Sounddiver & Masterkeyboard

Von Haunebu

crypto-technologisch lid
Sinds kort heb ik een Yamaha TG33 desktopmodule, waarvoor ik wegens ruimtegebrek had gekozen ipv de toetsenversie SY22. Nou gaat het editten met een Sounddiver editor inmiddels goed en ik vind het ding echt een mooi geluid hebben, alleen parampampampam: mis ik het spelen tijdens het editten...! Nu is mijn vraag: bestaat er een mogelijkheid om bijvoorbeeld een masterkeyboard aan de midi-in van de pc te hangen, opdat deze op eoa manier het gespeelde doorsluist naar de TG33? Nu trek ik steeds de midikabel uit de interface om 'm in het keyboard te proppen en dat gaat ooit een keer fout...
Ik hoop dat iemand hier verstand van heeft.

Sinds kort heb ik een Yamaha TG33 desktopmodule, waarvoor ik wegens ruimtegebrek had gekozen ipv de toetsenversie SY22. Nou gaat het editten met een Sounddiver editor inmiddels goed en ik vind het ding echt een mooi geluid hebben, alleen parampampampam: mis ik het spelen tijdens het editten...! Nu is mijn vraag: bestaat er een mogelijkheid om bijvoorbeeld een masterkeyboard aan de midi-in van de pc te hangen, opdat deze op eoa manier het gespeelde doorsluist naar de TG33? Nu trek ik steeds de midikabel uit de interface om 'm in het keyboard te proppen en dat gaat ooit een keer fout...
Ik hoop dat iemand hier verstand van heeft.

yep dat kan, je moet dan midi thru ff aanzetten in sounddiver

Yeah yeah yeah... super bedankt!!! Moet nu trouwens de midi-out van de tg33 naar de midi-in van het masterkeyboard? Nu zeurt sounddiver namelijk dat de tg33 niet reageert. Niet dat dat werkelijk belangrijk is voor het editten...

die moet naar je pc, tenzij je masterkeyboard als midi interface werkt via je pc maar ik neem aan van niet aangezien sounddiver aant zeuren is tenzij je instellingen voor midi in/out niet goed staan in SD

Naja, het masterkeyboard zit met zijn out in de in van de pc en de uit van de pc zit in de in van tg33. Om nou de cirkel rond te krijgen moet de out van de tg33 weer naar de pc komen, maar daar zit het masterkb al in. Dus dacht ik 'misschien via het keyboard'.. maar ach, zo belangrijk is het niet, alleen handig met patches laden vanaf de tg33 in sd.

wat voor midi interface heb je?

Laatst gewijzigd:
Soundblaster Live Platinum (met breakoutbox)

met 1 in en 1 out?

zag laatst hier op t forum een midex 3.1 staan voor 35 euro ofzo..

Zoiets zou je er eigenlijk bij moeten kopen dan hang je daar je synth aan en je masterkeyboard aan je soundblaster

Idd, 1 x in en out... Ja was toch van plan om een wat uitgebreidere geluidskaart en midi-implementatie te kopen; dank voor de tips!

Je weet wat mister T zou zeggen, keep it IN THE BOX ;)

Kijk maar uit, voor je het weet staat het bij jou net zo vol als in mijn voormalige slaapkamer :D

Het probleem (gelet op het aantal stuks midi-gear in gebruik bij mij) dat ik heb met sounddiver is dan ook dat ie altijd een midi in en uit nodig heeft van een apparaat. Je kunt je voorstellen dat dat op den duur een bizar verhaal wordt, met hopen gear. Dan moet je al met midi patchbays gaan werken, of met meerdere midi-interfaces... Het blijft wat mij betreft voorlopig dan toch maar handmatig programmeren...

Ja en herrT heeft gelijk, ware het niet dat de FM parameters van deze dollie niet vanuit de doos te porren zijn. En ik heb verder geen midi chain, omdat ik alles gewoon inspeel op de maat van meneer tiktak (errug 60s ja), maar om lekkere paden te maken en volwaardig editplezier is midi toch hendig.

En mijn slaapkamer is al te vol. Eerder had ik niet alles aangesloten, maar 'k heb wat nieuwe instrumenten erbij gekocht/gekregen en ik kan het echt niet meer kwijt. Wordt nu toch echt verhuizen...
Oh alleen de gedachte al aan die nieuwe studio-opstelling:P

En te bedenken dat ik deze al heerlijk vond werken.. op het over- stekkers-met-stoel-heen-rijd-probleem na...

Man, ik vind het hier al te klein... En ik wil nog wat gaan uitbreiden... Dus het wordt tijd voor een echte baan, zodat ik het me kan veroorloven te verhuizen ;)

Which reminds me... Ik krijg zometeen eindelijk te horen hoe en wat aangaande mijn emplooi, ik ga maar eens op pad...

Succes met de TG!

Back