Waarschuwingen en berispingen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Hmmm, sta hier een beetje gemengd in: er is hier inderdaad een groot probleem met eigen verantwoordelijkheid en sfeer, maar de vraag is altijd waar je (lees: de mods) de grens moet trekken. Daarnaast ben ik bang dat juist de "grote posters" eerder tegen een strafpunt aanlopen, juist omdat ze meer posten. Dat zou wel jammer zijn, want onder die grote posters is veel kennis te vergaren.

Verder moet het niet zo'n probleem zijn om te kunnen RTFM'n, vin d ik. Uiteraard wel met enige referenties (d.w.z.: linkje naar relevante thread), maar als het niet van A-Z uitspellen van het antwoord een strafpunt gaat opleveren (wat wel een beetje de teneur lijkt te zijn inzake kalusi), dan wordt er natuurlijk helemaal niet meer geantwoord en kunnen we aanwas van nieuwe leden ook wel vergeten.

Maar strafpunten, ook publiek geheim, dat is in mijn gevoel een stap terug... naar 1984, om precies te zijn :)

Het lijkt mij goed om niet te spreken van strafpunten, maar beter te spreken over waarschuwingen en berispingen. Gele en rode kaarten zo je wil.

Bericht door een moderator:
Ik heb de titel van dit topic dus even aangepast

En die waarschuwingen en berispingen kregen jullie (als je het bont maakte) ook al van de moderators voordat het systeem er was. (Of als je echt te ver ging een ban.) En dat ging allemaal discreet zonder je publiekelijk aan de schandpaal te nagelen!

De nieuwe versie van vBulletin maakt dat waarschuw-werk makkelijker voor ons. Dat is het enige verschil. Wij houden in het privé gedeelte geen lijsten van jullie bij met aantallen strafpunten of zo... (Is sowieso geen toepasselijke term.) En waarschuwingen en berispingen verlopen ook weer, dus ook al zou je onverhoopt eens zo'n puntje oplopen, na een paar weken is ie vanzelf weer weg.

Nogmaals wil ik benadrukken dat het waarschuwingen-systeem slechts een klein onderdeeltje is van de forum-software, waar bijna niemand wat van gaat merken hier.

om nog maar even verder te zeiken, ik vind de term 'strafpunt' wat ongelukkig gekozen.. maar ik er dan 1e en 2e waarschuwing van oid.

volgens de van dale:

straf·punt (het)
1 (sport) punt, in rekening gebracht wegens overtreding van de regels of wegens tekortkomingen

wegens het ontbreken van duidelijke regelgeving op sf wil ik iedereen bij deze even meedelen dat het krijgen strafpunten het gevolg zijn van terkortkomingen als persoon... dat je het maar even weet! :D

EDIT:
nou krijg nou wat.. shortwave, de beste mod heeft er nu waarschuwingen en berispingen van gemaakt. Good job shorty! :okdan:

Laatst gewijzigd:
misschien kan iedereen zo'n indicator in z'n profiel krijgen:

Attachments

• Threat_levels.jpg
    Threat_levels.jpg
    124,2 KB · Bekeken: 143
... Verder moet het niet zo'n probleem zijn om te kunnen RTFM'n, vind ik. Uiteraard wel met enige referenties (d.w.z.: linkje naar relevante thread), maar als het niet van A-Z uitspellen van het antwoord een strafpunt gaat opleveren (wat wel een beetje de teneur lijkt te zijn inzake kalusi), dan wordt er natuurlijk helemaal niet meer geantwoord en kunnen we aanwas van nieuwe leden ook wel vergeten.
Over RTFM kan ik kort zijn: als de beantwoorder inderdaad de Manual gelezen heeft, dan is een verwijzing naar de betreffende pagina toch op z'n minst op z'n plaats. Dat stimuleert het lezen van de Manual! Ik schrijf altijd [Manual page xxx] bij het antwoord.

