ESI Waveterminal 192

Trigger

Ingeburgerd
Wie heeft er al ervaringen met de Waveterminal 192 M (of L of X)? Is nog weinig over te vinden, behalve de specs, die er errug goed uitzien voor die prijs! Ben benieuwd!
THX!

ik heb de oude versie ervan 2496
perfect ding... een kennis heeft op mijn aanraden de losstaande unit (de rack versie dus) gekocht..
192X geloof ik.. en hij is er ook heel tevreden mee (hij is bestlastig met dat soort dingen..)

lekkere lage latency, mooie kwaliteit, kan lekkere hoge dynamiek aan!

Isis

Isis

Grappig dat je daarnaast ook een Isis gebruikt. (die heb ik ook) Hoe ga je dan precies te werk? Gebruik je die Isis alleen voor digitaal o.i.d.?

die HAD ik erin eigenlijk..
zoals je ook ziet gebruik ik de folio SX,
daar zitten 8 direct outs op..die had ik op de ISIS aangesloten.. en de 2 bussen op de ESI kaart..
verder ben ik overgestapt op winXP, dus de isis moest eruit. nu ligt die in een doos..

ik vind het een onwijze kutkaart, omdat ie geen greintje dB's meer kan hebben, te veel vervorming, slecte ondersteuning, en een hoge latency :kont:

en de ESI kaart was echt een gigantische verbetering..

Ik HAD ook een ESI 192L. Heb nu een Edirol 2496. Gelijk aan een Delta 1010, met wat meer opties.
Ik wist niet wat ik hoorde toen ik de Edirol 2496 aan had gesloten. Lekker vol geluid in tegenstelling tot de 192L.
Daar gaat die 192L ergens 10kilometer verderop staan.

Maar dat is mijn mening.

:doei:

ik heb mijnes vergeleken met een M-audio kaart, en die haalde het absoluut niet bij mijn kaart.. de 192 zoals ik zelf al zei heb ik niet gehoord nog..

ik heb dan ook wel een wat andere kaart.. ietjes meer profi dan de 192x serie

een edirol ken ik niet,.. wel goeie verhalen over gehoord..
mijn kaart heeft niet teveel opties.. maar zit een ontiegelijk stabiele klok in, en hele goeie convertoren. jammer dat ie intern is ;)

Ik ben en blijf MotU fan

Ik ben en blijf MotU fan

Die van mij heeft 24 opties ;) 24 keer input! met een superdynamiek en een altijd evenstrakke opname!

Ik ben niet zo'n fan van ESI. Maar het zijn best leuke kaartjes en rackunits voor het geld

motu *kwijl*
dat blijft mooi, maar goed ><i wat doe jij ermee?? 8> ik doe het nu nog puur voor mezelf, eigenlijk gewoon alleen in mijn eentje :o
ik investeer nu meer in wat gemakzucht dan top spullen..
ik wil over een paar jaar een grotere mengtafel en een grote RME/MOTU bak met minimaal 8 ipv 2 bussen :D

nu wil ik meer zo een mackie control unit ofzow, midi zooi, synths
voor het geld is een ESI opzich een heel mooi product... je kan er professionele opnames mee maken

ESI

ESI

Origineel geplaatst door Gitaarwerk

nu wil ik meer zo een mackie control unit ofzow, midi zooi, synths
voor het geld is een ESI opzich een heel mooi product... je kan er professionele opnames mee maken

Kijk, dat wilde ik nou net ff horen! Momenteel investeer ik liever in geluidskastjes etc. Dus wil ik gewoon een redelijke & voordelige geluidskaart. Heel fijn hoor, dat er Motu gebruikers zijn, maar ik was nu niet op zoek naar Motu recensies.

Mostatic, beetje meer spirit tonen he :D :D :D

ESI is een goeie semi-professionele kaart.. (zover ik denk, de 2496 iets meer als een 192L , want de 2496 heeft wordclock, wat betere specs )

Delta 66

Delta 66

Opzich kijk ik met 1 oog ook naar de Delta 66, die ook een breakoutbox heeft. Alleen maar 4 uitgangen i.p.v. 8 en geen optische in&uitgangen. Minder mogelijkheden voor meer geld, lijkt het. Dat zal de kwaliteit wel echt veel beter (hoorbaar) moeten zijn dan de Waveterminal 192 M (met z'n 192 KHz & goeie testresultaten). Toch?

Back