alesis multimix 16 firewire en fruityloop vraag

vlamman

Ingeburgerd
goedendag

ik had een vraagje,ik werk net fl7,en heb een firewire mixer gekocht met de gedachte dat als ik goed met fl wil afmixen,het mooi zou zijn dat ik elke (bv) vst spoor uit fl over een spoor van mijn mixer laat lopen,het bij kan regelen,en zeg maar trug loop in cooledit,en mijn track spoor voor via de mixer laat lopen,nou ben ik bang dat niemand mij weer volgt,maar doe ee poging.ik heb de mixer geinstalleert,en fl ziet hem ook,als ik naar de mixer van fl ga,kan ik rechts in de hoek uit 16 sporen kiezen van mijn mixer,nou heb ik een kick op 1,en zet dat sppor ook op 1,in de mixer,maar hij staat er niet,werkt dat nou niet zoals ik het probeer uit te leggen,dat je dus een loopje maakt van een spoor van fl,naar de firewire mixer,en hem dat bij werkt,en weer op neemt.....hoe zit dat precies,als iemand me volgt.de reede dat ik de mixer heb gekocht was om dus elk spoor naar een mixer te laten gaan,bij weken,en de track afmixen,en dus opnemen in bv cubase,of cool edit.

thx

vraag fruityloops en Alesis MultiMix 16 FireWire 16

vraag fruityloops en Alesis MultiMix 16 FireWire 16

goedendag

ik had een vraagje,ik werk net fl7,en heb een firewire mixer gekocht met de gedachte dat als ik goed met fl wil afmixen,het mooi zou zijn dat ik elke (bv) vst spoor uit fl over een spoor van mijn mixer laat lopen,het bij kan regelen,en zeg maar trug loop in cooledit,en mijn track spoor voor via de mixer laat lopen,nou ben ik bang dat niemand mij weer volgt,maar doe ee poging.ik heb de mixer geinstalleert,en fl ziet hem ook,als ik naar de mixer van fl ga,kan ik rechts in de hoek uit 16 sporen kiezen van mijn mixer,nou heb ik een kick op 1,en zet dat sppor ook op 1,in de mixer,maar hij staat er niet,werkt dat nou niet zoals ik het probeer uit te leggen,dat je dus een loopje maakt van een spoor van fl,naar de firewire mixer,en hem dat bij werkt,en weer op neemt.....hoe zit dat precies,als iemand me volgt.de reede dat ik de mixer heb gekocht was om dus elk spoor naar een mixer te laten gaan,bij weken,en de track afmixen,en dus opnemen in bv cubase,of cool edit.

thx

hmmm

zo'n multimix is gemaakt om analoge signalen via je mixer direct naar de computer te sturen..
niet omgekeerd en terug dus

"Delivering multi–channel audio recording to your Mac or PC through the integrated FireWire audio interface, the MultiMix 16 FireWire mixer represents the cutting edge of recording technology"

Lees even de handleiding van je mixer.. dat zal al veel helpen.

hmmm

zo'n multimix is gemaakt om analoge signalen via je mixer direct naar de computer te sturen..
niet omgekeerd en terug dus

"Delivering multi–channel audio recording to your Mac or PC through the integrated FireWire audio interface, the MultiMix 16 FireWire mixer represents the cutting edge of recording technology"

Lees even de handleiding van je mixer.. dat zal al veel helpen.

tja dus toch.ik ben op zoek geweest naat een systeem om dus op mijn manier af te mixen,dan moet ik het maar anders doen,een soundcard met 16 of 32 kanalen uit,als dat er is,en dan over een aneloge mengtafel,dan zou het wel moeten willen.is alleen weinig over te lezen.fruityloops en afmixen van tracks,en wat werkt en niet.

thx

lees even de handleiding

je moet me niet op mn woord nemen

ik versta niet waarom mensen de handleiding niet meer lezen tegenwoordig.

lees even de handleiding

je moet me niet op mn woord nemen

ik versta niet waarom mensen de handleiding niet meer lezen tegenwoordig.

