Waarschuwingen en berispingen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

demian

Ojee
Effe wat vraagjes over het nieuwe strafpunten systeem waar ik nog niks over gelezen heb.. :)

Kan je ergens ook zien hoeveel strafpunten je hebt en hoe lang deze nog geldig zijn?

Is het ook mogelijk om te zien wie er allemaal strafpunten hebben?

Kan je ook iemand voordragen voor een strafpunt of gaat dat automatisch?

Strafpunten kan je verdienen door iets te zeggen of te doen wat volgens een moderator onwenselijk is.
Bij meer dan 2 punten worden je rechten als user ingeperkt en kan je niet meer posten en pb-en en geen pb meer ontvangen en email.
Ieder punt is een maand geldig.

Bericht door een moderator:
Niet elk strafpunt is even lang geldig en ook niet elke actie heeft een vast aantal strafpunten.
Besef dat het STRAFpunten zijn en dat het dus niet de bedoeling is er een wedstrijd van te maken. Daarom zijn ze ook niet openbaar.
Men zou dan bijvoorbeeld iemand met 2 punten extra kunnen stangen en dat is niet de bedoeling.

Wij vinden het al erg genoeg dat we strafpunten moeten gebruiken.. Ik zou willen dat we er geen gebruik van zouden hoeven maken, maar helaas is het niet anders.

Ja goed, dat begrijp ik.

Maar ik heb dus een strafpunt gekregen, omdat een newbie een vraag stelt over een software pakket waarbij het er dik op ligt dat ie het illegaal verkregen heeft en er tevens een zelfde onbevangenheid er op nahoud als die ene jongen die een 303 had gekregen van zijn vriend, wat overduidelijk van het begin af aan al een grote hoax thread is, waarop ik tegen hem zeg dat ie waarschijnlijk ook een 303 van zijn vriend gekregen heeft.

Ik vind een strafpunt voor een simpele opmerking als dat een beetje overdreven. En ik ben niet de enige geweest die een punt heeft ontvangen, in die thread hebben nog 3 leden een strafpunt gekregen terwijl hun postings nou niet bepaald wereldschokkend en eigenlijk wel te begrijpen en misschien wel gerechtvaardigd waren.

Gezien de ruzies die ik soms voorbij zie komen waar ik me dan ook expres niet in meng, zakt mijn broek er van af dat uitgerekend voor het vergrijp : ' bijdehand doen tegen een beginneling ' waar we ons blijkbaar schuldig aan hebben gemaakt er een tot dat moment nooit bestaand 'strafpunt' moet worden uitgedeeld.

Ik snap best dat bepaald gedrag niet getolereerd wordt, als iemand langdurig maar zit te zieken en te zaniken zonder dat ie echt een punt heeft of puur op de man aan het spelen zonder dat daar een reden toe is dan moet daar wat aan gebeuren, maar als jullie echt punten gaan uitdelen voor grappig bedoelde misschien enigszins bijdehante opmerkingen dan vind ik dit forum wel erg beperkt worden en dat zou ik erg jammer vinden.

Het is me zowiezo opgevallen dat erg veel humoristisch bedoelde opmerkingen weggemod worden ivm offtopic of ongewenst. Ik vind dat erg jammer. Misschien moet lachen gewoon verboden worden op dit forum, dat is een stuk duidelijker.

-edit-

No offence verder, ik snap dat er een strenger beleid wordt gehanteerd dan eerst, het verbaast me alleen dat er juist om deze reden ineens strafpunten werden uitgedeeld.

Laatst gewijzigd:
Aha! Een discussie over waarom je een berisping gekregen hebt!
Zat dat erachter..

Ik stuur je ff een pb met wat uitleg.

Humor is zeker niet verboden op het forum, maar de sfeer is nu redelijk grimmig vanwege een incident wat onlangs speelden.

Daar zou ik ook graag wat uitleg over willen, ik heb nl. in diezelfde thread 2x gepost en voor beide posts 1 strafpunt gekregen. In de eerste plaats wist ik niets van dat strafpunten systeem af en om dan direct zonder waarschuwing 2 strafpunten te krijgen (lang na het posten van die 2 replies) vind ik wel een erg rigoreuze maatregel, terwijl ik altijd een nette forumgebruiker ben geweest.

