Ook een grapje...
En dat op een forum waarvan je jezelf niet eens kunt uitschrijven
Wout
En dat op een forum waarvan je jezelf niet eens kunt uitschrijven

Wout
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Maar strafpunten, ook publiek geheim, dat is in mijn gevoel een stap terug... naar 1984, om precies te zijn![]()
|
Bericht door een moderator:
|
|
|

Over RTFM kan ik kort zijn: als de beantwoorder inderdaad de Manual gelezen heeft, dan is een verwijzing naar de betreffende pagina toch op z'n minst op z'n plaats. Dat stimuleert het lezen van de Manual! Ik schrijf altijd [Manual page xxx] bij het antwoord.... Verder moet het niet zo'n probleem zijn om te kunnen RTFM'n, vind ik. Uiteraard wel met enige referenties (d.w.z.: linkje naar relevante thread), maar als het niet van A-Z uitspellen van het antwoord een strafpunt gaat opleveren (wat wel een beetje de teneur lijkt te zijn inzake kalusi), dan wordt er natuurlijk helemaal niet meer geantwoord en kunnen we aanwas van nieuwe leden ook wel vergeten.
Ik wil er even aan herinneren dat jij begonnen bent met vergelijkingen met de politie en verkeer. Maar misschien is je internet geheugen te kort..Niet alleen tegen het gevoel van rechtvaardigiheid. In de rechtspraak is het nl. zo dat er geen misdaad zonder wet en geen straf zonder wet kan zijn (nullum crimen, nulla poena sine lege). Nu ligt dat met internet iets anders danwel anarchistischer maar een bekendmaking van dit systeem of regels zou wel op zijn plaats zijn. Verder heb ik nog nooit een waarschuwing gehad en gedraag ik mij altijd netjes maar krijg ik nu vanwege 2 cynische opmerkingen (niet eens beledigingen) in het zelfde topic ineens 2 strafpunten.
Zelfs de politie is niet zo streng. Als je over de verdrijvingsvlakken te hard rijdt en je rijdt te dicht op je voorligger en nog wat overtredingen begaat, krijg je meestal voor het te hard rijden een bekeuring en voor de rest een waarschuwing. Ik heb nu het gevoel dat ik 2 bekeuringen krijg voor wat cynisme... t.w.:
Gaan we nu persoonlijk worden?. Maar misschien is je internet geheugen te kort..
En ik mag niet voorstellen dat WE er maar beter over op kunnen houden, wie er ook begonnen is? De pot verwijt de ketel...Ik wil er even aan herinneren dat jij begonnen bent met vergelijkingen met de politie en verkeer
sjongejongejonge lijkt wel een opvoedingsinstituut...echt weer helemaal nederlands balkenende truttigheid dit
Er hangt echt een kutsfeer hier de laatste tijd...en dan ook nog strafpunten in gaan voeren...inderdaad daar zakt mijn broek ook van af (dat doet die al zoweizo want ik heb geen riem)
En waar slaat het op dat Monopoly gebanned is nog steeds... kom op man hef dat op, hij is een van de weinige gasten op dit forum die het nog een beetje content geeft. Er zijn mensen die echt veeeeeel meer een reden hebben op gebanned te worden...maar dat zien de moderators blijkbaar niet.
Maarja het zal wel een forum worden op het nivo van "waarom krijg ik geen jumpstyle bassdrum op mijn MIDI kabel VST plugin"

Ja idd, hoewel soms (nou ja okay, vaak) ungenuanceerd, is Monopoly zeker een aanwinst, ik heb er al veel van opgestoken van zijn kennis.
Ik vind dat als mensen een persoonlijke belediging maken of bedreigingen oid posten/pb-en dan is een berisping/ban zeker van toepassing. Maar mensen moet wel gewoon hun ongezouten mening kunnen geven, anders zal er weinig meer gepost worden behalve hetgeen wat SmackOS aangeeft en anderen ook.
En hoezo mag RTFM niet als er bij een legaal product (want alles wat illegaal is wordt zoweizo niet getolereerd, wat begrijpelijk is) een vraag wordt gesteld wat gewoon getting started of quickstart manual kost is.
Kijk of het vriendelijk en behulpzaam is is een 2e. Maar of dat nu echt strafpunten op moet gaan leveren of hoe de SF stichting het ook wilt noemen. Valt er ergens te checken hoeveel je er hebt, of krijg je ten alle tijde tekst en uitleg van een Mod wanneer je er een krijgt? Ik ben zelf ook weleens ongenuanceerd, maar ik bedoel het goed hoor jongens![]()
Voor zover bij mij bekend zijn er nu 2 personen die meer dan 2 punten hebben. nl, lid 6 trak en mono-poly. Ik mag hopen dat hun ban weer wordt opgeheven, wat mij betreft zijn het iig zeer welkome leden.

Zoww.. da's lekker: ff stoom afblazen?!Mij ook. Mensen natrappen voornamelijk.er zijn mij rare dingen opgevallen iig
Mij ook. Mensen natrappen voornamelijk.
Hoewel ik het gevoel krijg dat mensen aan het staartje van deze thread iets posten zonder de hele thread gelezen te hebben, denk ik dat ik mijn punt heb gemaakt dus van mij mag er ook eenEn je wordt echt niet zomaar gebanned.. En ik weet zeker dat kalusi ook niet zomaar gebanned zou worden mits hij er nog een punt bij krijgt..
op.Hoewel ik het gevoel krijg dat mensen aan het staartje van deze thread iets posten zonder de hele thread gelezen te hebben, denk ik dat ik mijn punt heb gemaakt dus van mij mag er ook een![]()
op.

Die berispingen zijn alleen zichtbaar voor moderators en jezelf en gaan niet vanzelf weg.Is het mogelijk om verlopen of ingetrokken berispingen te verwijderen of gaan die na een tijdje zelf weg? Die van mij blijven er nu staan, verlopen en/of ingetrokken.