David Guetta Remix

Xpressive

Producer
Naar aanleiding van een contest bij radio 538 had ik meegedaan aan een remix contest. Helaas niets meer van gehoord maar wil hem toch even aan jullie laten horen.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

David Guetta Reef Remix

damn, die vocal staat totaal niet bij je geluiden. Vooral die lead synth zit er in het begin flink naast, vaak staat de vocal ook te zacht. Muziek begeleid de vocal ook totaal niet... heb nu het idee dat het een bestaand nummer was en even een vocal overheen is gegooit. Die bassline wordt trouwens echt heel erg vervelend op een gegeven moment.

Het enige pluspunt vind ik de pads, die zijn goed ingezet, past wel bij de vocal.

Sorry voor mijn kritische noten, maar sorry.

De balans tussen de verschillende instrumenten/percussie/vocals is inderdaad niet echt goed. Maarr.. denk dat als dat wat beter is deze track wel gelijk een heel professionele sound krijgt.. Qua arrangement een beetje vlak; het begint eigenlijk ergens en het blijft op hetzelfde niveau kabbelen. Voor de rest a la 538 commercieel, dus past goed in de context..(ben ik verder niet zo'n fan van maar goed..)

Dus die 2 punten (volume balans en arrangement spannender) aanpassen en nog een keer sturen zou ik zeggen (ookal is die contest afgelopen, je weet maar nooit toch) ;)

(Helemaal op het einde sputtert die reverb trouwens nog wat na :D )

Je maakt de titel producer eigenlijk een beetje een schande :)
het is best wel logisch dat je er niets meer van gehoord hebt ...

Na het lezen van al dit commentaar was ik wel benieuwd, dus ff geluisterd.

Maar zoooooo slecht vind ik het nou ook weer niet.
Op zich passen de vocals best bij dit arrangement compositorisch gezien. Niet veel mis mee.

Mijn puntjes van kritiek zijn vooral:
- Vocal verzuipt totaal in de reverb. Vooral in de coupletten. Hierdoor wordt het zeer onverstaanbaar en da's jammer.
- De totaalmix is een beetje slap geproduceerd. Tip: zet je speakers een lekker hard tijdens het mixen en VOEL de mix. Dit is een van de trucjes waardoor je hele mix meer zal gaan leven. Het is nu een beetje een voortkabbelend geheel met weinig pit!

Tip: zet je speakers een lekker hard tijdens het mixen en VOEL de mix. Dit is een van de trucjes waardoor je hele mix meer zal gaan leven. Het is nu een beetje een voortkabbelend geheel met weinig pit!

Goeie tip!

(vooral als je daarna merkt dat de helft van je mix verdwenen is, als je het op een laag volume terugluisterd ;))

Totaal niets op aan te merken persoonlijk. Sterker nog, volledig acceptabel. Vreemd dat je niets gehoord hebt? Klinkt 100% 538.

Hey!

Ik vind je mix technisch gezien best lekker, alleen heeft het weinig te maken met het origineel.

De bedoeling is een re-mix te maken van het origineel. Je hebt alleen de vocals gebruikt en er een compleet ander nummer van gemaakt. De accoorden kloppen ook niet met het origineel. Ik heb het iets meer bescheiden gehouden maar ook slechts de vocals gebruikt. De rest is ouderwets handwerk.

Check mijn remix op http://paultuinman.hyves.nl of download hem van de FTP van de baas op http://www.ricatech.com/FTP/DJ_MadTrax_-_Delirious.mp3

Happy Listening, deze is ook naar 538 gegaan, ik heb er ook nog niets van gehoord!

Voor de TS:

Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo slecht klinken. Als ik dit op 538 zou horen dan zou ik helemala niet raar op kijken eigenlijk. Snap ook niet zo goed waar al die hele slechte kritieken vandaan komen...

remix david guetta

remix david guetta

Heb je hem nog opgestuurd? Vond sommige stukken wel aardig klinken, alleen sommige parts in je track botste een beetje.

