JMJ CARRE:Hoe was het?

Het was erg leuk. Blijkbaar ben ik niet de enige die zich ene beetje ergerde aan Jarre's vrije timing en avant-garde manier van improvisatie :p verder erg mooi, sommige geluiden net iets te hard (eigenlijk alleen die ene staaf, weet de naam niet). De theremin deed de zaal wel heel lekker schudden, net als de andere bassen dat is wel een hele plus tenopzichte van de DVD opname waar dat blijkbaar allemaal af is gefilterd :o... een leek (mn vader) valt/viel het allemaal niet/weinig op :geslaagd:

Wel een prachtig gezicht om 35 van die ouwe bakken te zien staan. :okdan:
Ik geef de performance 7/10 vanwege de slordigheden soms, en de bliksemslagen sloeg hij iets 'te fanatiek' aan.

Ik heb nog een audio-opname van de hele voorstelling :P, niet heel erg geweldige kwaliteit echter...:mexico:

...die ene staaf, weet de naam niet

Doepfer MIDI Ribbon Controller: http://www.doepfer.de/R2M.htm

Het ding maakt dus zelf geen geluid, maar hangt aan een synth. Deze controller stuurt zowel MIDI als CV uit, en kan dus aan nieuwe en oude synths gekoppeld worden. Ik heb geen aandelen Doepfer, maar heb het even uitgezocht omdat het mij een vet ding lijkt.

Een probleem met synths vind ik nog steeds dat je weinig fysiek contact hebt met je klank. Zoals een zanger, drummer of gitarist wel heeft. Ik merk dat spelen met een omhangsynth al anders voelt dan spelen op een synth op een standaard. Die ribbon controller is weer een stukje dichterbij "het echt met je eigen vingers doen". :yamaha:

De meester zelf vindt het OK dat we onze Jarre covers op het net plaatsen. Hij verbindt er zelfs een contest aan....

(da's wat voor jou, JP!)

Zou hij zijn ARP 2500 weggeven als hoofdprijs?

Ik heb ook de Live DVD maar kan maar niet erachter komen welke sounds er nou precies uit die ARP 2500 komen...

Weet iemand dit?

huh 2008 er is toch dit jaar weer een carre concert ?

you tubes
van jarre in de studio explaning wat en hoe welke synth deden
dus voor basssssssss
letop !!!

goede quality en uitleg leuk

en een cam in de france studio [ilegal pix haha ]http://nl.youtube.com/watch?v=IfosNi6w_Nk&feature=related
tering wat heeft die gast veel ems .jes !

nog 1x ....

Back