Heb je al iets verdiend met muziekmaken?

Heb je al iets verdiend met muziekmaken?

• Ja, ik doe er mijn studio investeringen mee en hou er nog flink wat aan over

Stemmen: 4 5,4%
  • Ja, ik draai break even (investering en opbrengst zijn gelijk)

Stemmen: 4 5,4%
  • Neen, ik probeer maar het lukt me niet

Stemmen: 11 14,9%
  • Neen, de financiële return interesseert mij niet; het is een hobby

Stemmen: 55 74,3%

• Totaal aantal stemmers
    74
  • Enquete gesloten .
Ik zorg ervoor dat ik 1x per week een (betalende) klant in m'n studio heb.
Op deze manier kan betaalt onderhoud en klein materiaal voor zichzelf.

Aangezien ik ook nog een gewone 9-5 baan heb, kan ik dit helaas niet vaker
dan 1x per week doen, en vind dat momenteel ook wel genoeg.

Voor de rest is het in de studio altijd druk met vrienden en kennissen, en
natuurlijk de projecten die ik met hen doe. Ook daar word ik soms voor betaald,
al is dat vaker met spullen dan met geld.

Dus, ik kan niet echt een keuze maken uit een van de opties van de enquete.

Mvg.

CoolRunning

Ik heb een tiental CD's verkocht (€ 5 per stuk) en een 12" (€ 5,50) ligt in een platenzaak in Nederland (The Sessions, Amersfoort) en twee in de USA, maar volgens mij is daar nog nooit wat van verkocht ;)

Echt er aan verdienen doe ik dus niet, maar dat vind ik ook niet zo erg. Het is meer voor de hobby...

Groeten,

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Ralf T
Ik heb een tiental CD's verkocht (€ 5 per stuk) en een 12" (€ 5,50) ligt in een platenzaak in Nederland (The Sessions, Amersfoort) en twee in de USA, maar volgens mij is daar nog nooit wat van verkocht ;)

Echt er aan verdienen doe ik dus niet, maar dat vind ik ook niet zo erg. Het is meer voor de hobby...

Groeten,

Echt veel kosten doet het je ook niet.. ;)

Ik eet er van en betaal de aflossing van de Hypotheek , dus ik verdien er genoeg mee.
maar echt rijk ben ik er nog niet van geworden, maar dat komt nog wel;)

Re: mwoah, de nieuwwaarde van de spullen is enorm hoor:

Re: mwoah, de nieuwwaarde van de spullen is enorm hoor:

Origineel geplaatst door ><i
Roland XP-80
techno & vintage exp
P3 1 Ghz,
Audiophile 2496,
Cubase VST 5.1
zooi VSTi en plugs.

Dat kan best heel duur worden samen.

het ging geloof ik niet over mijn gear "list" maar over die van cadra
maar ik kan je verzekeren dat het lang geen 9000 euro is 8D

Origineel geplaatst door sander
Uhh, dan heb je zeker de helft niet vernoemt in je gealist?

bijna wel... nog een mic en headphones en een berg kabels... bijna alles nieuw gekocht, vandaar... en mn pc meegerekend.

9000 euro weet niet of dat veel is vergeleken met de rest, aan sommige gearlists te zien niet

ach, veel is natuurlijk een zeer relatief begrip, maar 9000 is zeker ook niet niks. het loopt zo vlug uit de hand, he? een synthje erbij dus ook weer een standaard, wat kabeltjes, nog een interface nodig of een 19" rack meneer?
Wat effectbakjes moet je ook hebben, mengpaneeltje, versterkertje, boxen, patchbays, kleine verbouwing om alles te kunnen huisvesten... HET GAAT MAAR DOOR ! :)

Re: Re: mwoah, de nieuwwaarde van de spullen is enorm hoor:

Re: Re: mwoah, de nieuwwaarde van de spullen is enorm hoor:

Origineel geplaatst door Bahamut
het ging geloof ik niet over mijn gear "list" maar over die van cadra
maar ik kan je verzekeren dat het lang geen 9000 euro is 8D

Als je begint met muziekmaken en je koopt een synth, dan nog eentje. Dus heb je een mengpaneeltje nodig. En die Mackie van hem is geloof ik niet een hele goedkope. Heb verder niet z'n complete lijst doorgenomen maar bij sommige synths komt naast de prijs die je in de winkel ziet nog bergen aan kosten voor uitbreidingen bij. Wanneer iemand een betaald bedrag noemt, zou dat dus best eens kunnen. Verder heeft denk ik bijna niemand z'n hele gearlist opgesomd. En audiokabels, midikabels en dergelijke noemt al helemaal niemand. Als mensen eens voor de lol gaan rekenen wat ze aan kabels hebben uitgegeven, zullen ze nog een nachtmerrie eraan overhouden :W