dat doe ik ook niet,maar de handleiding die je er bij krijgt laat nog al te wensen over,en toen maar de handleiding van internet halen,maar in die van 16 firewire zit een fout,opent niet.en daar ga je dan.ik hoopte dat hier misschien mensen zijn die met fl,en een firewire mixer werken,en of het geprobeert hadden.om er achter te komen of het zo werkt of niet,en op internet is er ook weinig te vinden.

thx

hmm ben je dat zeker van die fout?
post ze anders es hier (te lui om account te maken bij alesis)

ik heb es zo'n multimix geïnstalleerd voor een vriend..
het lukte in feite wel om geluid van de pc naar de multimix te krijgen..
weet gewoon niet meer juist of dit op een spoor terecht kwam of op een return ofzo

Lees toch maar ff die handleiding. volgens mij is er weinig verschil ts de internet versie en de geprinte versie ;)

Als ik het goed begrijp wil je de verschillende sporen uit fruityloops naar je mixer sturen. Dan op je mixer een de mix maken, en deze mix weer de computer in sturen en opnemen.

Dat gaat helaas niet met de mixer die jij aangeschaft hebt. Deze werkt namelijk precies de andere kant op, dan die jij beschrijft. De multimix kan 16 kanalen naar de computer sturen (waarbij je de inputs gebruikt op mixer), die kan je dan in de computer opnemen en/of bewerken. Vervolgens kan je dan vanuit de computer weer een stereo mix naar de mixer sturen om zo terug te kunnen luisteren wat je in de computer doet.

ps. wat meer punten en witregels maakt het wel gemakkelijker om je vraag te begrijpen. Het is nu wat lastig lezen, gezien de brij van woorden die je gepost hebt :P

Als ik het goed begrijp wil je de verschillende sporen uit fruityloops naar je mixer sturen. Dan op je mixer een de mix maken, en deze mix weer de computer in sturen en opnemen.

Dat gaat helaas niet met de mixer die jij aangeschaft hebt. Deze werkt namelijk precies de andere kant op, dan die jij beschrijft. De multimix kan 16 kanalen naar de computer sturen (waarbij je de inputs gebruikt op mixer), die kan je dan in de computer opnemen en/of bewerken. Vervolgens kan je dan vanuit de computer weer een stereo mix naar de mixer sturen om zo terug te kunnen luisteren wat je in de computer doet.

ps. wat meer punten en witregels maakt het wel gemakkelijker om je vraag te begrijpen. Het is nu wat lastig lezen, gezien de brij van woorden die je gepost hebt :P

hallo

das mooi balen,er moet toch een mannier zijn om je sporen uit fl,over een mixer te laten lopen,bij regelen zo waar dat moet,en opnemen in (bv_ cooledit,en klaar je af gemixste track.ik daenk dat ik dan een soundcard moet hebben met 16 of 32 uit,en san over een aneloge mengtafel,en trug naar cooledit,maar of zo,n soundcard bestaat,geen idee.

thx

Weet je zeker dat dit de manier van werken is die jij wilt?

Als je echt 16 uitgangen wilt kom je nl. wel bij de duurdere geluidskaarten. 16 analoge uitgangen op 1 kaart zal lastig worden (enige wat zo in me opkomt is een MOTU24IO). Je zou wel kunnen kijken naar een geluidskaart met 8 uitgangen en ADAT, maar dan moet je dus ook nog een DA converter van ADAT naar 8x analoog hebben.

Al met al wordt dat dus een kostbaar geheel.

edit: ik bedoelde uitgangen ipv ingangen natuurlijk

Laatst gewijzigd:
Weet je zeker dat dit de manier van werken is die jij wilt?

Als je echt 16 uitgangen wilt kom je nl. wel bij de duurdere geluidskaarten. 16 analoge ingangen op 1 kaart zal lastig worden (enige wat zo in me opkomt is een MOTU24IO). Je zou wel kunnen kijken naar een geluidskaart met 8 ingangen en ADAT, maar dan moet je dus ook nog een AD converter van 8x analoog naar ADAT hebben.

