Studio in de achtertuin

Bassist

Nieuwkomer
Ik heb veel verhalen gelezen hier over een zelfbouw studio maar zijn er ook mensen die ervaring hebben met vanuit het niets een studio/oefenruimte in je eigen achter tuin te bouwen??
De bedoeling is dat de buren en wijzelf het binnen niet kunnen horen zodat we dus hele nachten doorkunnen spelen en geen problemen krijgen.

Ik zat te denken als je zeg maar twee tuinhokjes in elkaar doet, dus een ruimte in een ruimte en dat je alles goed luchtdicht maakt met kit en alles wat erbij komt.
Zou dit het geluid zoveel dempen dat binnenshuis, in de kamer bij ons en de buren "Circa 5 meter ruimte ertussen" niet hoorbaar is?

Graag Reacties als het nou is om af te kraken of om tips te geven :okdan:

Materiaaldichtheid heeft er veel mee te maken.
Bij tuinhokjes denk ik aan zulke houten huisjes.
Hout is niet zo'n goede issolator, helemaal niet voor lage tonen.

als je een dubbele laag hebt dus (Hout - lucht/Steenwol - Hout) zou dat niet genoeg isoleren zodat je het in het huis niet kunt horen?

Ik weet niet wat de issolatiewaarde is van tuinhout, maar het lijkt mij niet zo heel goed. Je kan zowiezo dan beter nog met dikke gipsplaten gaan werken.

@Jeroenski.....goh daar heb ik er vorige week 1 van besteld..
Nou nog een huis met een tuin hebben....

Er is een hele topic hier op DSF over iemand die zijn tuinhuisje omgebouwt heeft tot studio. ff zoeke dus en je hebt alle info die je je maar kan bedenken over het inrichten van een tuinhuisje :okdan:

Ik kan de muziek niet super hard zetten want dat hoor je (buiten:D).

Wat versta je onder super hard? harder dan een drummer bijvoorbeeld?

In princiepe mag je het buiten nog wel horen (niet al te luid) maar dat er niemand last van heeft midden in de nacht zodat we rustig kunnen door reperteren met de band en dat we geen boze ouders/buren krijgen :engel:

Metselen zou dus geen optie zijn?

oke bedankt!
Dan weet ik eerst in princiepe genoeg ik zal even rondkijken voor prijzen etc..
Als iemand nog andere hints heeft graag!

Back