En echt rekenen hoeveel ik heb uitgegeven... Met miskopen erbij? Neuh, dank je. Daar begin ik niet aan. Dan maak je van je hobby een stressobject :doei:

sorry verwarring alom :D
wat ik zei sloeg op mijn gearlist en die is zeker geen 9000 euro, dat cadra z'n gearlist zoveel waard is neem ik zonder meer aan :doei:

Re: Re: Re: mwoah, de nieuwwaarde van de spullen is enorm hoor:

Re: Re: Re: mwoah, de nieuwwaarde van de spullen is enorm hoor:

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Als mensen eens voor de lol gaan rekenen wat ze aan kabels hebben uitgegeven, zullen ze nog een nachtmerrie eraan overhouden :W
zekers weten! :D

En echt rekenen hoeveel ik heb uitgegeven... Met miskopen erbij? Neuh, dank je. Daar begin ik niet aan. Dan maak je van je hobby een stressobject :doei:
ook zekers weten... ik ben dan zo'n neuroot die het regelmatig opnieuw berekent :o: (en over miskopen.. ehm.. tsja... :stupid: )

enne... die mackie is op de groei gekocht :D ik ben op de helft ;)

Nou voor sommige lopen de kosten zeker uit de hand!
Maar vergeet niet dat je het kan zien als een investering in waarde-objecten. Dus zie het als een investering. Zeker als je niet zoveel digitale apparatuur hebt, kan je, wanneer je de zooi verkoopt, nog veel voor terug krijgen!

ach tis geen vetpot maar ik kan er van leven met het gezin.
Daarom kan ik ook regelmatig wat kopen:)
Met de mededelingen , "Schat we eten ervan dus ik moet echt af en toe investeren" :luv: :engel:

Origineel geplaatst door maxdox
Nou voor sommige lopen de kosten zeker uit de hand!
Maar vergeet niet dat je het kan zien als een investering in waarde-objecten. Dus zie het als een investering. Zeker als je niet zoveel digitale apparatuur hebt, kan je, wanneer je de zooi verkoopt, nog veel voor terug krijgen!

Nou ja inverstering... die doe je als je denkt er meer geld mee terug te kunnen verdienen! Maar het is zeker zo dat veel spullen best waardevast zijn. Een auto bijvoorbeeld niet echt. Bij een synth blijft de waarde toch ergens hangen en daalt niet echt meer. Sommige stijgen alleen maar.

Geld

Geld

Op Mp3.com 0.02 dollarcent verdient ha ha.
Toen het een beetje echt ging lopen op mp3.com werd de policy van mp3.com gewijzigd geen centen meer voor plays maar moest je eerst lid worden voor geld. Daar had ik dus geen zin in.
Heb laatst een bod gehad van een amerikaans reklame bureau voor een song van me voor 350 dollar.
Is echter op het laatste moment niet doorgegaan. Was voor een of andere website voor een bepaald product.
(Het is wel van belang om te weten waar je je miuziek aan verkoopt voor het zelfde geld maak je met je muziek ineens reclame voor zeehondenbond of zo.)
Ik vraag me eigenlijk wel af of 350 dollar veel is ja of nee.
Heeft iemand hier eigenlijk ervaringen mee?

Re: Geld

Re: Geld

Origineel geplaatst door Exzit
Op Mp3.com 0.02 dollarcent verdient ha ha.
Toen het een beetje echt ging lopen op mp3.com werd de policy van mp3.com gewijzigd geen centen meer voor plays maar moest je eerst lid worden voor geld. Daar had ik dus geen zin in.
Heb laatst een bod gehad van een amerikaans reklame bureau voor een song van me voor 350 dollar.
Is echter op het laatste moment niet doorgegaan. Was voor een of andere website voor een bepaald product.
(Het is wel van belang om te weten waar je je miuziek aan verkoopt voor het zelfde geld maak je met je muziek ineens reclame voor zeehondenbond of zo.)
Ik vraag me eigenlijk wel af of 350 dollar veel is ja of nee.
Heeft iemand hier eigenlijk ervaringen mee?

Als het exclusief is en je kan er daarna niets meer mee doen
is het niet veel,

Ik verdien er wel wat mee maar geen vetpot ik kan
wel mijn studio op pijl houden met mijn inkomsten.
Verder is het gewoon hard werken om brood op de plank te krijgen,
toch heb ik er nog steeds lol in en daar gaat het om.

Ach, wel eens wat verdiend, maar nu op 't moment is 't wat rustiger (lees: ik/we doen te weinig moeite..). Maar dat komt goed.

Id&t

Id&t

Ik kreeg vorige week nog een statement van 6 euro 53. dan staat er een fijn enoot bij dat statements onder de 50 pleuro's niet ingeleverd hoeven te worden...:doei:

Back