Wout

Niet alleen tegen het gevoel van rechtvaardigiheid. In de rechtspraak is het nl. zo dat er geen misdaad zonder wet en geen straf zonder wet kan zijn (nullum crimen, nulla poena sine lege). Nu ligt dat met internet iets anders danwel anarchistischer maar een bekendmaking van dit systeem of regels zou wel op zijn plaats zijn. Verder heb ik nog nooit een waarschuwing gehad en gedraag ik mij altijd netjes maar krijg ik nu vanwege 2 cynische opmerkingen (niet eens beledigingen) in het zelfde topic ineens 2 strafpunten.
Zelfs de politie is niet zo streng. Als je over de verdrijvingsvlakken te hard rijdt en je rijdt te dicht op je voorligger en nog wat overtredingen begaat, krijg je meestal voor het te hard rijden een bekeuring en voor de rest een waarschuwing. Ik heb nu het gevoel dat ik 2 bekeuringen krijg voor wat cynisme... t.w.:
Ik wil er even aan herinneren dat jij begonnen bent met vergelijkingen met de politie en verkeer. Maar misschien is je internet geheugen te kort..

Dit is het laatste wat ik er over ga zeggen, want iedereen weet verrekte goed waarover het gaat.

. Maar misschien is je internet geheugen te kort..
Gaan we nu persoonlijk worden?

Ik wil er even aan herinneren dat jij begonnen bent met vergelijkingen met de politie en verkeer
En ik mag niet voorstellen dat WE er maar beter over op kunnen houden, wie er ook begonnen is? De pot verwijt de ketel...

sjongejongejonge lijkt wel een opvoedingsinstituut...echt weer helemaal nederlands balkenende truttigheid dit

Er hangt echt een kutsfeer hier de laatste tijd...en dan ook nog strafpunten in gaan voeren...inderdaad daar zakt mijn broek ook van af (dat doet die al zoweizo want ik heb geen riem)

En waar slaat het op dat Monopoly gebanned is nog steeds... kom op man hef dat op, hij is een van de weinige gasten op dit forum die het nog een beetje content geeft. Er zijn mensen die echt veeeeeel meer een reden hebben op gebanned te worden...maar dat zien de moderators blijkbaar niet.

Maarja het zal wel een forum worden op het nivo van "waarom krijg ik geen jumpstyle bassdrum op mijn MIDI kabel VST plugin"

Ja idd, hoewel soms (nou ja okay, vaak) ungenuanceerd, is Monopoly zeker een aanwinst, ik heb er al veel van opgestoken van zijn kennis.

Ik vind dat als mensen een persoonlijke belediging maken of bedreigingen oid posten/pb-en dan is een berisping/ban zeker van toepassing. Maar mensen moet wel gewoon hun ongezouten mening kunnen geven, anders zal er weinig meer gepost worden behalve hetgeen wat SmackOS aangeeft en anderen ook.

En hoezo mag RTFM niet als er bij een legaal product (want alles wat illegaal is wordt zoweizo niet getolereerd, wat begrijpelijk is) een vraag wordt gesteld wat gewoon getting started of quickstart manual kost is.

Kijk of het vriendelijk en behulpzaam is is een 2e. Maar of dat nu echt strafpunten op moet gaan leveren of hoe de SF stichting het ook wilt noemen. Valt er ergens te checken hoeveel je er hebt, of krijg je ten alle tijde tekst en uitleg van een Mod wanneer je er een krijgt? Ik ben zelf ook weleens ongenuanceerd, maar ik bedoel het goed hoor jongens :D

Waarschuwingen & Berispingen werken als volgt:

Als een of meerdere mods menen dat je over de schreef gaat, dan kun je een waarschuwing krijgen. Zie het als een soort van gele kaart. Zitten geen consequenties aan vast.

Ga je na een waarschuwing toch weer over de schreef dan kun je een berisping krijgen. Zie dat als een rode kaart. Bij een berisping krijg je één of meerdere punten. Drie punten maakt dat je status op het forum tijdelijk van registered naar restricted wordt gewijzigd. Op dat moment kun je dus even niet meer posten, totdat een (of meer) van de punten verloopt zodat je totaal geen "drie" meer is.

Tot slot zal de moderator altijd een toelichting geven op de reden van een uitgedeelde waarschuwing en/of berisping. Die ontvang je (automatisch) via PB.

PS Inderdaad was het chique geweest dit systeem eerst even te verkondigen, maar de situatie die een paar weken terug ontstond met een aantal leden, liet ons even geen keuze.

Ja idd, hoewel soms (nou ja okay, vaak) ungenuanceerd, is Monopoly zeker een aanwinst, ik heb er al veel van opgestoken van zijn kennis.

