[DnB] 'Le Cram - The Level Of Dumb Beasts

Le Cram

Be different!
Hallo daar allemaal 8)

Hier post ik mn meest recentelijke afgemaakte track

hij is gemaakt met FL7 en heb er heel wat uurtjes zoet mee zitten zijn

ik hoop dat jullie dit wat vinden... en zo niet.... jammer dan :P
hier is ie te vinden

Laat graag ff weten wat je er van vind!
eventuele kritiek of aanmerkingen mag ook altijd :okdan:

:) Dit klinkt eigenlijk best wel erg lekker!!

Lekkere basjes!

Klinkt lekker oldskool :)

Dingen die me opvallen:
- Er mag wat meer stereo panning in percussie
- Crash klinkt wat goedkoop (vooral in 'kale' gedeeltes van het nummer valt het me op, misschien wat reverb overheen pleuren)
- Bij de filtering van een synth mag iets minder resonance gebruikt worden (of even minder volume) doet een beetje pijn aan de oren :d
- De track is energiek en blijft wel die drive houden :okdan:
- Overall mag het iets meer bass hebben, er mag wat meer power in de drums dmv duidelijkere basekick en snare (maar ik ben niet erg bekend met dit genre dus misschien is dit wel de bedoeling zo :) )

Ik noem wat meer verbeterpunten dan positieve dingen maar begrijp me niet verkeerd, vind het een lekker trackje! :D

hee, vet hoor. niets anders gewend

Groet, Lvdzijden

Klinkt lekker oldskool :)

Dingen die me opvallen:
- Er mag wat meer stereo panning in percussie
- Crash klinkt wat goedkoop (vooral in 'kale' gedeeltes van het nummer valt het me op, misschien wat reverb overheen pleuren)
- Bij de filtering van een synth mag iets minder resonance gebruikt worden (of even minder volume) doet een beetje pijn aan de oren :d
- De track is energiek en blijft wel die drive houden :okdan:
- Overall mag het iets meer bass hebben, er mag wat meer power in de drums dmv duidelijkere basekick en snare (maar ik ben niet erg bekend met dit genre dus misschien is dit wel de bedoeling zo :) )

Ik noem wat meer verbeterpunten dan positieve dingen maar begrijp me niet verkeerd, vind het een lekker trackje! :D

ik begrijp je niet verkeerd hoor ;) ik heb soms liever dit soort reacties dan van die reacties waar ze alleen maar zeggen: dit is dope shit jonge!
daar heb ik dus niks aan.

hier kan ik tenminste iets mee :)
drums kan ik niet echt meer veranderen. heb er een loop van gemaakt en die weer in kleine stukjes geknipt. als ik daar andere samples voor moet gebruiken ben ik weer f##king lang bezig om alles weer goed te krijgen. áls het goed word.

die crash begon een maat van mij ook al over. maarjah.... hij is zelf dan ook drummer :P Ik vond hem zelf wel okee klinken, maar ik kan eens gaan kijken naar een ander

welke synth bedoel je eigenlijk die teveel resonantie heeft? op welk tijdstip ongeveer is dat?

de bass moet ik nog (weer) eens beter afstellen :P

thnx voor de feedback iig :D

je moet echt iets doen aan die resonatie in dat promo-achtige geluidje idd.
voor de rest bueno...je zou ook de eerste kick van de break subtiel harder of anders zetten(bv wat reverb) dus op de eerste tel van je bar.

Dat is nu ook weer niet aardig. Beetje jammer hoor. :doei:

je mag natuurlijk altijd zeggen dat je het goed/dope/vet/kut of wat dan ook vind.

maar persoonlijk heb ik gewoon meer aan de reacties waar een beetje opbouwende kritiek in staat. daar kan ik van leren :D en aangezien ik nu weer sinds 7 maand muziek maak, heb ik nog veel te leren over de omgang met FX enzo.

dus als iemand alleen zegt dit ie het goed vind, word ik er wel blij van :) das natuurlijk altijd fijn om te horen. maar graag hoor ik ook een beetje kritiek en/of aanmerking mbt verbeteringen

hmm, kwa gebruik van effecten vind ik dat je wel oke bezig bent, die zetten goede sfeer ner.

je drums vind ik wat minder, de snare mag wat meer 'laag' hebben (rond de 150-200 hz) dan puncht tie wat meer.

het drum ritme ben ik ook niet zo over te spreken. dit heeft meer weg van een vlotte breakbeat track.

de bass klink ook niet strak hij is namelijk voor mijn gevol te enthausiast gedistort en mist nu de herkenbaarheid als toon en klinkt nu als een brommende blokgolf terwijl deze beter als een malloot kan zagen.

veel succes nog!

Back