Der zijn overgins mensen die al meer dan 2 berispingen gekregen hebben, maar die kunnen tijdelijk niet reageren.

De sfeer is onlangs erg verslechterd en daardoor kan het nu wat hard over komen.

Waar zijn de 'regels' voor strafpunten omschreven?
Daar ben ik zeer benieuwd naar.

Wout
Nergens. Vroeger kregen mensen wel eens een pb-tje van een moderator als er iets weggehaald werd, nu krijg je er gratis en voor niets een berisping bij.
Wij zijn hier ongeveer allemaal volwassenen en hebben toch niet meer van die strenge regeltjes nodig...

Sorry hoor, maar hier zakt m'n broek van af. Het systeem is tot daar aan toe maar om het in te voeren zonder aankondiging en die strafpunten uit te delen terwijl mensen nergens van weten gaat tegen mijn gevoel voor rechtvaardigheid in.

Nergens. Vroeger kregen mensen wel eens een pb-tje van een moderator als er iets weggehaald werd, nu krijg je er gratis en voor niets een berisping bij.
Wij zijn hier ongeveer allemaal volwassenen en hebben toch niet meer van die strenge regeltjes nodig...

Sorry hoor, maar hier zakt m'n broek van af. Het systeem is tot daar aan toe maar om het in te voeren
zonder aankondiging en die strafpunten uit te delen terwijl mensen nergens van weten gaat tegen mijn gevoel voor rechtvaardigheid in.

Wat Johnny al zegt, we zijn (bijna) allemaal volwassen dus iedereen heeft wel een idee van wat wel en niet kan. Tot voorkort kon je bij ernstige misdragingen een ban krijgen, met evt. PB van moderator over de reden. Nu wordt je eerst gewaarschuwd d.m.v. een berisping, zonder dat meteen je rechten worden beperkt. Dus eigenlijk is het systeem er enkel vriendelijker op geworden.

Er is dus weinig veranderd, en maar zeer weinigen op dit forum zullen er uberhaüpt iets van merken. Alleen die paar (notoire) onrustmakers waarschijnlijk. Het moderator-team zal in geval van kwalijke gedragingen niet anders handelen dan voorheen.

Dus iedereen kan weer rustig ademhalen. Het is niet zo dat er nu opeens extra streng wordt gemodereerd ofzo. Wel gaf Johnny terecht al aan dat de sfeer onder enkele leden onlangs zeer grimmig werd. Daarop is door ons gereageerd, omdat het uit de hand liep.

Toch worden deze strenge regeltjes blijkbaar wel, zonder aankondiging, gemaakt.

Sorry hoor, maar hier zakt m'n broek van af. Het systeem is tot daar aan toe maar om het in te voeren zonder aankondiging en die strafpunten uit te delen terwijl mensen nergens van weten gaat tegen mijn gevoel voor rechtvaardigheid in.

Niet alleen tegen het gevoel van rechtvaardigiheid. In de rechtspraak is het nl. zo dat er geen misdaad zonder wet en geen straf zonder wet kan zijn (nullum crimen, nulla poena sine lege). Nu ligt dat met internet iets anders danwel anarchistischer maar een bekendmaking van dit systeem of regels zou wel op zijn plaats zijn. Verder heb ik nog nooit een waarschuwing gehad en gedraag ik mij altijd netjes maar krijg ik nu vanwege 2 cynische opmerkingen (niet eens beledigingen) in het zelfde topic ineens 2 strafpunten.
Zelfs de politie is niet zo streng. Als je over de verdrijvingsvlakken te hard rijdt en je rijdt te dicht op je voorligger en nog wat overtredingen begaat, krijg je meestal voor het te hard rijden een bekeuring en voor de rest een waarschuwing. Ik heb nu het gevoel dat ik 2 bekeuringen krijg voor wat cynisme... t.w.:

1) Ik zei dat een sequencer een instrument was uit de jaren 70 o.a. door KS gebruikt en wellicht inmiddels vervangen door een nieuwe versie. Dit is nieteens onwaar
2) Als reactie op demain, die zei dat topicstarter zeker een 303 van zijn vriend had gekregen zei ik: "en zeker ook een TR606 en 909 te koop".