Ik heb ook een remix gemaakt, helaas niet gewonnen zoals verwacht.. Maar wil toch graag een mening van wat experts zoals jullie :)

www.djwesmontello.com/WesMontelloRemix.mp3

Ik ben nog geen expert, maar toch plussies en minnies in mijn visie.

Plussies!

Wat je met de vocals gedaan hebt vind ik super.
De opbouw naar het refrein vind ik de bom!. (2:00~2:30)

Minnies
Smaakgerelateerd : Het nummer eromheen vind ik iets kaal, ik verwacht elke moment een explosie... maar die komt niet.
De bassline na 02:30 klopt niet helemaal met de melodie van de accoorden.
Ik denk dat hij te lang was voor de Remix contest ;-)

Verder zat het goed in elkaar,

Mijn remix heeft helaas ook niet gewonnen. Ik vindt het jammer dat ze de laatste 5 niet genoemd hebben.

Troost jezelf. Ze hebben de 5 finalisten uit laten zoeken door stagiaires :-)

Thanks voor je reactie. Probeerde je remix op hyves te luisteren, maar dat laden duurde vrij lang, dus heb nog niet kunnen luisteren.

Haha, ja de vermelding dat het door stagiaires is uitgezocht is nou niet echt een motivatie voor velen geweest denk ik haha. Daarnaast was het inderdaad leuker geweest als ze van alle 5 een stukje hadden laten horen en daarna de winnaar bekend hadden gemaakt, maar helaas niks aan te doen.

Volgende nummers volgen vast nog wel..

Thanks voor je reactie. Probeerde je remix op hyves te luisteren, maar dat laden duurde vrij lang, dus heb nog niet kunnen luisteren.
Probeer deze link eens?..

Haha, ja de vermelding dat het door stagiaires is uitgezocht is nou niet echt een motivatie voor velen geweest denk ik haha. Daarnaast was het inderdaad leuker geweest als ze van alle 5 een stukje hadden laten horen en daarna de winnaar bekend hadden gemaakt, maar helaas niks aan te doen.

Volgende nummers volgen vast nog wel..

Ja ik weet dat het geen idols finale is, maar ik vond het allemaal "Effe snel" en Meneer Guetta zelf was ook een beetje lauw en kortaf aan de foon.

Ik heb wel op je site gespiekt en gezien dat je je 15 minutes oif fame al gehad hebt! :-) erg goeie muziek trouwens heel muzikaal maar toch "lekker club" Zelfs zonder de Guetta remix contest kom je er wel.

Ik zat bij de laatste 5, kreeg 2 weken terug een mailtje dat mijn versie meeging naar Miami maar daarna niets meer vernomen.

Voor de geinteresseerden, mijn versie staat op http://michielvanerp.hyves.nl
Ik heb alleen een selectie van de vocals gebruikt, rest er zelf omheen gebouwd. Misschien dat David daarom 'not amused' was. ;)

Laatst gewijzigd:
@360Degreez:
Jouw remix vind ik persoonlijk erg slecht. Het is namelijk een remix-opdracht. Bij jou zijn de geluidkeuze, het akkoordenschema en zelfs de baslijn exact hetzelfde als in het origineel. Alleen de drums zijn anders (en niet echt goed te noemen). In mijn ogen dus niet eens een remix, maar meer een remake. En verder irriteer ik me vreselijk aan die knoerharde 909-crash en de galm waar de hele mix in verzuipt.

Neem nu als voorbeeld de remix van Michiel. Die is echt 100x interessanter. Akkoorden compleet omgegooid, maar toch mergen die heel goed bij de vocalen. Veel geëxperimenteerd met de vocalen en een lekker chill sausje heeft deze remix. Naar mijn mening wel iets te chill, beetje slapjes af en toe, maar wel 'petje af'!

Thx voor je Mening, gedeeltelijk be ik het met je eens.
Het is in grote lijnen de zelfde opzet, maar ik heb alleen de vocals gebruikt en daarbij, een Remix voor radio 538 moet naruurlijk uber-commercieel zijn. En dan is het erg link om het compleet te gaan verbouwen.

