G
Guest
Guest
De initiële vraag is of de 909 vervangbaar is. Dan gaat het in de eerste plaats om de klank, en de rest doet niet ter zake. Workflow ?? Wordt er nu bijgesleurd om vooral de essentie te verdoezelen, namelijk de klank.
Trouwens, als je echt prof bent, dan is workflow wel je laatste zorg en programmeer je even lustig beats op eender welk toestel. Als de klank en toegankelijkheid maar daar is. En dat is voor veel toestellen geen probleem, eerder een persoonlijk obstakel.
Toegegeven, een R8 heeft andere knopjes...
En misschien vind jij de 909 vervangbaar, anderen hier zien dat zo niet.
Dat mag van mij, maar als ik dan probeer iets te organizeren dat het tegendeel aantoont dan is het alsof ik als vos het hoenderhok ben binnengeslopen en beginnen de heren te kakelen...
Blijkbaar gaat het niet alleen om de klank, er zijn mensen die niet met een pc willen werken, die niet in menu's willen duiken etc etc, dan is de workflow van de 909/808/606/drumtraks/Böhm etc een groot voordeel, het wordt zelfs als onvervangbaar aangeduidt.
Jij schuift dat nu opzij en daar wordt op geageerd....logisch lijkt mij.
Klank is dus niet de essentie en een persoonlijk obstakel is dus wel degelijk een reden om iets onvervangbaars te vinden.
Voor jou blijkbaar niet, voor een ander blijkbaar wel.
Punt