Is dat een "zeer grimmige sfeer" uitlokken en is dat 2 strafpunten waard? Met 1 strafpunt zou ik het nog eens kunnen zijn maar ik ben het er niet mee eens dat er, voor bovenstaand "vergrijp", zonder waarschuwing direct 2 strafpunten gegeven worden.

Laatst gewijzigd:
Zelfs de politie is niet zo streng. Als je over de verdrijvingsvlakken te hard rijdt en je rijdt te dicht op je voorligger en nog wat overtredingen, krijg je meestal voor het te hard rijden een bekeuring en voor de rest een waarschuwing. Ik heb nu het gevoel dat ik 2 bekeuringen krijg voor wat cynisme...
Vreemd dat je onze community met het echte leven vergelijkt, want als dat zo zou zijn, dan zou het er hier heel anders uit zien.
Maar als je dat toch doet, dan zou ik zeggen dat je ook maar cynisch moet zijn tegen de politie als je aangehouden wordt. Kijken hoe de glimknopen dan reageren. :)
Oei, ik zei glimknoop.. als ik maar geen berisping krijg...

Wat Johnny al zegt, we zijn (bijna) allemaal volwassen dus iedereen heeft wel een idee van wat wel en niet kan. Tot voorkort kon je bij ernstige misdragingen een ban krijgen, met evt. PB van moderator over de reden. Nu wordt je eerst gewaarschuwd d.m.v. een berisping, zonder dat meteen je rechten worden beperkt. Dus eigenlijk is het systeem er enkel vriendelijker op geworden.
.
Bij ernstige misdragingen kan ik me voorstellen dat iemand een waarschuwing of tegenwoordig dan een strafpunt krijgt, maar in de thread die ik aanhaalde is echt totaal geen sprake van ernstige misdragingen. 4 mensen hebben als gevolg van die thread strafpunten gekregen, 1 persoon is zelfs gebanned, terwijl de opmerkingen die door die personen werden geplaatst in mijn ogen terecht waren gezien de opstartpost. De heer kalushi heeft volgens mij in ieder geval nog nooit wat lelijks gezegd en die heeft nu dus 2 strafpunten, gewoon meer dan ik dus, ik vind dat in ieder geval onterecht.

Het systeem is misschien theoretisch vriendelijker geworden qua idee maar het wordt wel erg typisch toegepast ineens vind ik en het werkt ook niet zo vrees ik, want niemand weet van dit 'nieuwe' beleid. Dus er zullen nog wel een hoop de fout in gaan denk ik als er zo gemodereerd gaat worden en de sfeer zal dan nog wel wat grimmiger worden vrees ik omdat het toch wel op redelijk wat onbegrip zal stuiten als de overtreder vind dat hij in verhouding te zwaar berispt wordt en dat terwijl het doel is dat het forum toegankelijker wordt.
Er is dus weinig veranderd, en maar zeer weinigen op dit forum zullen er uberhaüpt iets van merken. Alleen die paar (notoire) onrustmakers waarschijnlijk. Het moderator-team zal in geval van kwalijke gedragingen niet anders handelen dan voorheen.
.
Als 4 mensen strafpunten krijgen in een thread waarin eigenlijik niets kwalijks gebeurde dan neem ik aan dat het voorheen waarschuwingen heeft gestortregend op dit forum, wat ik eigenlijk niet geloof, er wordt wel degelijk anders gehandeld.
Dus iedereen kan weer rustig ademhalen. Het is niet zo dat er nu opeens extra streng wordt gemodereerd ofzo. Wel gaf Johnny terecht al aan dat de sfeer onder enkele leden onlangs zeer grimmig werd. Daarop is door ons gereageerd, omdat het uit de hand liep.
.
Ik heb dus wel het gevoel dat er strenger wordt gemodereerd dan eerst, ik vind alleen dat als je een voorbeeld wilt stellen door mensen strafpunten te geven het misschien een goed idee zou zijn om dat van te voren aan te kondigen zodat iedereen dat dan ook weet en dan ook te vermelden waar het mis is gegaan zodat we weten waar we aan toe zijn en waar we op moeten letten. Leden als kalushi doen niets verkeerd maar zitten wel gelijk aan hun strafpunten limiet, da's toch niet heel leuk zeg maar.

