Je geeft een eigen draai aan de discussie. Zie mijn vorige post: https://www.synthforum.nl/forums/showpost.php?p=1519498&postcount=722
Je komt over als een klein kind die geen snoep krijgt.
Nee sorry, jullie zijn begonnen met een loos argument als hands on control.
Dat er mensen zijn die om persoonlijke en mythische reden hun 909 als onvervangbaar zien is hun probleem.
De vraag die initieel werd gesteld is een algemene vraag en geldt dus voor 100.000 den gebruikers.
Het treft mij dat ik intussen een aantal vragen heb gesteld waar buiten een hoop gelal nog steeds geen sluitend antwoord is op gekomen.
Drogreden te over om maar te blijven beweren dat die mythische 909 onvervangbaar is, dat wel.
Goed, nog een wellicht loze poging :
1/ Voorstel tot AB test door Raphie en mezelf en die uitsluiting kan geven wordt de grond in geboord.
Duidt op onwil en bekrompenheid uit angst geconfronteerd te worden met de realiteit.
2/ Wat is het resultaat van een opname van een 909?
Digitale representatie van het origineel. Zoals bij een R8 bijvoorbeeld.
Jullie nemen -denk ik - al het getover op jullie 909 met een computer op...
3/ Hands on control wordt erbij gesleurd als argument.
Dit is in tegenstelling tot de vergelijkbare klank bij andere toestellen, een subjectief gegeven en zegt alles over de beperkingen vd gebruiker indien niet in staat om met bestaande alternatieven hetzelfde resultaat te bereiken.
(net terwijl die alternatieven met dat doel op de markt zijn gekomen en waarvan er intussen ook een aantal volledig in slagen, Drumazon, R8 ...)
Het verklaart ten andere ook het succes van een aantal van die alternatieven. En het verklaart ook dat heelwat gezonde geesten beseffen dat de 909 perfect vervangbaar is.
3bis/ gesteld dat de 909 niet vervangbaar was, dan kostte hij wellicht 10.000€ en meer.
4/ Als de 909 zogezegd onvervangbaar is, dan geldt dat voor alle hardware omdat voor elk toestel datzelfde loze argument, nl. 'hands-on' dan kan worden ingeroepen.
Alle hardware is vervangbaar door alternatieven en geen hond die hoort of nu iets met een originele Minimoog, dan wel met een VST werd gemaakt.
5/ Alle argumenten die de onvervangbaarheid van de 909 aantonen volgens de respectievelijke bezitters, duiden enkel op onwil en niet verder willen kijken dan hun neus...euh 909 lang is.
Hoe veklaar je de mensen - met uitsluiting van geldgebrek als motivatie - die hun 909 hebben verkocht ? Yes, they have seen the light.

Er zijn intussen alternatieven zat die een 909 perfect nabootsen.
Dat die toestellen op een andere manier werken dan een 909 is evident.
Dat je daar niet mee overweg kan is een gebruikersprobleem en duidt op de beperking van de gebruiker. want geen van de alternatieven heeft zulkdanige gebreken dat er niet mee te werken valt.
Anders zou de verkoop snel in elkaar stuiken.
Tot slot is voor mij het meest doorslaggevend teken aan de wand dat ik intussen werd versleten voor Pannekoek , Trol of klein kind bij gebrek aan doorslaggevende argumenten.
Lig ik overigens niet wakker van hoor.
Tja, een kat in het nauw maakt rare sprongen hé...

Laatst gewijzigd: