VST's en Linux

VST's en Linux

• werk er al mee

Stemmen: 2 7,1%
  • interessant, maar nog niet genoeg soft

Stemmen: 16 57,1%
  • niet interessant

Stemmen: 10 35,7%

• Totaal aantal stemmers
    28
Waarom toch al die moeite stoppen in Linux als je nu gewoon met een (brakke) windows ook al muziek kan maken?

Ik vind het zonde van m'n tijd hoor. Dan maak ik liever muziek.

Of koop dan een Mac met OSX. Dan heb je tenminste iets wat je normaal kan gebruiken.

Origineel geplaatst door fuse
Waarom toch al die moeite stoppen in Linux als je nu gewoon met een (brakke) windows ook al muziek kan maken?

Ik vind het zonde van m'n tijd hoor. Dan maak ik liever muziek.

Of koop dan een Mac met OSX. Dan heb je tenminste iets wat je normaal kan gebruiken.

Voor veel mensen heeft Linux ook nog een andere waarde dan "alleen maar een alternatief OS". Heeft met idealen te maken. Het is puurder. Kunnen jullie me nog volgen? :)

Je bedoeld idealisme?
Is dat niet iets van de vorige eeuw? :)

Maar goed, vind Xwindows een nog irritantere GUI dan Windows GUI.
Zowieso dat GUI's nog geinnoveerd moeten worden. Want waarom kun je maar 1 muis gebruiken, je hebt toch twee handen? :confused:

Dus, als we het over Linux drivers hebben dan zitten die vaak nog op 16 bits terwijl we wel eens zijn dat dat alleen voor hobbyisten bedoeld is. :)

Origineel geplaatst door fuse
Je bedoeld idealisme?
Is dat niet iets van de vorige eeuw? :)

Ik ben ook van vorige eeuw :duivels:
Maar goed, vind Xwindows een nog irritantere GUI dan Windows GUI.
Zowieso dat GUI's nog geinnoveerd moeten worden. Want waarom kun je maar 1 muis gebruiken, je hebt toch twee handen? :confused:
De GUI onder linux is juist heel configureerbaar en kan bv windows 99% nadoen als je dat echt wilt :)
Ik heb een tijdje met twee muizen gewerkt op 't werk, maar dat ging toch nie zo lekker :confused:
Dus, als we het over Linux drivers hebben dan zitten die vaak nog op 16 bits terwijl we wel eens zijn dat dat alleen voor hobbyisten bedoeld is. :)

Wat wil je hiermee zeggen? Dat hobbyistenkaartjes onder linux op 16 bit zitten, lijkt me logisch ;-) Sommige betere kaarten zitten hoger.

Okay, de hardware support is nog redelijk beperkt, maar ik vind linux een heel lekker OS waar ik al een aantal jaar met veel plezier op werk, ik ken het van binnen en van buiten, kan het lekker tunen naar mijn goesting. Audio software is nog relatief minimaal, maar zoals hierboven al door verschilende mensen met links aangetoond is, is er al heel wat, en dat ben ik nu aan het uitzoeken/proberen.

Ik werk in de software/hardware, dus dat maakt de drempel wel kleiner moet ik toegeven.

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Een 'complete' Audio bundel voor de Linux ..

Forum link!

daar had ik eerder in deze thread al naar gelinkt ;)

Al die verschillende linux producenten zouden de handen eens ineen moeten slaan en gezamelijk goede allround audio drivers implementeren....

Lindows kan op het moment eigenlijk alleen maar Office goed draaien...dus relatief lastige dingen als ASIO etc. kan je vast vergeten! Opzich is Linux een leuke nieuwe markt voor softwareproducenten (in audio) ... Leuk als je je de Steinberg onder Linux kan noemen ;) Er was al een sequencer voor gemaakt nu toch? Ze zullen er nog niet rijk van worden dan...maar wieweet in de toekomst.

En wie kan mij vertellen of audio stabieler zou kunnen zijn/worden onder Linux dan Windows?? Dat is dan waar het om gaat lijkt me...

Origineel geplaatst door Almeros
Al die verschillende linux producenten zouden de handen eens ineen moeten slaan en gezamelijk goede allround audio drivers implementeren....

Lindows kan op het moment eigenlijk alleen maar Office goed draaien...dus relatief lastige dingen als ASIO etc. kan je vast vergeten!

Das een beetje appelen met peren vergelijken. Volgens mij hebben de alsa linux drivers wel degelijk potentieel tot dezelfde functionaliteit.

Opzich is Linux een leuke nieuwe markt voor softwareproducenten (in audio) ... Leuk als je je de Steinberg onder Linux kan noemen ;) Er was al een sequencer voor gemaakt nu toch? Ze zullen er nog niet rijk van worden dan...maar wieweet in de toekomst.

En wie kan mij vertellen of audio stabieler zou kunnen zijn/worden onder Linux dan Windows?? Dat is dan waar het om gaat lijkt me...

Het voordeel aan Linux ten opzichte van de moderne windows versies is dat het makkelijker mogelijk om zaken als realtime scheduling, low_latency en dergelijke aan te zetten.

Ook kan je lekker zelf prutsen aan drivers en soft, indien je dit graag doet :)

Stabiliteit hangt van zoveel factoren af....:confused:

Origineel geplaatst door andete

Ook kan je lekker zelf prutsen aan drivers en soft, indien je dit graag doet :)

Stabiliteit hangt van zoveel factoren af....:confused:

Geef je nu zelf het antwoord al ;) ?

Maaruh ik heb verder totaal geen knowledge van Linux hoor dus let maar niet teveel op mijn commentaar :)

linux voor audio is volgens mij een ideaal. Fuse heeft gelijk dat wanneer grote bedrijven pas intresse tonen, het ook een (marketing) technisch succes wordt.
Het grootste voordeel vabn linux zou kunnen zijn dat je veel makkelijker allerlei modules, zoals de gui, uit het OS kan strippen om zo tot iets minimaals te komen, precies aangepast voor één bepaalde applicatie. Ooit gehoord dat steinberg ooit plannen had om zoiets te leveren, zeg maar dat je computer alleeen cubase boot. Linux zou voor dit soort toepassing een mooie en goedkope basis kunnen bieden. Maar ja dan noem je het zoiets weer "hardware", toch?

Linux word wel gebruikt als uitgekleed OS bij grotere apparaten zoals harddiskrecorders en supergrote digitale mixers (bijv. tascam). Dat is dan beter dan zelf een heel OS in elkaar te knutselen. En die versie past dan ook meestal in een 2Mb FLASH rom of zo. En die krijg je dan alleen plat als je met een bijl gaat hakken of zo. ;)

Okay, did draadje is lang genoeg :)

BInnen een klein maandje post ik een nieuwe draad met mijn bevinding van een aantal programma's. Ik heb al hele leuke dingen gevonden!

en het zou helemaal cool zijn als je een goed klinkend nummer in het tracks-forum kunt plaatsen. Dat zou wel eens een leuke tread kunnen worden denk ik.

Back