[exp./chilly/] Ramtha - Abandon Hope

Alle commentaar is welkom: positief of negatief.

Alhoewel, als het te negatief is verval ik wellicht in zelfdestructieve handelingen: booze en bimbo's, stappen tot de vroege uurtjes, veel lol hebben...ehhhh....welk punt wilde ik ook alweer maken?

Hey, een mede-FOEMer :D

Klinkt lekker spacig deze track! klinkt goed hifi en origineel.. de melodie klinkt alleen een beetje te random naar mijn idee, maar kan ook zijn dat ik dit genre niet echt 'snap' :) De percussie (afgezien van de bliebjes en blapjes) mag wel wat meer stereo gebruiken denk ik. De lage bass mis ik ook een beetje trouwens. Maar dat zijn wat mierenneukerige dingetjes uiteindelijk..

Overall zeker leuk trackie :okdan: Ben eigenlijk benieuwd waar je dit mee gemaakt hebt?..

Heya!

Deze track is in elkaar gezet in 2,5 uur en het kan idd nog wat finetuning gebruiken. De sfeer die ik probeer neer te zetten is wel wat ik wilde bereiken maar de tweede melodielijn klinkt idd een beetje te random en te simplistisch. Dank voor de scherpe opmerking.

Wat ik heb gebruikt? Alles is in ableton gegooid zonder externe fx of synths. de beats zijn gefokte samples, de padsound komt uit Absynth (geweldige VST, wel bekend lijkt me), de bliepjes en bloepjes komen uit Nutseq (geweldige naam btw, aan de bliepjes en bloepjes moet ik nog wel eea doen want het is nog teveel preset over het algemeen) en de melo na de break komt (maar hang me er niet aan op) uit Chrystal. Compressie en EQ komt allemaal uit Ableton zelf. Al met al gaat deze track nog wel eens weer door de mangel (ik ben altijd veel te snel met uploaden :dubbel:).

Ik vind hem weer erg lekker :okdan:
Om toch wat te zeiken: inderdaad mis ik ook iets in het laag en vind ik het jammer dat het 'choir-achtige-pad' (met imho een hoog autechre gehalte) halverwege redelijk plotseling stopt en plaats maakt voor een minder interessante variant, ik had de eerste gewoon aangehouden tot het eind (wellicht met wat eq- en/of fx-variatie).

edit mode: zie net dat je al een reply hebt geschreven...

Ik zal er al ik de volgende keer deze tack oppak wat meer laag inzetten. ff wat sub erbij en bovendien wat meer variatie hier en daar. Ik word door mn eigen monitoren vaak op het verkeerde been gezet denk ik......krijg wel vaker te horen dat er laag mist terwijl ik mezelf van mn stoel afblaas met sommige tracks ;)

na de pads ga ik eens kijken of ik een interessantere melo neer kan zetten, denk dat ik daarmee wel hetgeen opvang wat je bestempeld als een minder interessante variant...

Ps: ik vind het geen gezeik :D. Ik post mn tracks juist om meningen te vangen en ervaring op te doen. Leer ik alleen maar van! bedankt voor het luisteren.

vette pads !

Mooi hoe ze omhoogkomen. Lekkere Aphex geluiden erdoorheen. Mss dat je de beat nog wat meer edits kan geven om het zo wat interessanter te houden. De rest kabbelt toch wel lekker hypnotiserend door.

Een dikke bassline zou ook niet misstaan.

edit: voor alle duidelijkheid: een van de betere tracks die ik vandaag heb gehoord. (van de 15 ofzeu)

Ik vinnem ook goed!

lekkere sfeer! en goede keus van geluiden. Misschien kan je er wat meer variatie in brengen.. bijvoorbeeld de ritmetrack een beetje varieren zo hier en daar, of iets wat die pads een beetje in andere contexten zet (door een bas of zo).

Keep up the good work!

Back