Als je over de verdrijvingsvlakken te hard rijdt en je rijdt te dicht op je voorligger en nog wat overtredingen begaat, krijg je meestal voor het te hard rijden een bekeuring en voor de rest een waarschuwing. Ik heb nu het gevoel dat ik 2 bekeuringen krijg voor wat cynisme...

Zie die berispingen SVP als waarschuwingen, en niet als bekeuring. Je toegang tot het forum is toch nog niet beperkt? Of wel? Pas dan (bij drie lopende/actieve berispingen) zou er sprake zijn van een "bekeuring" doordat dan je toegang tot het forum beperkt is.

En algemeen: berispingen verlopen na enkele dagen/weken, en dan verlopen ook eventuele restricties. En wat betreft de recente grimmige sfeer: alle betrokken hebben waarschuwingen gekregen, dus is er consequent gehandeld. Misschien krijg je een andere indruk, maar dat is enkel omdat die waarschuwingen niet aan "de grote klok" worden gehandgen ofzo...

Vreemd dat je onze community met het echte leven vergelijkt, want als dat zo zou zijn, dan zou het er hier heel anders uit zien.
Maar als je dat toch doet, dan zou ik zeggen dat je ook maar cynisch moet zijn tegen de politie als je aangehouden wordt. Kijken hoe de glimknopen dan reageren. :)
Oei, ik zei glimknoop.. als ik maar geen berisping krijg...

Met alle respect Johnny, je spreekt jezelf tegen:

Humor is zeker niet verboden op het forum, maar de sfeer is nu redelijk grimmig vanwege een incident wat onlangs speelden.

Bovendien houd ik me zowel in het verkeer als in dit forum aardig aan de regels en ik kreeg in dit geval een berisping (2x) vanwege cynisme en was ik niet cynisch n.a.v. een berisping, dus dat vergelijk van jou gaat ook mank. En is een forum niet een afspiegeling van de samenleving? Dus ik vind dat ik die vergelijking best mag maken.

Alleen die paar (notoire) onrustmakers waarschijnlijk.

Dus ik ben een notoire onrustmaker??? Dan had mij dat ook wel op een normale manier (PB) medegedeeld mogen worden dat als ik zo (?) doorga ik gebanned wordt o.i.d.

Nogmaals, ik ben me werkelijk van geen kwaad bewust en zou het vanwege bovenstaande opmerkingen nog eens kunnen zijn met 1 strafpunt maar 2 vind ik werkelijk buitenproportioneel en ik vind het terecht dat ik me hierover kan opwinden.

Pas dan (bij drie lopende/actieve berispingen) zou er sprake zijn van een "bekeuring" doordat dan je toegang tot het forum beperkt is.
Nee dat zou een ontzegging van de rijbevoegdheid zijn ;)

Oeps.. nu wordt ik cynisch... of valt dat nog net onder humor? ;)

Laatst gewijzigd:
Is het misschien een idee dat er een lijst komt van mensen die een permanente ban hebben gekregen?
Voor hen maakt het toch niet meer uit hoeveel punten ze hebben en het is voor de leden misschien wel fijn om te weten waar iemand is gebleven.
Voor de duidelijkheid, niemand kan in deze enquete aangeven dat ie meer dan 2 punten heeft omdat je dan eenvoudigweg een ban te pakken hebt.
Voor zover bij mij bekend zijn er nu 2 personen die meer dan 2 punten hebben. nl, lid 6 trak en mono-poly. Ik mag hopen dat hun ban weer wordt opgeheven, wat mij betreft zijn het iig zeer welkome leden.

Mr Space, en Adriaantje worden hier even uitgezonderd want dat was overduidelijk en niet meer dan volkomen terecht.

ik wist niet dat er een strafpunten systeem was, en ik vind het een hele 'vriendelijke' manier om de boel hier weer een beetje op orde te krijgen. Ik zelf vind het forum het laatste jaar gigantisch achteruit gegaan. Dat is ook een van de redenen dat ik hier nauwelijks nog actief post.

