Na lang wikken en wegen heb ik de Keylab 61 MK3 dan toch eindelijk besteld bij studio de Dijk woensdag en verwacht vandaag de levering!
Heel voorzichtig uitpakken. De verpakking is een beetje vervelend qua sleeve om de doos. Die scheurt snel. Houd het folie op het scherm en de kabeltjes netjes opgerold, dan kun je hem makkelijker terugsturen als hij niet bevalt
Ben erg benieuwd en ben huiverig voornamelijk vanwege de keys omdat ik van de Novation Remote 61SL MK2 kom welke vernemens de Fatar TP9/S Keybed gebruikt. Maar het controller gedeelte is al 3 jaar steeds verder aan het sterven: lcd werkt al niet meer, encoder pots die ineens na super veel vertraging heel onverwachts pas een midi message sturen, mod/pitch control die random signalen stuurt uit zichzelf. Ik ben ook niet handig genoeg om het ding helemaal uit elkaar te halen en dat soort electronica te repareren, vervangen of her-solderen.
Ja, jammer inderdaad. Ik mis ook een controller met degelijk keybed.
De NI Komplete Mk3 heeft wel een fatar keybed, maar is direct weer zo'n mega vlaggenschip en dan betaal je ook voor de software en het eco systeem.
Ik kan er verder iig geen vinden die zo'n lekker keybed zou moeten hebben.
De Keylab was het helaas niet voor mij (wel beter keybed dan de Launchkey Mk4, maar niet zoals bijvoorbeeld de YC61 of Subsequent of de Nord Stage 3/4)
Dat zijn natuurlijk veel duurdere instrumenten, maar je betaalt niet alleen voor het keybed, dus ik zou zeggen dat zo iets in een controller ook zou moeten kunnen voor die prijs.
En bij de keylab vond ik de draaiknoppen veel te stijf.
Ik heb hem 3 weken uitgebreid getest, maar kon er niet aan wennen
Analog Lab is wel lekker, maar die had ik al en ik wil me voorlopig toch meer richten op Ableton Live devices.
Tevens was de Live integratie niet beter dan de Launchkey Mk4 en al met al werd de keylab een duur en groot ding voor mij om te houden.
Toen heb ik besloten om toch de Launchkey maar weer te gaan gebruiken als keyboard en het Keylab tegoed te gebruiken voor een Push 3 controller voor Ableton Live integratie.
Er komt ooit wel een controller met beter keybed, maar voor nu werkt het voor mij.
Edit: ik mis wat dat betreft vaak wel een fysieke music gear winkel in de buurt waar je dan gewoon even de showroom modellen daar kan uitproberen om snel een feel voor de hardware te krijgen.
Klopt. Maar goed, even naar Haarlem oid is ook niet voor iedereen weggelegd, dus dan maar retourrecht gebruiken voor dit soort apparaten.
Ik heb hier wel Oostendorp in de buurt (Wezep) en die hebben veel toetseninstrumenten op voorraad. Maar volgens mij wat minder controllers.
Van mij mogen ze trouwens best € 15,- 'kosten' rekenen ofzo. Want dit is eigenlijk een stukje service als het om muziekinstrumenten gaat en vaak zijn dit kleine bedrijfjes.
Ik bied dat zelf iig wel aan als ik iets retour stuur bij die kleine winkels.