Is de tr-909 echt zo onvervangbaar?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Zet eens 5 minuten een pattern van een tr909 aan en daarna 10min een kloon (beide zonder swing)

Ik ben schijtziek van die 909 sound
Was ie maar onvervangbaar
Dan zouden we iig al die nepperds minder hebben aan 909 ellende

40 pagina discussie over een paar drumgeluiden is best wel erg...

lol. eigenlijk wel, dit soort discussies kun je ook onmogelijk aan niet-muzieknerds uitleggen. :okdan:

edit. en nog even over Jef Mills en CD's. Het hangt er natuurlijk wel vanaf of je met 128 mp3's aankomt of al je platen zelf heb omgezet in HQ etc.

Niet de thread op zich, dan wel de engeestigheid van sommige 909-adepten heeft
bij mij het lumineuze idee doen ontstaan om de Holy 909 Church op te richten waar uiteraard enkel de 'echte' 909 bezitters lid van kunnen worden om hun geloof te belijden. :halleluja
Inclusief heilige verbranding van alle nep tijdens de openingsceremonie.

Wees gegroet 909, vol van drumsounds
ons geloof is met U.
Gezegend zijt Gij boven alle ritmeboxen
en gezegend is het resultaat van Uw lichaam,
de heilige bassdrum.
Heilige 909, Moeder aller ritmeboxen
bid voor hen, arme zondaars,
nu en in het uur van onze dood.
Amen.

Kan niet anders dan een groot succes worden.
Mag de thread nu dicht AUB?

"In den beginne was het Woord en het Woord was bij 909 en het Woord was 909"

monk.jpg

Nous n'avons autre refuge qu'à sa 909

Ik heb geen 909
Ik zal er waarschijnlijk nooit één hebben want ik vind hem veel te duur voor wat hij doet
Ik maak er geen slechtere muziek door door hem niet te hebben
Maar mocht ik er één zien voor 800 euro of minder, ga ik er heel zwaar aan denken om hem te kopen

Zeker op de manier waarop ik werk en de muziek die ik maak is een goede drumbak met een fijne sequencer altijd een aanwinst.

En als skeletfiguur niet snapt dat sommige mensen liever op échte Nikes lopen en échte Illy koffie drinken en in een échte Mercedes willen rijden, dan is dat een stuk onbegrip van zijn kant. Natuurlijk is een Toyota een net zo betrouwbaar voertuig zo niet beter. Maar het is ook een stukje emotie. Muziek.

..gaaf ding die 909 :okdan:

of hij vervangbaar is is puur persoonlijk.. daar kan je nog wel 60 pagina's over door discussieeren :)

En als skeletfiguur niet snapt dat sommige mensen liever op échte Nikes lopen en échte Illy koffie drinken en in een échte Mercedes willen rijden, dan is dat een stuk onbegrip van zijn kant.

Ik stel voor dat je enkele vorige replies van mij leest waar ik duidelijk in duidelijk stel niets tegen een 909, noch tegen zijn gebruiker te hebben.

De initiële vraag van deze thread is of de 909 vervangbaar is.
Ik heb denk ik met voldoende gefundeerde argumenten getracht een mythe te doorprikken die stelt dat een 909 onvervangbaar is. Ik stel voor dat je die eens leest.

Hoewel ik op geen enkel moment iemand persoonlijk heb aangevallen zijn enkele 909 bezitters zo zwaar op hun pik getrapt door argumenten waar ze geen sluitende repliek op hadden, dat ze geen andere uitweg meer zagen dan mij op een erg kinderachtige manier te gaan uitschelden voor pannekoek, troll en soortgelijke onvolwassen uitspraken.

Daarnet ben ik dezelfde weg en toon van de onnozeliteit en kinderachtigheid ingeslagen.
Ik ga geen moeite meer doen om te trachten op ernsitge basis dit onderwerp verder te bespreken.
En eerlijk gezegd heb ik nu nog meer LOL dan aan het schrijven van mijn vorige replies...

..gaaf ding die 909 :okdan:

of hij vervangbaar is is puur persoonlijk.. daar kan je nog wel 60 pagina's over door discussieeren :)

Wellicht een tipje:

Vervang de titel en daarmee de inhoud van deze discussie door: "Is de tr-909 echt zo onvervangbaar voor mij?"

Een 909 ís ook gewoon onvervangbaar, alleen jij legt eerst de lat zo laag dat het om niet meer gaat dan de mogelijkheid om *poek-tssshhh-poek-tssshhh-poek-tssshhh-poek-tssshhh* ritmes te maken en vervolgens doe je geen seconde je best om je in te leven in iemand anders zijn invalshoek.

Bovendien valt er vanaf het begin tussen de regels door al een soort van arrogant toontje in je posts te vinden, ook al denk je zelf wellicht nog steeds dat niemand het in de gaten heeft of heb je het zelf echt niet in de gaten. Als je echt denkt dat je totaal geen enkele aanleiding gecreëerd hebt dat we je een trol noemen, moet je misschien eens een weekje afscheid nemen van deze thread, hem nog eens terug lezen en dan nog eens kritisch naar jezelf te kijken :W

hoeveel nummers in de top 2000 zijn er gemaakt met een 909?

Mannen al met al moeten we wellicht dankbaar zijn dat er een TR909 is, anders hadden we veel moeten missen.

525632_333321743401099_100001698271141_863380_1488758917_n.jpg

"In den beginne was het Woord en het Woord was bij 909 en het Woord was 909"

monk.jpg

Nous n'avons autre refuge qu'à sa 909

Sorry dat ik de plechtige boodschap verstoor.. maar krijg 'n sterk deja vu bij die foto hierboven.. homey van ome Wilm toch?? :D

pieke_dassen.jpg

Ik heb denk ik met voldoende gefundeerde argumenten getracht een mythe te doorprikken die stelt dat een 909 onvervangbaar is. Ik stel voor dat je die eens leest.

Sorry chef, maar ik heb nog geen argument van je gezien. En die LOL van je is van het zure soort. Vandaar het predikaat troll. Wellicht eens goed de betekenis van dat begrip op te zoeken?

Mannen al met al moeten we wellicht dankbaar zijn dat er een TR909 is, anders hadden we veel moeten missen.
wat maakt het nou uit wat ze aan heeft, laat staan niet... :koffie:
Sorry dat ik de plechtige boodschap verstoor.. maar krijg 'n sterk deja vu bij die foto hierboven.. homey van ome Wilm toch?? :D
nou, een geiten... erm... breier is het wel zo te zien idd...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back