Analoge Sequencer voor in Live

tumult

Advanced Gember
Bekijk bijlage seq Project.zip

Weet niet of iemand er iets aan heeft, maar niet gepost is altijd zonde. Heb ff wat geknutseld, en van de week werkte het goed :P

Het volgende:
een clip speelt in dit geval 16X note C1. (kan ook 8, of iets anders)

Ik zet 16 pitch fx in een group achter elkaar. Op step 1 is pitch 1 actief en de rest niet. Op step 2 is pitch 2 actief en de rest niet. Je kunt hem natuurlijk ook heen en weer, of achterstevoren laten lopen. Wat je wilt.

Ik heb de 16 pitch-shift potjes gelinkt aan een rij van 16 op de drehbank, en stuur me waldorf pulse hiermee aan. Op de een of andere manier klikt het heel strak, vooral als je met een korte attack en decay op je synth...

Als iemand het wel of niet iets vind, let me know....

Bij mij werkt hij wel, (welliswaar op mijn macje), maar wat doet hij niet?

Hoe moet ik hem opslaan dat je er ook wat mee kan?

Je kan ook de beschrijving van bovenaan in het topic opvolgen als dat niet wil lukken, dan doet ie het ook..

Hoe moet ik hem opslaan dat je er ook wat mee kan?
Een exe file zodat ik het programma kan instaleren. Of een dll zodat het als vst werkt.
Je kan ook de beschrijving van bovenaan in het topic opvolgen als dat niet wil lukken, dan doet ie het ook..
Ik begrijp de beschrijving niet. iig niet hoe je het programma kan laten draaien op een pc. Wel hoe het programma werkt en dat lijkt me erg leuk.

Een ALS file is gewoon een Ableton Live Set, hoor, en die kun je op de PC dus ook gewoon lezen. CFG file is nog niet eens nodig. Zip file openen, .als openen in Live, klaar.

Dit is geen plugin die je installeert (dan was 't een DLL, .exe voor de setup is alleen maar nodig ). Dit is een Live set waarop heel creatief een sequencer in elkaar is geknutseld :). Goed bedacht, al moet ik met mijn controller natuurlijk wel alles opnieuw gaan mappen ;).

Kijk, dan schiet 't ook niet echt op he ;).

HEy, Werkt best goed man! :okdan:

Hij werkt wel grappig ja, vooral als je een leuke midi-controller erbij hebt. Je zou het principe nog kunnen uitbouwen door bijvoorbeeld note on/off ding toe te voegen en ik heb hem gemaakt zodat de sequencer heen een weer loopt. Ook grappig. Jammer dat er in live niet nog meer verschillende effectjes zitten die je hiervoor zou kunnen gebruiken.

Back