Al met al wordt dat dus een kostbaar geheel.

tja dat is het al,die mixer was ook 700,en niet nodig.ik had al wel een kaart gezien met 16 uit,was net nieuw,maar er zit dan ook een 19 inc module bij.ik zou het anders ook niet weten hoe je op een goede mannier je tracks kan af mixen in fl,er is weinig spul dat met fl werkt.ik zou me er wel verder in verdiepen,en anders koop ik er 2 van 16 uit,dan ben ik er ook.

thx

hoe sporen van fl7 naar een mixer

hoe sporen van fl7 naar een mixer

hallo

ik heb een vraag,en ik kom er naar er veel over te lezen niet uit.ik werk met fl7,en wil graag op een voor mij goede manier tracks kunnen afmixen.ik had een firewire mixer gekocht met de gedachte dat ik sporen van fl naar de mixer kan sturen,bijwerken,en in (bv) cooledit weer op nemen,maar dat werkt niet.wat is nou de juiste manier om dit te doen.ik gebruik geen hardware synth,alleen vst.ik had ook gelezen dat je een soundcard,enof een kastje moet hebbenmet 16 of 32 uitgangen,en dan je sporen naar een gewoon aneloge mengtafel kan sturen,dan bijwerken,en weer op nemen.mijn vraag hoe zit het,kan het,en wat en hoe moet je dit doen.

vriendelijk dank

Bericht door een moderator:
samengevoegd, in het vervolg je topic slechts in 1 forum starten :)

en heb je nu al de handleiding gelezen??? :D

ik zou gewoon een goede controller kopen en in het digitale domein blijven..

Kun je die mixer niet als MIDI controller gebruiken, daarmee de levels in FL controleren en zo dus in feite toch mixen?

ik was in een ander gedeelte van het forum al verder,eb jammer genoeg,nee hij kan niet als midi controller,hij is alleen maar bedoelt voor output van bijvoorbeeld om er een gitaar en mic aan te hangen.

maybe is een bcf iets voor je...

ik ken ook iemand die zijn tracks van pc afmixt op een tascam firewire geluidskaart/control surface.
meest van die dingen werken wel niet "optimaal" in fruity.. beter cubase of sonar

maybe is een bcf iets voor je...

ik ken ook iemand die zijn tracks van pc afmixt op een tascam firewire geluidskaart/control surface.
meest van die dingen werken wel niet "optimaal" in fruity.. beter cubase of sonar

klopt,dat hoorde ik,vooral met fl8 en tascam.ik zal me er eens in verdiepen,als dat plug and play is met fl8.

No offence en niet dat het mijn zaken zijn, maar ik vind het best wel amazing dat je 700,- neerlegt voor een mixer zonder vooraf de specificaties goed door te nemen om te zien of hij wel geschikt is voor je doel.
OK vaak zijn de specificaties een beetje onduidelijk (waarschijnlijk om iets meer te laten doen blijken dan het werkelijk is), maar juist daarom laat ik ook 'altijd' de manuals neer en lees ze door om...

Anyways is het wellicht een optie om je outputs van je pc via de mixer op te nemen op een HD-recorder, een tweede pc of tape-deck of zoiets (eigenlijk compleet omslachtig, maar je hebt de mixer nu toch al...)

No offence en niet dat het mijn zaken zijn, maar ik vind het best wel amazing dat je 700,- neerlegt voor een mixer zonder vooraf de specificaties goed door te nemen om te zien of hij wel geschikt is voor je doel.
OK vaak zijn de specificaties een beetje onduidelijk (waarschijnlijk om iets meer te laten doen blijken dan het werkelijk is), maar juist daarom laat ik ook 'altijd' de manuals neer en lees ze door om...

Anyways is het wellicht een optie om je outputs van je pc via de mixer op te nemen op een HD-recorder, een tweede pc of tape-deck of zoiets (eigenlijk compleet omslachtig, maar je hebt de mixer nu toch al...)

ik ben al een stuk verder om het perfect voor elkaar te krijgen,en ja misschien had ik me er nog beter in moeten verdiepen,maar toch zijn er nog steeds mensen die denken dat het wel kan,maar goed,het is wel een handig ding om mee te werken met fl,omdat fl hem ook ziet,en een beat op fl,en een gitaar van een maat er over,en een mc,hebben we ook al erg leuke dingen gedaan.het beste van 2 kanten vst,en hardware.

thx

Back