12 bit vandaag

Iemand is de SP12 aan het moddelen..Er staan A/B vergelijkingen op de site:

http://ccrma.stanford.edu/~nolting/220c/

Heeft iemand nog tips voor het sampelen met de s950? Ik zag dat hij(hierboven) vinyl op 45rpm sampelde en dan terug pitched om het geluid nog meer lo-fi te maken. Hoe zit het met de converters? Hard erin of juist niet? Dit soort truukskes. Of moet dit in een eigen thread?

ik zie niet in waarom de hoeveelheid elektronica perse invloed zou hebben op de strakheid..
de machinedrum staat net bekend om zijn strakheid. met samples mede mogelijk gemaakt door het snelle geheugen.

ik ben best wel akkoord met het meeste wat je zegt hoor,
maar als je de machinedrum "dun" klinken vind praat je waarschijnlijk gewoon na wat andere gezegd hebben.. het gaat er allemaal een beetje om "wat" en "hoe" je het erin steekt, alsook eventueel wat je er nadien nog aan veranderd.

Dat hoeft niet perse nee maar het komt redelijk vaak voor .. elke synth die ik heb met een beetje sequencer aanboord is minder strak dan een simpele synth die ik via cv/gate/dinsync aanstuur .. maar ik heb hem zelf niet in mijn setup gehad dus daar kan ik niet over oordelen ..

En ik heb natuurlijk wel wat tracks gechecked die met een MD gemaakt zijn .. ik daag je ook graag uit om iets te laten horen wat dan volgens jou vet zou moeten zijn .. want je hebt zeker gelijk dat de man achter de knoppen het meeste effect op het eindresultaat heeft ... echter je hebt wel altijd te maken met een typisch sound wat het ene apparaat wel kan maken en het andere niet .. door converters, basis sounds etc.

denk dat je zou verschieten hoe "on-strak" sommige "strakke" toestellen in werkelijkheid zijn.

vet is relatieve term, kga ier nie beginnen muziek maken vanuit de verte om u te overtuigen. Wat ik wel wil doen en dat heb ik voordien voorgesteld: geef me enkele sounds en een loop ermee gemaakt op 1 van de oude 12 bitters.. dan steek ik het eens in de uw en maak de loop na.. kunnen we eens vergelijken..

trouwens ivm strakheid van de machinedrum: sommige mensen hebben dmv retriggers en de samplemachines een signaal gemaakt die kan fungeren als dinsync.. De machine is dus uitermate strak.

Wat die MD betreft.
Een paar jaar toen die net uit was werd hij helemaal de hemel in gehypt hierzo. Maar toch zag je na een jaartje dat heel veel mensen dat ding wegdeden omdat het toch niet was wat ze er van verwachten.

Ik weet niet hoe belangrijk de meerdere outs voor je zijn, maar anders zou je eens een Korg ES-1 (MK2) kunnen beluisteren. Simpel doch doeltreffend, veel effecten om een lo-fi sound te krijgen. Is 32khz bij 16 bit, maar met een sound die behoorlijk 12 bit aandoet (compressie). Je kan sounds uitwisselen met je computer MBV een smartmedia kaartje. Probeer er wel eentje bij te kopen met de deal, ze worden nl. wat zeldzaam, alhoewel met wat zoeken er zelfs nieuw nog wel aan te komen is. De klank van het ding is wel heel eigen, diep en vet met een digitaal randje. De enkele stereo out kan live wel een mindfuck zijn, in de studio is er prima mee te werken, gewoon per twee klanken opnemen en hard links/rechts pannen. Er zit ook een slice functie op die wel erg leuke "happy accidents" oplevert bij wat complexere beats.
Dit was mijn eerste beatsampler en ik gebruik hem nog steeds als belangrijkste ideeen machine. 8)

Waarschijnlijk wordt Morgana bedoeld.

Maar daar mis ik toch de sample opties die de mirage wel bied.
Tenminste,ik heb wel eens een vluchtige blik op de demo geworpen en toen kwam ik daar niets van tegen.

Nothing beats the real thing

Het is misschien mijn standaard antwoord maar waarom niet de 12bit sound nabouwen in reaktor oid? Juist dit soort pakketten kunnen hier heel ver mee gaan wat betreft een specifieke sound samenstellen.

Dé 12-bitter is natuurlijk de Roland S550. En laat ik er daar nu net eentje van hebben staan die waarschijnlijk de ruil/verkoop in gaat.

8)

Back