Je laatste 3 aankopen??

GForce MAP
Wave Alchemy Lofi Spring
Wave Alchemy DNA
PlugDeQuar v2
Dreeemwave Bassliner
Savant IM90

oogst v/d laatste 3 maanden, ik begin verzadigd te geraken.

Gelukkig heeft de brakke Roland software divisie en de ietwat strange rollout van de tr1000 me voor 100% ITB kunnen houden. waarom een 100% strakke setup willen riskeren voor iets waarvan je maar van hoopt dat het ooit goed gaat komen. (en nee 50 ms latency ga ik gewoon nooit accepteren, jammer voor de early adopters, maar heb al genoeg sync shit gehad vroeger om dat nu weer bewust op te gaan zoeken, met clock verschuiven enzo....) Bovendien heb ik het wel gehad om met een wiel te gaan zitten scrollen door 1000en samples....Bedankt Roland :D

Arturia Keylab mk3 61
Net binnen. Eerste indruk : ziet er allemaal prima uit en voelt premium.
Alleen hebben de toetsen een goedkope 'look'. De 'feel' is dan weer prima, maar het zijn net van die intertoys toetsen qua kleur. Heel bijzonder. Gelukkig heeft het spel er niet onder te lijden.
Ik heb 'ook' een Novation Launchkey Mk4 49, maar die past qua hoogte niet op de nieuwe lade (of ik moet die zo laag maken, dat m'n benen er niet onder passen) en ik wilde toch graag 61 keys, dus....
De Launchkey beviel verder ook erg goed, maar die mag waarschijnlijk binnenkort op zoek naar een nieuwe eigenaar (als deze bevalt)
Ik krijg hem nog niet zo ingesteld dat hij automatisch in 'Arturia mode' gaat als je in Ableton Live een kanaal selecteert die de Arturia VST (analog lab V) gebruikt, maar dat schijnt wel te moeten kunnen. Nog even puzzelen dus binnenkort.
Na lang wikken en wegen heb ik de Keylab 61 MK3 dan toch eindelijk besteld bij studio de Dijk woensdag en verwacht vandaag de levering!

Ben erg benieuwd en ben huiverig voornamelijk vanwege de keys omdat ik van de Novation Remote 61SL MK2 kom welke vernemens de Fatar TP9/S Keybed gebruikt. Maar het controller gedeelte is al 3 jaar steeds verder aan het sterven: lcd werkt al niet meer, encoder pots die ineens na super veel vertraging heel onverwachts pas een midi message sturen, mod/pitch control die random signalen stuurt uit zichzelf. Ik ben ook niet handig genoeg om het ding helemaal uit elkaar te halen en dat soort electronica te repareren, vervangen of her-solderen.

Edit: ik mis wat dat betreft vaak wel een fysieke music gear winkel in de buurt waar je dan gewoon even de showroom modellen daar kan uitproberen om snel een feel voor de hardware te krijgen.

Laatst gewijzigd:
Na lang wikken en wegen heb ik de Keylab 61 MK3 dan toch eindelijk besteld bij studio de Dijk woensdag en verwacht vandaag de levering!
Ben tot nu toe redelijk tevreden met de Keylab 49 MK3, al vind ik de aftertouch wat stroef. Dat je een knop of slider maar hoeft aan te raken om de waarde op het schermpje te zien vind ik briljant (al zit er nog een bugje in slider 5; heb ik aangegeven bij Arturia, waren ze al mee bezig, dus lag niet aan mijn exemplaar).

En ja: instrumenten live uitproberen zou soms weleens handig zijn, vooral wat toetsen betreft. Dan weet je al snel of ze lekker spelen of niet.

Heel voorzichtig uitpakken. De verpakking is een beetje vervelend qua sleeve om de doos. Die scheurt snel. Houd het folie op het scherm en de kabeltjes netjes opgerold, dan kun je hem makkelijker terugsturen als hij niet bevalt :)

Ben erg benieuwd en ben huiverig voornamelijk vanwege de keys omdat ik van de Novation Remote 61SL MK2 kom welke vernemens de Fatar TP9/S Keybed gebruikt. Maar het controller gedeelte is al 3 jaar steeds verder aan het sterven: lcd werkt al niet meer, encoder pots die ineens na super veel vertraging heel onverwachts pas een midi message sturen, mod/pitch control die random signalen stuurt uit zichzelf. Ik ben ook niet handig genoeg om het ding helemaal uit elkaar te halen en dat soort electronica te repareren, vervangen of her-solderen.
Ja, jammer inderdaad. Ik mis ook een controller met degelijk keybed.
De NI Komplete Mk3 heeft wel een fatar keybed, maar is direct weer zo'n mega vlaggenschip en dan betaal je ook voor de software en het eco systeem.

Ik kan er verder iig geen vinden die zo'n lekker keybed zou moeten hebben.

