12 bit vandaag

swokki

is braaf
Ik ben op zoek naar een sampler met de karakteristieken van een 12 bitter maar met de technologie van vandaag: de mogelijkheid om gewoon een aif of wav rechtstreeks in de machine up te loaden via een kaart of formaat dat ik gewoon aan mijn mac kan hangen zonder al te veel gedoe.
Daar boven op zou het tof zijn moest de machine 8 (of meer) outputs hebben én misschien zelfs analoge filters *D

Jaja, ik weet dat het misschien een onmogelijke combinatie is maar je weet maar nooit met al die kennis hier op het forum!

ps. software sampler is geen optie.

Ik denk aan een ASR 10 Rack. Je kan dan gewoon via SCSI zip je samples in laden en gebruiken. Dan kan je de effecten gebruiken voor de klankkleur. Qua klank absoluut fantastisch.!

Cool, kan die flash disk gelezen worden op een mac dan?
edit: Want ik had een Yamah SU700 en die disks werkten niet op mac.

Volgens mij kun je met een moderne sampler als de Akai Z8 (of Z4) ook met een andere bitrate werken als je wil; ik zal eens kijken als ik thuiskom.

Ik moet wel zeggen dat ik zelf voor de lo-fi grunge er een S950 naast heb want dat blijft gewoon erg lekker klinken :)

Alvast voor de replies, maar even nog een paar details:
Machinedrum UW heb ik, maar die heeft maar een paar uitgangen. Emulator II heb ik even bekeken maar ik zie niet hoe je hem aan een os x machine kan hangen eigenlijk.
En dan nog een belangrijk punt: het mag niet al te veel kosten *D

Je wil een dikke sound .. dus 12 bit en analoge filters .. beter kan je niet krijgen dan een emu 2 ! Een sp1200 is duurder en een mirage te moeilijk voor de meeste van jullie .. oude eps zou ook nog kunnen .. maar die klinkt toch niet zo dik ..

En ik mis een lolly smillie .. =(

Waarom geen Emax? DIe heb je ook in module.
Ik heb jaren terug eentje bij de brandschade in Ehv zien staan voor een paar honderd gulden toen.
Zijn niet prijzig en je zou best eentje via SCSI kunnen aansluiten op je Mac. Misschien met een oude OS emulator.
Meer info hier.

Al heel wat goede tips en voorstellen, bedankt!
Maar kan iemand me vertellen met welke machine ik heel gemakkelijk samples van mijn computer naar de sampler kan overpompen?

Die vintage sampler met smaakvolle klank en firewire bestaat gewoon niet. Als je een oude sampler wilt gebruiken, want daar komt het toch op neer, zul je je samples met SCSI of floppy moet transporteren.

En daarbij ben ik nog steeds overtuigd dat je niet die smaakvolle klank krijgt door je 16 bit samples in je computer 12 bit te maken en ze dan in de sampler te stoppen. Volgens mij krijg je dat door te samplen met die apparaten. Ligt aan de a/d converters staat me bij...

Ze zouden fatsoenlijke s900- en emulator VSTs moeten maken in plaats van tr-909s

Die vintage sampler met smaakvolle klank en firewire bestaat gewoon niet. Als je een oude sampler wilt gebruiken, want daar komt het toch op neer, zul je je samples met SCSI of floppy moet transporteren.

En daarbij ben ik nog steeds overtuigd dat je niet die smaakvolle klank krijgt door je 16 bit samples in je computer 12 bit te maken en ze dan in de sampler te stoppen. Volgens mij krijg je dat door te samplen met die apparaten. Ligt aan de a/d converters staat me bij...

Ze zouden fatsoenlijke s900- en emulator VSTs moeten maken in plaats van tr-909s

Je hebt wel een punt, de converters van de oude samplers zullen waarschijnlijk veel te maken hebben met de sound. Misschien moet ik dan gewoon op zoek gaan naar een sampler die gewoon heel snel werkt zodat ik de samples die ik nodig heb op een simpele manier kan opnemen en bewerken zonder al te veel menu's en editing.
Heeft iemand daar ervaring mee?

ASR10 is nog steeds een 16 bitter
ik zou idd kijken naar die machinedrum uw
hele dikke sound kwa samples

Er is een VST versie van een Mirage sampler.
Wie weet komt er iid nog een S900 versie ooit.

in min ervaring klingt het ook nog steeds rauw en 12 bit als je ze digitaal inlaad....

Eigenlijk zou ik je het verschil moeten laten horen uit me sp1200. Waar ik bij de ene de converters van me Motu traveller gebruik en daarna hetzelfde met de sp1200 zelf sample.

Mijn inziens heeft falafelbiels dus gelijk ..

Back