Het afmixen lukt me nog niet zo best dus daar werk ik aan ;-) Hey, er zijn pro's en amateurs he.

De Mix van Michiel is erg goed inderdaad, je hoort meteen dat het erg professioneel is. Mijn stijl is met iets meer tempo en "Fire" maar mijn petje gaat er ook voor af.

Fijn dat je mijn kritiek goed opvat 360Degreez! Het is niet afkrakend bedoeld, maar juist als opbouwende kritiek! :okdan:

Weten jullie trouwens waar dit akkoordenschema (van de radioplaat van Delerious) vandaan komt? Nee?

Van Kim Wilde - Kids in America.

Echt bizar gewoon letterlijk gejat!

Toen ik David Guetta - Delerious voor het eerst hoorde dacht ik meteen, hey, dat akkoordenschema is gejat van Roger Sanchez - Turn On The Music (Axwell Remix). Dit is ook zo, maar deze is op zijn beurt ook weer bijna letterlijk gejat van Kim Wilde - Kids in America (het einde van deze plaat).

Ik heb ze alle 3 eens even op een rijtje gezet. Oordeel zelf:
Kim Wilde - Kids in America
David Guetta - Delerious
Roger Sanchez - Turn On The Music

@Subgroover en 360

Bedankt voor de complimenten!
Mooi dat het nieuwe akkoordenschema ook daadwerkelijk opviel. :)

De break in het midden is achteraf gezien misschien te slap en zakt het geheel daardoor teveel in elkaar. Ik had die piano gewoon achterwege moeten laten. :L Het nummer was inderdaad bedoeld als 'summer breeze' mix en is niet bepaald een stampende electro inzending.

Professioneel is het in mijn ogen nog lang niet, ik heb nog te weinig verstand van compressie en EQ om er echt iets knallends van te maken, in dit genre is dat eigenlijk wel een must. Ik kom zelf uit de lounge hoek en maak eigenlijk amper dance.

V.w.b. de andere mixen in dit topic: die van 360 vond ik op zich niet verkeerd, al luister ik 'm met koptelefoon dus da's niet helemaal eerlijk. :) Maar hij klinkt wel lekker aangedikt met alle synths er overheen. De mix van Wes vond ik niet echt top, daar is met name geprobeerd om met de bassline iets anders te doen maar de rest is - in mijn ogen - voornamelijk meer van 't zelfde zoals 't origineel.

Laatst gewijzigd:
Weten jullie trouwens waar dit akkoordenschema (van de radioplaat van Delerious) vandaan komt? Nee?
Van Kim Wilde - Kids in America.
Echt bizar gewoon letterlijk gejat!

Heel bizar idd ... komt gewoon 100% overeen. Ik neem aan dat dat in overleg is gebeurd?

Heel bizar idd ... komt gewoon 100% overeen. Ik neem aan dat dat in overleg is gebeurd?

Nou, dat denk ik dus niet...
Ik ben me al een tijdje in het verdiepen in dit soort zaken.

In hoeverre mag je een akkoordenschema jatten?

Er zijn immers al zoveel voorbeelden van overeenkomende akkoordenschema's, maar met een andere hoofdmelodie. Plagiaat-technisch gezien kijkt men over het algemeen alleen naar de hoofdmelodie.
Als je een akkoordenschema niet zou mogen hergebruiken, dan zouden er bijna geen nieuwe songs meer geschreven kunnen worden. Praktisch elke akkoordenopvolging is immers al een keer gedaan.

In dit geval is het wel degelijk een bijna letterlijke kopie. Hoewel bij Kim Wilde het 3e akkoord van majeur naar sus4 gaat en weer terug. Bij David Guetta blijft deze op sus4 hangen.

Conclusie: Geen plagiaat.
Mijn mening: Er zou voor dit soort zaken een speciale muziekrechter moeten bestaan met goede oren, die per zaak moet kunnen horen of de componist het bewust gejat heeft, of dat hij dit perongeluk heeft gedaan.

Back