De Keylab was het helaas niet voor mij (wel beter keybed dan de Launchkey Mk4, maar niet zoals bijvoorbeeld de YC61 of Subsequent of de Nord Stage 3/4)
Dat zijn natuurlijk veel duurdere instrumenten, maar je betaalt niet alleen voor het keybed, dus ik zou zeggen dat zo iets in een controller ook zou moeten kunnen voor die prijs.

En bij de keylab vond ik de draaiknoppen veel te stijf.
Ik heb hem 3 weken uitgebreid getest, maar kon er niet aan wennen
Analog Lab is wel lekker, maar die had ik al en ik wil me voorlopig toch meer richten op Ableton Live devices.
Tevens was de Live integratie niet beter dan de Launchkey Mk4 en al met al werd de keylab een duur en groot ding voor mij om te houden.

Toen heb ik besloten om toch de Launchkey maar weer te gaan gebruiken als keyboard en het Keylab tegoed te gebruiken voor een Push 3 controller voor Ableton Live integratie.
Er komt ooit wel een controller met beter keybed, maar voor nu werkt het voor mij.

Edit: ik mis wat dat betreft vaak wel een fysieke music gear winkel in de buurt waar je dan gewoon even de showroom modellen daar kan uitproberen om snel een feel voor de hardware te krijgen.
Klopt. Maar goed, even naar Haarlem oid is ook niet voor iedereen weggelegd, dus dan maar retourrecht gebruiken voor dit soort apparaten.
Ik heb hier wel Oostendorp in de buurt (Wezep) en die hebben veel toetseninstrumenten op voorraad. Maar volgens mij wat minder controllers.

Van mij mogen ze trouwens best € 15,- 'kosten' rekenen ofzo. Want dit is eigenlijk een stukje service als het om muziekinstrumenten gaat en vaak zijn dit kleine bedrijfjes.
Ik bied dat zelf iig wel aan als ik iets retour stuur bij die kleine winkels.

1 ding zeg ik er wel nog over: het is een heeele sprong vooruit qua bouw kwaliteit tov de Novation 61SL MK2 (wat destijds de flagship creme de la creme van midi controllers was). De keys op de Keylab MK3 zijn geel even wennen na zo lang de Fatar TP9/S … maar: ik snap wat ze bij Arturia gedaan hebben. De keys van de Novation maken in vergelijking een hele hoop herrie met het spelen.

Casio CTK50 voor 4,50 bij de kringloop, nogal stoffig maar ziet er ongebruikt uit. Hij heeft in elk geval een detune-functie speciale knop die sommige van de 100 presets detuned, en bij andere presets wat anders lijkt te doen (of niets). Er is 1 preset (69 synth bass) die om een mij onduidelijke reden op de twee laagste octaven twee compleet andere samples heeft, een aantal presets lijken kwa naam te zijn verwisseld, en weer anderen klinken totaal niet als wat je zou verwachten. Sommige presets lijken ingebouwde effecten te hebben (delay/reverb), of loopen als je de toets ingedrukt houdt. Het tempo van de drumsectie kan nogal wat worden opgeschroefd.

Laatst gewijzigd:
bluetooth usb stick zodat ik naar alles met n rca input kan streamen terwijl t voeding krijgt via n usb voeding - aanrader, kost geen hol werkt prima: maak van je antieke hifi een streaming ontvanger voor peanuts
PWM Mantis waar ik al meer dan n jaar naar zoek voor n aanvaardbare prijs
JBL speakers voor in de motorhelm want met oortjes heb ik teveel rijwind herrie want die vallen altijd uit mijn oor (en ik was gewaarschuwd maar ben n steenbok voor iets)

o ja ik denk dat ik de controller nog niet genoemd had: Novation Launch Control XL MKII

Benieuwd naar je ervaringen met de Mantis.
Wil die ook wel aanschaffen maar moet andere zaken voorlopig voorrang geven.

Als t een beetje meezit wordt ie binnen retour periode vergeleken met een OSCar en de strenge eigenaar zijn commentaar wil ik alvast weten 😊 maar vintage sound en geen display past alvast prima bij mijn collectie

Oberheim Matrix 6r
Heb al de keys en een Alpes matric ctrl.
Ff kijken of ik de key erbij houd of alleen het rack houd.

Boss DD3
Display voor sox90ii

Prijs is in de 3k dus in drie termijnen zijn dat toch 3 aankopen?
Ben benieuwd hoe hij zich tot de Quantum verhoud.

Ja verwacht meer sweetspot, minder mogelijkheden vergeleken met de Quantum.
Maar nog steeds veel mogelijkheden.

Upgrade naar Wavelab 13
Roland D-50 Cloud Plugin
UAD Winter Mix Tape
UAD Analog Classics Pro Bundle

Ik ben helemaal klaar met UAD Spark abo. Laatste jaren geen leuke dingen uitgebracht. Heb hem stop gezet en losse bundles gekocht.

Back