien kan die jp niet met de esi overweg en blokkert de active sensing dan de verdere midi werking? gokje
ik denk dat je die active sensing kan uitzetten, dat zou het probleem misschien kunnen verhelpen?

Laatst gewijzigd:
Inmiddels werkt alles naar behoren. Ik heb de drivers van de midi interface opnieuw geinstalleerd. Heel erg raar allemaal. Mijn virus B werkte wel op de desbetreffende midipoort, maar mijn JP8080 niet. Na de drivers opnieuw geinstalleerd te hebben bleken beiden te werken!!

Bedankt voor het meedenken mensen!!

Die constante data is inderdaad active sensing (die overigens op nog veel meer apparaten voorkomt). Het lijkt me sterk dat deze de midi-interface door de war stuurt, aangezien het niet om grote hoeveelheden data gaat (midi-clock is bijvoorbeeld al meer).

Mooi trouwens dat het nu werkt, de JP is mooi speelgoed :)

Back