Vraagje over de Tapco TH 15 A Thump

stefanvermunt

Nieuwkomer
Hallo Allemaal,

Ik heb afgelopen vrijdag een zangset gekocht bestaande uit een mengpaneel, een draadloze microfoon en 2 maal de Tapco TH 15 A Thump.

Nu heb ik een probleem..
Wanneer ik namenlijk zachte muziek wil horen over de boxen
(dus de ingang op mijn mengpaneel zachter zet)
krijg ik ruis te horen over de boxen.
Ik heb echt al vanalles geprobeerd, ook heb ik mijn mp3-speler rechtstreeks op de boxen aangesloten en ook dan krijg ik ruis wanneer ik de boxen of mijn mp3 te zacht zet.

Ik heb verder ook meerdere geluidsbronnen geprobeerd (laptop, pc, mp3speler, minidiskplayer ect) allemaal met hetzelfde probleem. (zelfs bij het in en uitfaden heb ik ruis)

Dus nu is mijn vraag.. Is dit een veel voorkomend probleem bij actieve speakers? en wat is er aan te doen.
Mijn gedachte is dat een mp3 speler ect niet krachtig genoeg zijn en daarom ruis geeft wanneer de boxen of de mp3 te zacht staan.

En zou dit alles met een passieve set op te lossen zijn?
(dus een powermixer en passieve speakers)

Mijn neef en een kennis hebben namenlijk alletwee een passieve set (de een heeft een mengpaneel, versterker en passieve boxen en de ander een powermixer en passieve boxen) en hier heb ik nog nooit problemen gehad met mijn mp3 speler en ruis..

Alvast bedankt!

Greoeten Stefan Vermunt

Heb je op die mixer interne fx, en zo ja heb je je aux returns dicht?

Hoe heb je je mp3 speler rechtstreeks op die boxen aangesloten.. met een verloopje of toch via de mixer?
Hou er rekening mee dat je op die mp3 speler waarschijnlijk alleen een koptelefoonuitgang hebt zitten. Die geeft een veel zwakker signaal dan een line output. Je moet dus meer volume bijdraaien waardoor je automatisch een hogere ruisvloer hebt.

Heb je op die mixer interne fx, en zo ja heb je je aux returns dicht?

Hoe heb je je mp3 speler rechtstreeks op die boxen aangesloten.. met een verloopje of toch via de mixer?
Hou er rekening mee dat je op die mp3 speler waarschijnlijk alleen een koptelefoonuitgang hebt zitten. Die geeft een veel zwakker signaal dan een line output. Je moet dus meer volume bijdraaien waardoor je automatisch een hogere ruisvloer hebt.

Ja er zit een interne fx op.. maar die staat uit op alle kanalen..

En mijn mp3-speler had ik inderdaad met een verloopstuk aangesloten..
Speakerkabel naar bananenplug..

Maar ik heb hem inderdaad op de koptelefoon uitgang aangesloten.. (dat is de enige uitgang)
Maar ook bijv via de pc (line out) heb ik dit probleem..

Back