Stel ik heb.....

JonBovi

Nieuwkomer
Stel ik heb ongeveer 1000 euro uit te geven en ik wil alleen maar (meer dan) uitstekende piano en orgel sounds (en gewogen toetsen) wat raden jullie mij aan????????

Ik ben benieuwd naar de reacties..

Stel ik heb ongeveer 1000 euro uit te geven en ik wil alleen maar (meer dan) uitstekende piano en orgel sounds (en gewogen toetsen) wat raden jullie mij aan????????

Ik ben benieuwd naar de reacties..

Waarschijnlijk een orgel en een piano zeker? Dat zal het best aan uw verwachtingen voldoen. Voor dit bedrag moet dit zeker lukken. (tweedhands wel te verstaan, zeker de piano). En heb je geen ruimte voor deze 2 instrumenten? Dan zal je moeten uitkijken naar een piano en orgel plug inn. Of een goedkope synth van pakweg 400 euro(tweedehands of nieuw). Een duurdere synth is absoluut echt niet nodig. Niemand zal het verschil horen (1000 of 100 euro synth voor orgel en piano klanken). Wees daar maar zeker van. Al de rest is dikke bullshit, en oude wijven-praat die op niks slaat.

Duhhhhh graag serieuse reacties
kan de vraag ook anders stellen....

Welke synths / workstations hebben volgens jullie de beste piano en orgel (hammond) sounds aan boord??? (voor live gebruik op het podium wel te verstaan)

Ik dacht even aan de Alesis Fusion 8HD of Triton (haha leuk natuurlijk, maar das meer dan alleen piano en hammond, ik vraag me af of er geen andere opties zijn)

Check ook eens een oudere motif of de MO6/8 van Yamaha. Er zijn ook meerdere stagepiano's van de grotere merken (Korg, Roland, Yamaha) die naast een (goede) pianoklank ook EP en orgelgeluiden aan boord hebben. Ook nieuw in jou budget.

Succes

Dat, of misschien een Yamaha S90, of een Roland XV-88 met de juiste expansion boards (staan nu te koop hier op SF!). Ik zat ook aan een Nord Electro (1 of 2) te denken, maar ik vraag me af of je dat tweedehands haalt binnen 1000 euro, en sowieso heeft die een waterfallklavier, geen gewogen. Anders misschien een Promega 2 of 3, maar die zijn niet heel sterk in orgels en waarschijnlijk ook te duur (zeker de 3; misschien dat de 2 kan?). Als je niets kunt vinden zou je ook een orgelmodule aan een digitale piano kunnen hangen - maar bij elkaar loopt dat vrij snel op, financieel.

In ieder geval kun je het klankverschil wel degelijk horen, ook live. Die dunne ingebakken Rolandpiano's en -orgels haal je er zo tussenuit (uhm, voor de Fantom-X dan toch); daarbij zou je zeker zo'n expansion board nodig hebben. En de orgels van een Electro 2 klinkt echt briljant; daar kan geen rompler aan tippen. Nou ja, en zo nog tig verschillen en voorbeelden, maar in ieder geval: als je hier zwaar op gaat bezuinigen, dan hoor je dat gewoon. Niet per se storend, maar wel merkbaar.

Deze thread hoort trouwens eigenlijk hier thuis... (waarheen-ie binnenkort ook wel zal verhuisd zal zijn, mocht je denken dat-ie verdwenen is ;) )

Thanks voor je antwoord... maar ik denk dat ik toch maar eens een paar winkels in moet gaan ofzo.... ik kom er niet goed uit.... op de een of andere manier blijft de alesis fusion 8hd door mijn hoofd spoken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik aan de andere kant ook weer niet echt overtuigd raak van diverse demo's die ik hoor hievan :-/

Wat ik over die Alesis heb gelezen is dat de standaard sounds enigsinds achterblijven bij de andere grote merken. Echter de synth en zeker de samplemogelijkheden kan je de mogelijkheid bieden toch goede sounds uit de fusion te halen.

Je zou kunnen kijken voor een Kurzweil SP2 (2dehands) met een Hammond XMC2 module. Persoonlijk weinig ervaring met kwaliteit orgels en piano's, maar dit zijn wel produkten van fabrikanten die een goede reputatie hebben.

Back