Ik zie ook het probleem niet dat er een strafpunten systeem wordt ingevoerd. 99 procent van de gebruikers zal er weinig van merken lijkt me in de praktijk. Het wordt tijd dat de sfeer weer een beetje terugkomt op dit forum. Als newbie wordt je hier door een klein groepje direct afgeblaft dat je de manual maar moet lezen of je wordt belachelijk gemaakt door een klein groepje dat je zo weinig weet. Ik erger me daar dood aan en ik ben ervan overtuigd dat dit mensen afschikt om nog te posten op dit forum. Ik snap ook niet waarom mensen dat doen.

Ik ben benieuwd of het op deze manier wel lukt om het forum weer wat kwalitatiever te maken en ook de zin van mensen om weer te gaan posten wat te verhogen. Ik denk dat dit uiteindelijk wel gaat lukken.

wat ik wel vind is dat het netjes was geweest dat er in ieder geval melding was gemaakt dat dit strafpunten systeem wordt ingevoerd. Dan is het voor iedereen in ieder geval duidelijk.

We moeten hier overigens ook niet over gaan overdrijven, dit is een vriendelijke manier om de boel enigzins in toom te houden, op buitenlandse fora wordt er een stuk harder opgetreden kan ik je verzekeren. Bovendien, als je hier gewoon voor je lol zit heb je niks te vrezen, als je doelstelling relschoppen en uitlokking is dan wordt het iets lastiger.

ik wist niet dat er een strafpunten systeem was, en ik vind het een hele 'vriendelijke' manier om de boel hier weer een beetje op orde te krijgen. Ik zelf vind het forum het laatste jaar gigantisch achteruit gegaan. Dat is ook een van de redenen dat ik hier nauwelijks nog actief post.
.
Quif, kerel, je reageert niet anders dan ik had verwacht. Wat zullen de mods jou een fijne gozer vinden.
Ik zie ook het probleem niet dat er een strafpunten systeem wordt ingevoerd. 99 procent van de gebruikers zal er weinig van merken lijkt me in de praktijk. Het wordt tijd dat de sfeer weer een beetje terugkomt op dit forum.
.
En dat bereik je door mensen strafpunten te geven. Als deze trend zich voortzet dan kan het forum over een tijdje worden omgedoopt tot 'newbie-forum' waarbij antwoorden dan uit zullen blijven omdat al de RTFM roepers een ban te pakken hebben reeds.
Als newbie wordt je hier door een klein groepje direct afgeblaft dat je de manual maar moet lezen of je wordt belachelijk gemaakt door een klein groepje dat je zo weinig weet. Ik erger me daar dood aan en ik ben ervan overtuigd dat dit mensen afschikt om nog te posten op dit forum. Ik snap ook niet waarom mensen dat doen.
.
Dat hoef jij ook niet te snappen, ik snap het zelf echter wel en daarbij, ik lees liever de posts van bijvoorbeeld mono en 6 trak dan van een of andere newbie die hier toch alleen maar komt zuigen. Niet dat hij niets vragen mag, maar wat is zijn toegevoegde waarde? Daarbij was het in de betreffende thread overduidelijk een vraag over zijn illegale sequencer. Hoe denk jij over illegaal software gebruik?
Ik ben benieuwd of het op deze manier wel lukt om het forum weer wat kwalitatiever te maken en ook de zin van mensen om weer te gaan posten wat te verhogen. Ik denk dat dit uiteindelijk wel gaat lukken.
.
Ik denk het niet.
wat ik wel vind is dat het netjes was geweest dat er in ieder geval melding was gemaakt dat dit strafpunten systeem wordt ingevoerd. Dan is het voor iedereen in ieder geval duidelijk.
.
Exactly my point.
We moeten hier overigens ook niet over gaan overdrijven, dit is een vriendelijke manier om de boel enigzins in toom te houden, op buitenlandse fora wordt er een stuk harder opgetreden kan ik je verzekeren. Bovendien, als je hier gewoon voor je lol zit heb je niks te vrezen, als je doelstelling relschoppen en uitlokking is dan wordt het iets lastiger.
.
Ik denk niet dat het iemands doelstelling is maar het is gewoon een natuurlijke eigenschap waar iedereen wel eens last van heeft.

Jij kan het bijvoorbeeld nooit laten om de moraalridder uit te hangen, daar erger ik me dus dood aan.. Zo heeft iedereen wat.

maareh, jij vind het dus wel terecht dat kalushi 2 punten heeft gekregen, dat werkt dus wel sfeerbevorderend vind je.. goh..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back