Kijk, als jij )zoals zovelen- het énkel over het geluid hebben, zijn we snel uitgepraat : er zal inderdaad quasi niemand het verschil horen tussen een 909 kick en dezelfde kick gesampled...
maar zoals ik al zei is de TR909 meer dan de sound alleen : met een minieme draai aan de knoppen van de kick, heb ik een totaal andere kick ... jij kan dan weer andere samples gaan zoeken. Is dit voor jou eenzelfde ervaring -door samples klikken- dan voor mijzelf dat ik aan knoppen draai ? Voor jou misschien wel, voor mij is dat alvast dag en nacht verschil.
Seiko, door wat je hierboven schrijft is het duidelijk dat je nog nooit met een R8 hebt gewerkt. Voor mij gaat de vergelijking over 909 vs R8. Die toont perfect aan dat de 909 vervangbaar is. Want alle funties zoals Tone / Decay en nog veel meer zit in een R8 en je kan dus de sound veranderingen zelfs programeren op een R8. Nogmaals : Tussen een 909 en R8 zit GEEN verschil. Zelfde fabrikant hé jongen. Roland zou wel een heel mal figuur slaan als ze er zelf niet eens in zouden slagen om hun 909 na te bouwen in een andere kast...Jongens toch !
Moet ik nu werkelijk die blind test opnieuw gaan organiseren of hoe zit het hier ?? Te weten dat geen van de omstaanders er is in geslaagd om uit te maken wat het origineel was.
Jij brengt je 909, en ik een R8 met Dance kaart.
Ik programmeer beide. Simpele rechttoe-rechtaan 4/4 beat.
Als je verschil hoort in een BLIND test (!!) dan krijg je mijn R8. Als je geen verschil hoort - wat zo gaat zijn - dan krijg ik je 909. Deal ?
Als je zo overtuigd bent is dat jou zeker het risico waard. Je kan immers een R8 winnen ! Ik ben er klaar voor joh ! (moet dan wel even op zoek naar een R 8 )

!