Misschien weet iemand dit, ik kom er iig even niet uit...
Ik ben een live set aan het voorbereiden in Cubase SX3. Dit doe ik door vanuit verschillende projecten mijn audio en midi te kopiëren en plakken in één groot project, steeds op nieuwe tracks, waardoor de nummers van links boven naar rechts beneden lopen (oooooooo is lege ruimte ivm dat spaties opgeruimd worden in het forum hiero, ----------- is een audio/miditrack ):
--------------
---------------
oooooooooooooo-----------------
oooooooooooooooooooooooooooooo-------------------
So far so good, maar af en toe, zonder aanwijsbare reden, als ik een project copy / paste, hergebruikt Cubase bepaalde tracks ipv gewoon netjes onderaan te beginnen en trekt zelfs het project uit elkaar:
--------------ooooooooooooooooooooooooooooooooooo----------------
---------------oooooooooooooooooooooooooooooooooo----------------
ooooooooooooo -----------------
ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo -----------------
Heeft iemand enig idee hoe dit komt en of dit gedrag aan te passen valt, zodat er wel netjes geplakt word in een lege regel? Dit is nodig ivm het unieke gebruik van plugins/EQ'ing op de verschillende tracks.
Paar dingen die ik al weet:
- in het grote project moet je een nieuwe lege track aanmaken van hetzelfde type als in het te plakken project
- deze track moet actief zijn
Maar zelfs dan vertoont ie af en toe dit gedrag...
Strange... :confused:
Ik ben een live set aan het voorbereiden in Cubase SX3. Dit doe ik door vanuit verschillende projecten mijn audio en midi te kopiëren en plakken in één groot project, steeds op nieuwe tracks, waardoor de nummers van links boven naar rechts beneden lopen (oooooooo is lege ruimte ivm dat spaties opgeruimd worden in het forum hiero, ----------- is een audio/miditrack ):
--------------
---------------
So far so good, maar af en toe, zonder aanwijsbare reden, als ik een project copy / paste, hergebruikt Cubase bepaalde tracks ipv gewoon netjes onderaan te beginnen en trekt zelfs het project uit elkaar:
--------------ooooooooooooooooooooooooooooooooooo----------------
---------------oooooooooooooooooooooooooooooooooo----------------
ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo -----------------
Heeft iemand enig idee hoe dit komt en of dit gedrag aan te passen valt, zodat er wel netjes geplakt word in een lege regel? Dit is nodig ivm het unieke gebruik van plugins/EQ'ing op de verschillende tracks.
Paar dingen die ik al weet:
- in het grote project moet je een nieuwe lege track aanmaken van hetzelfde type als in het te plakken project
- deze track moet actief zijn
Maar zelfs dan vertoont ie af en toe dit gedrag...
Strange... :confused: