David Guetta Remix

Zonder exacte akkoorden kennis, meen ik te moeten constateren dat het akkoorden schema ook in Michael Jackson's Thriller zit. Op het moment dat Vincent Price in dat nummer begint te praten hoor je het als kerkorgel.

En dan is er het dilemma...Kids of America is uit '81 en Thriller uit '82. Maar wanneer is wat precies geschreven en dus wat was er eerder.

Eeeeenyway...boeie. Het heeft mij nooit gestoord. Het schema klinkt soweiso "bekend" en je wilt inderdaad niet weten hoevel nummers eenzelfde schema gebruiken, alleen deze springt er boven uit en valt meer op.

L56 Out....

Zonder exacte akkoorden kennis, meen ik te moeten constateren dat het akkoorden schema ook in Michael Jackson's Thriller zit.

Daar heb je bijna gelijk in!

Het grote verschil is dat Micheal Jacksons - Thriller's 1e akkoord mineur is en die van Kim Wilde (+ de andere 2 platen) majeur. Dit maakt wel degelijk een groot verschil (Als je majeur begint, bijvoorbeeld C# met als opvolging A, creëer je een 2e graads tertsverwantschap, ook wel een parralel genaamd. Dit gebeurt niet in Thriller doordat hier de opvolging C#m - A plaatsvind, welke een 1e graads tertsverwantschap is en géén parralel).

Even vergelijken:
Kim Wilde - Kids in America
Michael Jackson - Thriller
(Let wel: deze liedjes staan in een verschillende toonsoort, luister daar even doorheen).

Als ik de muziekrechter zou zijn zou ik nu constateren dat de akkoorden van thriller niet gestolen zijn van Kim Wilde. Hooguit onbewust geïnspireerd door.
David Guetta en Roger Sanchez zijn typische voorbeelden van duidelijk bewust gejat werk!

Zonder exacte akkoorden kennis, sta ik gecorrigeerd, muzikaal edelachtbare! ;-)

Thanks voor de opbouwende kritiek Sub, Als je nooit hoort wat slecht is zal het slechte nooit goed worden.

En als klap op de vuurpijl een nog recenter stukje belachelijk jatwerk.

Alice Deejay : Elements of Life (2000)
DJ Tiesto : Elements of Life (2008)

Akkoorden, en zelfs de naam (!!!!) hetzelfde.

En op dit nummer is een compleet album, en een tour gebaseerd!!!! Whaaa!!!!!!

Laatst gewijzigd:
Back