Editor Micron

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Ik wil graag een editor aanschaffen voor mn Micron..

Je hebt er een aantal en ik twijfel tussen:
-Microzune
Nadeel lijkt me dat alle parameters niet op 1 pagina staan

-midiCTRL VST
Ziet er netjes uit en heeft alle paramaters op 1 pagina. Alleen het install verhaal op de pagina vind ik erg onduidelijk..

Wat ik zoek is een editor waarbij je direct het geluid op de Micron edit (dus knopje draaien op je scherm en direct de verandering horen op de Micron) en daarna op de Micron opslaat.

Wie gebruikt een van bovenstaande editors en kan aangeven of ze handig zijn in gebruik en zijn wat ik zoek?

Ik gebruik zelf Microzune erg fijn programma! Het voordeel ervan is dat je ook midi controllers kan gebruiken op Microzune dus je kan het hele hands on gevoel op de micron krijgen over alle parameters! Of dit ook met midictrl kan weet ik niet. Maar Microzune is in ieder geval erg goed! Check ebay eens daar kun je het programma vaak erg goedkoop kopen! Is het niks voor jou verkoop je het gewoon weer door

Thanx voor jullie reply's..

Ik had eigenlijk wat meer verwacht van mn Micron qua vette sounds..maar ik ben eigenlijk alleen afgegaan op de preset sounds. Programmeren heb ik nog niet gedaan, ik heb geen idee waar ik moet beginnen om effectief naar een nieuwe sound toe te werken.

Ik vraag me dus af of ik hem zodanig kan programmeren dat ik toch wat rauwere analoge sounds er uit krijg. Als ik de reviews zie zou dit gewoon moeten kunnnen..

Dus Microzune zou me wel eens kunnen helpen daarbij..

Nog even een vraag:

Als ik het goed begrijp kan ik door knoppen te 'draaien' in Microzune direct het geluid op de Micron veranderen. Ik hoor dus direct resultaat.
Ik kan daarna dus gewoon 'save sound' op de Micron doen en mn nieuwe sound opslaan als preset en daarna standalone aan de gang met mn Micron?

Grts/Martijn

Jo Alex, hoe ist?

Ik ga Micronzune dit weekend aanschaffen en er mee aan de slag..

Ik ben zeker geinteresseerd in een 'hoe maak ik vette sounds' synth masterclass..

Ik laat je wel ff weten, thanx..

Grts!

heb je microzune nu ondertussen al binnen ?? en hoelang duurde het voordat je het binnen had ?? heb het afgelopen zaterdag betaald maar nog niks van ze gehoord.

ik had hem geloof ik dezelfde dag nog binnen...

ik heb inmiddels mn Micron alweer weggedaan,vond hem qua sound en bedieningsgemak erg tegenvallen..

Back