Heb je al iets verdiend met muziekmaken?

Heb je al iets verdiend met muziekmaken?

• Ja, ik doe er mijn studio investeringen mee en hou er nog flink wat aan over

Stemmen: 4 5,4%
  • Ja, ik draai break even (investering en opbrengst zijn gelijk)

Stemmen: 4 5,4%
  • Neen, ik probeer maar het lukt me niet

Stemmen: 11 14,9%
  • Neen, de financiële return interesseert mij niet; het is een hobby

Stemmen: 55 74,3%

• Totaal aantal stemmers
    74
  • Enquete gesloten .

Dirk

Nieuwkomer
Iedereen (hier op het forum) investeert wel in het studiomateriaal, maar krijg je er een financiële return uit ?
Zorg je dat elke investering weer wat extra's opbrengt ?

Ja, ik heb wel wat met mijn muziek verdiend in de 'goede' tijden op mp3.com en een keer een stukje muziek uitgelicenseerd aan een Japanse website (lachen!). Toch wel een paar leuke synths aan over gehouden, maar het staat natuurlijk in geen enkele verhouding met wat ik in totaal in m'n studio heb geinvesteerd, maar dat geeft ook weer niet want het is een hobby.

Wat moet ik nou aanvinken in die enquete? M'n antwoord staat er niet echt tussen... :confused:

Maar het heeft in mjin geval dus wel wat opgebracht, dus die 'neen' lijkt mij niet zo te kloppen... Maar ik snap nu de essentie van de vraag wel, dus ik stem wel even 4 :)

ik draaide break even. nu op t moment niks. maar ja, dat vind ik niet erg. kheb geen grote studio(lees computer + synth), groten deels software dus voorlopig hoef ik ook niet te investeren.
tis de bedoeling dat er binnenkort wel weer wat geld op tafel komt, als ik daar wat leuke spulletjes voor kan kopen van ik t best, khoef er geen bakken met geld aan te verdienen. tzou natuurlijk leuk zijn als ik er ooit is gewoon echt van kan leven, maar ook al zou dat niet gebeuren dan maak mij dat niet uit. ik maak muziek omdat ik daar veel plezier aan beleef, niet omdat ik zo graag bakken met geld er mee wil verdienen.

beperkte opties natuurlijk, want eigenlijk interesseert de financiele kant me wel, ook al is de vergoeding nagenoeg niks, en is het zeker geen hobby.
Maar als ik 3 zou stemmen komt het over alsof ik dag en nacht fanatiek , en gefrustreerd, een top tien hit, of een nieuwe avantgardistische stijl zit uit te broeden...
dingen hebben z'n tijd nodig en mijn muziek is nog niet helemaal 'volwassen' wat dat dan ook moge betekenen. Zoiets moet rustig kunnen groeien.:)

voor mij is en blijft het voorlopig nog wel even een hobby... zal wel leuk zijn als je er iets mee verdient :D

De eerste knaak moet er helaas nog verdiend mee worden. Gelukkig heb ik nog een studie achter de hand die ook erg leuk is. Dus voor mij kan het gewoon een hobby blijven. Maar zou natuurlijk wel leuk om er wat mee te verdienen of in ieder geval wat eer van je hobby te behalen.

Dat is misschien nog wel belangrijker.........

ja, een tijdje nadat m'n plaat uitkwam kreeg ik wat geld en toevallig kreeg ik net nog wat aan royalties binnen.
En met optreden heb ik ook 1 keer wat verdiend. Als je veel optreed verdien je heel wat meer dan aan platen denk ik?

Ik heb al jaren een droom om eens een keer op een grote party rond te lopen met wat vrienden.. Dan staat er een grote naam op het podium en die start dan nauwelijks hoorbaar het begin van mijn plaat erin :dj: .. en ik denk dan.. hey wat klinkt dat bekend. lijkt mijn plaatje wel.,, :peukie:

en dan kom je dus tot de conclusie dat het inderdaad jouw plaat is.. en daar sta je dan tussen 15.000 man. mijn plaat..:biertje:

denk dat iedere haar op mijn lichaam overeind springt..:okdan: pure adrenaline.. pure kick.. en erkenning.

hobby dus.. geld is in dit geval slecht een bijkomstigheid

Origineel geplaatst door sander
Als je veel optreed verdien je heel wat meer dan aan platen denk ik?

zal een beetje liggen aan hoeveel platen dat je verkoopt :)

Wat verdien je nu zo'n beetje met een middelmatige 34 in een dozijn plaat... dus zeg maar 2 tracks van 7 minuten ofzo.. :confused:

ok... dus... ik weet niet wat mensen hier zoal in hun studio gestoken (danwel gepompt) hebben, maar ik heb rond de 9000 euro aan spullen op mn slaapkamer staan... en ik heb nog geen ene cent terugverdiend :D en het maakt me niets uit ook want het is en blijft een hobby :) ik zou het leuk vinden als het ooit nog wat wordt, maar ik probeer het niet - lekker prutsen! (zie andere thread) ;)

maarre... zijn er nu al mensen die denken dat ik gek ben? 8o)

Origineel geplaatst door cadra
maarre... zijn er nu al mensen die denken dat ik gek ben? 8o)

uhm nee, want dat is ongeveer zo bij bijna iedereen hier? het als hobby hebben en er niets mee terugverdienen... 9000 euro weet niet of dat veel is vergeleken met de rest, aan sommige gearlists te zien niet

Origineel geplaatst door Bahamut
uhm nee, want dat is ongeveer zo bij bijna iedereen hier? het als hobby hebben en er niets mee terugverdienen... 9000 euro weet niet of dat veel is vergeleken met de rest, aan sommige gearlists te zien niet

whew! :peukie:

Waarom zou het om geld moeten gaan?

De return die je uit lekker bezig zijn haalt en de lol die je hebt is onbetaalbaar. :)

Origineel geplaatst door cadra
ok... dus... ik weet niet wat mensen hier zoal in hun studio gestoken (danwel gepompt) hebben, maar ik heb rond de 9000 euro aan spullen op mn slaapkamer staan

Uhh, dan heb je zeker de helft niet vernoemt in je gealist?

mwoah, de nieuwwaarde van de spullen is enorm hoor:

mwoah, de nieuwwaarde van de spullen is enorm hoor:

Origineel geplaatst door sander
Uhh, dan heb je zeker de helft niet vernoemt in je gealist?

Roland XP-80
techno & vintage exp
P3 1 Ghz,
Audiophile 2496,
Cubase VST 5.1
zooi VSTi en plugs.

Dat kan best heel duur worden samen.

Er komen wel eens wat opbrengsten binnen, maar die wegen niet op tegen de uitgaven.
Daarom maar besloten om er geen broodwinning van te maken ;)

Back