Pas geleden heb ik hier op het forum een MAB 303 gekocht van een SF lid met de wetenschap dat hij er geen geluid uit kreeg en de MAB waarschijnlijk stuk is. Voor het bedrag dat ik ervoor betaalde kon ik hem niet laten liggen, het is toch een leuk obscuur bakje.
De volgende problemen heb ik kunnen constanteren: bij het opstarten(het aanzetten dus) laat het display niet de goede cijfers en nummers zien. Vooral de midi functie is niet goed. Ik kan geen midi channel kiezen. Althans.....
Het is zo'n oldskool 7 segment led display. Hij laat alleen gedeeltes van cijfers zien. Dus bv bij een acht laat hij het onderste balkje niet zien. Daarbij kan ik niet meer door het menu heenlopen. Je komt niet meer van bv 1 naar 2 naar 3 etc,maar van 1 naar 3 etc. Hogere nummers pakt ie al helemaal niet meer. De totale display werkt trouwens wel in de functie stand zonder het verlies van led balkjes maar werkt ook niet meer cumulatief.
Wat kan hier de oorzaak van zijn??
Ik zit te denken dat misschien de optocoupler(Sharp PC900v) niet meer goed is.
Kan dit soort gedrag ook worden veroorzaakt door een lege batterij??
De menu structuur wordt geregeld door een Intel 80C31BH microcontroller.
Misschien dat die van slag is???
De batterij zit trouwens op een rare manier vast op de pcb. Hoe krijg ik die los zonder de pcb te slopen???
Hier is trouwens een link naar de manual
http://www.qfo.nl/studio/manual.php
De volgende problemen heb ik kunnen constanteren: bij het opstarten(het aanzetten dus) laat het display niet de goede cijfers en nummers zien. Vooral de midi functie is niet goed. Ik kan geen midi channel kiezen. Althans.....
Het is zo'n oldskool 7 segment led display. Hij laat alleen gedeeltes van cijfers zien. Dus bv bij een acht laat hij het onderste balkje niet zien. Daarbij kan ik niet meer door het menu heenlopen. Je komt niet meer van bv 1 naar 2 naar 3 etc,maar van 1 naar 3 etc. Hogere nummers pakt ie al helemaal niet meer. De totale display werkt trouwens wel in de functie stand zonder het verlies van led balkjes maar werkt ook niet meer cumulatief.
Wat kan hier de oorzaak van zijn??
Ik zit te denken dat misschien de optocoupler(Sharp PC900v) niet meer goed is.
Kan dit soort gedrag ook worden veroorzaakt door een lege batterij??
De menu structuur wordt geregeld door een Intel 80C31BH microcontroller.
Misschien dat die van slag is???
De batterij zit trouwens op een rare manier vast op de pcb. Hoe krijg ik die los zonder de pcb te slopen???
Hier is trouwens een link naar de manual
http://www.qfo.nl/studio/manual.php