Liquid Mix

reken maar op flink wat latency idd, de reden voor mij om hem te verkopen..

Is met de laatse SW wel instelbaarder gemaakt maar nog steeds teveel voor realtime processing. Mastering en afteradits kan prima ermee uiteraard. maar 256 sample moet je wel rekenening mee houden zo ong. Komt van ong. 2000 samples af dus het is wel een stuk beter al.

Samples is dus de latency :) samples delen door je samplerate, dan heb je de latency in ms.

256 samples op 44.1 khz = 256/44100= 5.8 ms

En wat als je op 96 khz werkt? is het dan 256/96000=2.6ms ? of heb je dan met meer samples te maken?

dan is het idd:
256/96000=latency...

vergeet alleen niet dat dankzij een hogere samplerate, je een lagere latency krijgt, maar ook een verdubbeling van het CPU gebruik, hij moet immers 2x zoveel verwerken. Als je PC/Mac dit aankan geen probleem voor de rest. Maar 96 sporen op 96Khz trekken niet zoveel systemen :)

Nou...ik wil nu gaan beginnen met werken op 96 Khz, maar merk dat dit voor de nodig problemen zorgt met m'n liquid mix.
Zodra ik een Cubase project open op 96 Khz, en ik b.v. een Comp model kies op me LM, geeft hij aan dat hij het model niet kan vinden.
Echter, op 44.1khz doet alles het gewoon ( omdat ik de 44.1khzemulations.zip heb geinstalleerd).

Ik zag op de site 2 bestanden staan :
http://www.focusrite.com/support/software/liquid_mix/

LiquidMix44.1kHzEmulations.zip (201.19 MB)
LiquidMix48kHzEmulations.zip (200.74 MB)

ummm...moet ik nu een 96khzemultions.zip hebben?
Zo ja, waar vind ik die?

ik heb er nooit een CD bij gekregen :(

2e hands gekocht...en ik zag dat alles op de site te downloaden was ( nou ja, bijna alles blijkbaar ).

Gewoon de importeur vragen, ze vreten je niet op hoor. Niks illegaals aan tweedehands en CDs begeven het ook wel eens. Ik geloof dat het Total Sonic in Badhoevedorp is.

Gewoon de importeur vragen, ze vreten je niet op hoor. Niks illegaals aan tweedehands en CDs begeven het ook wel eens. Ik geloof dat het Total Sonic in Badhoevedorp is.

Bedankt voor de tip :okdan: Ik zal ze morgen eens bellen, en ik post wel ff hoe dat gegaan is :)

Ik heb die gasten van Total Sonic gebeld!
Ik vertelde gewoon dat mijn CD onlangs is overleden, en moesten
toch een beetje lachen haha :)
Aardige gasten...ze gaan eentje voor me branden en naar mn huis opsturen :D

Ik ben weer helemaal blij :kroon:

@vinnieQ : Thank nog voor de tip om ze te bellen mate :okdan:

Back