Ik vind dat als mensen een persoonlijke belediging maken of bedreigingen oid posten/pb-en dan is een berisping/ban zeker van toepassing. Maar mensen moet wel gewoon hun ongezouten mening kunnen geven, anders zal er weinig meer gepost worden behalve hetgeen wat SmackOS aangeeft en anderen ook.

En hoezo mag RTFM niet als er bij een legaal product (want alles wat illegaal is wordt zoweizo niet getolereerd, wat begrijpelijk is) een vraag wordt gesteld wat gewoon getting started of quickstart manual kost is.

Kijk of het vriendelijk en behulpzaam is is een 2e. Maar of dat nu echt strafpunten op moet gaan leveren of hoe de SF stichting het ook wilt noemen. Valt er ergens te checken hoeveel je er hebt, of krijg je ten alle tijde tekst en uitleg van een Mod wanneer je er een krijgt? Ik ben zelf ook weleens ongenuanceerd, maar ik bedoel het goed hoor jongens :D

helemaal mee eens, alleen 1 strafpunt voor "ten alle tijde"

Voor zover bij mij bekend zijn er nu 2 personen die meer dan 2 punten hebben. nl, lid 6 trak en mono-poly. Ik mag hopen dat hun ban weer wordt opgeheven, wat mij betreft zijn het iig zeer welkome leden.

Wist niet dat mono gebanned was... maar ehm 6 trak maakt het er toch echt wel zelf naar hoor, moet de ban maar opgeheven worden omdat JIJ ze graag op t forum ziet?
kennelijk denken andere er anders over ..

heb trouwens nog steeds afentoe t idee dat 6 een grote hoax is van iemand hier op t forum (zal geen naam noemen) dus zo erg is t niet als diegene ff niet met dat account kan posten ..
maar misschien zit ik er wel naast hoor. er zijn mij rare dingen opgevallen iig

Toch ff reply-en:

Wat als (een) bepaalde Mod(s ) de pik op iemand heeft/hebben en die persoon dus bij elk "schijnbaar" misstandje een berisping / ban krijgt?

O ja,,.. iedereen is intelligent genoeg om een goede keuze te maken en er wordt onderling overlegd.. :bekdicht:

Enfin, .. tijd voor koffie..

@ Res, jij moet ook niet zeuren, want zelf stook je ook de hele zooi bij elkaar, vind ik.

:D Zoww.. da's lekker: ff stoom afblazen?!

Maar goed, ik vindt het zelf een prima systeem wat er ingevoerd is ..

En je wordt echt niet zomaar gebanned.. En ik weet zeker dat kalusi ook niet zomaar gebanned zou worden mits hij er nog een punt bij krijgt..

De regels gelden in het algemeen, en er wordt echt wel gekeken na 3 waarschuwingen of alle 3 de waarschuwingen inderdaad terecht zijn voor een ban .. zo niet ben ik er zeker van dat de mods wel zo redelijk zijn het een en ander in te trekken .. wil niet slijmerig over komen ofzo maar de mods zijn gewoon fair wat dat betreft..

En je wordt echt niet zomaar gebanned.. En ik weet zeker dat kalusi ook niet zomaar gebanned zou worden mits hij er nog een punt bij krijgt..
Hoewel ik het gevoel krijg dat mensen aan het staartje van deze thread iets posten zonder de hele thread gelezen te hebben, denk ik dat ik mijn punt heb gemaakt dus van mij mag er ook een :verkoght: :slotje: op.

Hoewel ik het gevoel krijg dat mensen aan het staartje van deze thread iets posten zonder de hele thread gelezen te hebben, denk ik dat ik mijn punt heb gemaakt dus van mij mag er ook een :verkoght: :slotje: op.

Ik heb de hele thread gelezen hoor :)

en daarop was mijn advies: maak je niet zo druk om de waarschuwingen die je krijgt.. als het moment daar is zullen ze je niet zomaar bannen als het onterecht is :)

Verlopen berispingen verwijderen

Verlopen berispingen verwijderen

Is het mogelijk om verlopen of ingetrokken berispingen te verwijderen of gaan die na een tijdje zelf weg? Die van mij blijven er nu staan, verlopen en/of ingetrokken.

Is het mogelijk om verlopen of ingetrokken berispingen te verwijderen of gaan die na een tijdje zelf weg? Die van mij blijven er nu staan, verlopen en/of ingetrokken.
Die berispingen zijn alleen zichtbaar voor moderators en jezelf en gaan niet vanzelf weg.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back