elektrovolt
compuphonic
/me gaat er voor zitten met een grote zak chips*
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
lolAls ik je post lees dan kom je mij eerder over als een, gefrustreerd, geschoolde muzikant die maar niets begrijpt van het grote volk (gepeupel, pleps, schuim e.d.)
maar ik ben wel benieuwd naar jouw harmonieuze creaties.![]()

En daarom master ik dus met een K-system gecalibreerd systeem..

ik kan nog weinig en ben zeker geen genie

En ik zeg je dat muziektechnologie daar een grote rol in heeft gespeeld omdat iedereen toegang heeft tot "muziek".
Jij en Mario, degenen die geïnteresseerd zijn in mijn muziek en/of producties: als zelf-aangeleerde ben ik beschadigd door de jaren heen door het conservatorium vanwege conventionalisme, onderdrukking van creativiteit en vrijheid, en beschadigd door hun vreselijk slechte organisatie waar ik qua productie haast niks heb geleerd, dus recentelijk ben ik bezig om "mijn ding" terug te vinden.

Zo hoort het ook.
Hard masteren kan ook niet iedereen maar echt goed masteren is gewoon veel leuker.
en de reden van jouw post was ............. ?Dit was genoeg geweest.
En de rest van het moralistische gezeik kan je ook wel achterwege laten.![]()
en de reden van jouw post was ............. ?
heb ik stroop aan mn reet of zo
ik weet wel dat je me wijs vindt, maar gafl.
Ja ik klad hele vellen vol met akkoordschemas, melodieen, ideeen, ritmes voordat ik misschien een noot heb ingespeeld en opgenomen... Is gewoon mijn manier van werken... So whatWil je beweren dat jij je muziek eerst op bladmuziek als noten uitschrijft voordat je het inspeelt?
Ik vind het een beetje een achterhaald idee dat je eerst noten zou moeten kunnen lezen voordat je muziek kan schrijven.
Wat daareentegen wel belangrijk is is om kennis van de muziektheorie te hebben.

Zelfs veel muzikanten die goed getraind zijn -- en dat heb ik al gezegd -- zijn niet origineel of interessant omdat ze conventioneel zijn getraind volgens "veilige regels".
Zelfs jazz van tegenwoordig die ik hoor vind ik niet eens interessant. En ik zeg je dat muziektechnologie daar een grote rol in heeft gespeeld omdat iedereen toegang heeft tot "muziek".
Jij en Mario, degenen die geïnteresseerd zijn in mijn muziek en/of producties: als zelf-aangeleerde ben ik beschadigd door de jaren heen door het conservatorium vanwege conventionalisme, onderdrukking van creativiteit en vrijheid, en beschadigd door hun vreselijk slechte organisatie waar ik qua productie haast niks heb geleerd, dus recentelijk ben ik bezig om "mijn ding" terug te vinden.
Inderdaad en de meeste hebben op muzikaal vlak geen enorm arsenaal met bedieningsmogelijkheden in zich. Ansich niet erg, consument roept, producer draaitHet is maar net wie er achter de bediening zit.
...
Nederlands onderwijs is niet al te best, erg spijtig.
suc6 daar mee en gewoon doen/maken wat je zelf wilt horen![]()
Ieder zijn ding... Maar een muzikaal vocabulaire komt met de jaren en ontwikkel je je hele leven... Menig muzikant uit de jaren 70 zal nu veel meer te vertellen hebben dan in die tijd. Ik kan mij bijvoorbeeld een incident met Steve Hackett herinneren... De beste man moest voor de Genesis Archives 1 boxset de befaamde Firth of Fifth gitaar solo opnieuw inspelen omdat de tapes beschadigd waren (en ja, peter gabriel heeft 90% van de lamb opnieuw ingezongen op cd 1 en 2). Hij vond dit een van de moeilijkste opgaves uit zijn muzikale carriere. De reden waarom is vrij simpel... Hij speelt hem nu nooit meer zoals vroeger. Gewoon omdat zijn aanpak anders is, zijn sound anders is, zijn vocabulaire veel groter is en hij gewoon niet meer de man is die hij vroeger ooit was. Kwestie van ontwikkeling...En hiermee sla je de spijker op zijn kop want dit is de enige waarheid die er bestaat inzoverre waarheid ansich bestaat (welkom in de wondere wereld der taoisme)Bren Gun, ik zal kort zijn...
Jouw observeringen zijn voor jou waar, voor de rest van de wereld niet.
Wil jij me vertellen dat de muziek van tegenwoordig goed is? Zelfs veel muzikanten die goed getraind zijn -- en dat heb ik al gezegd -- zijn niet origineel of interessant omdat ze conventioneel zijn getraind volgens "veilige regels".
(...)
Alle conventionalisme en conformisme limiteren je denken juist en maken je net als anderen.