Cubase SX3: copy / paste vanuit ander project

scarum

Ouwe rot
Misschien weet iemand dit, ik kom er iig even niet uit...

Ik ben een live set aan het voorbereiden in Cubase SX3. Dit doe ik door vanuit verschillende projecten mijn audio en midi te kopiëren en plakken in één groot project, steeds op nieuwe tracks, waardoor de nummers van links boven naar rechts beneden lopen (oooooooo is lege ruimte ivm dat spaties opgeruimd worden in het forum hiero, ----------- is een audio/miditrack ):
--------------
---------------
oooooooooooooo-----------------
oooooooooooooo-----------------
oooooooooooooooooooooooooooooo-------------------

So far so good, maar af en toe, zonder aanwijsbare reden, als ik een project copy / paste, hergebruikt Cubase bepaalde tracks ipv gewoon netjes onderaan te beginnen en trekt zelfs het project uit elkaar:

--------------ooooooooooooooooooooooooooooooooooo----------------
---------------oooooooooooooooooooooooooooooooooo----------------
ooooooooooooo -----------------
ooooooooooooo -----------------
ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo -----------------

Heeft iemand enig idee hoe dit komt en of dit gedrag aan te passen valt, zodat er wel netjes geplakt word in een lege regel? Dit is nodig ivm het unieke gebruik van plugins/EQ'ing op de verschillende tracks.

Paar dingen die ik al weet:
- in het grote project moet je een nieuwe lege track aanmaken van hetzelfde type als in het te plakken project
- deze track moet actief zijn

Maar zelfs dan vertoont ie af en toe dit gedrag...
Strange... :confused:

bij paste at origin zet ie em meteen helemaal voor aan bij 0. Ik wil hem op de cursor kunnen pasten, omdat ik een heel groot project aan het bouwen ben met meerdere nummers, dus dat is niet handig om steeds te moeten slepen naar de juiste plek én omdat ik gemerkt heb dat als je grote blokken gaat verschuiven met audio en midi er wel eens timing problemen kunnen ontstaan (out of the blue apparently).

Ik weet overigens niet of hetzelfde probleem zich voordoet bij paste at origin.

Merk nu trouwens ook dat automation over een audiotrack niet wordt meegekopieerd... Dat is ook wel zwaar klote :(

Het lijkt me zo vreemd dat dat niet mogelijk zou zijn?

[edit]
Ik zie nu dat je eerst je timetrack goed moet zetten en dan pasten, omdat als je eerst paste en dan je timetrack goed zet, je automation niet mee "inkrimpt"...
wel vaag hoor...
[/edit]

Laatst gewijzigd:
paste hij hem niet altijd bij de linker cursor ipv bij de cursor?
misschien moet je dat eens proberen, verplaats de li cursor (klik +altinhouden dacht ik) en daarna pasten.
anders weet ik het ook niet

Nope hij paste em bij de cursor...

Maar heb ontdekt dat je dezelfde soort track als die je wil pasten eerst moet aanmaken en deze selecteren. Als je ook nog automation hebt die je wil meepasten, moet je eerst de timetrack aanpassen, omdat als je dat later doet, de automation niet mee "inkrimpt". Dan pasten en dan zet ie ze op de juiste lokatie onderaan.

Het is jammer dat je niet hele projecten kunt importeren. Zowiezo is het een hel met VST's die je mee wil nemen, omdat ze niet automatisch meegepaste worden... Die moeten dan weer eerst opnieuw geladen en gekoppeld worden. Ook neemt ie de automation over de VST tracks niet mee bij het kopiëren.

Moeilijk.

Hoe doen anderen dat, als je een live set wil doen met Cubase? Ik doe het dus op de hierboven beschreven manier met een combinatie van audio/midi/vst tracks, zodat je toch een hoop tweakability hebt en gear kunt meenemen, maar het is wel erg omslachtig! Ben wel benieuwd naar andere ervaringen.

Ja paste at origin is geen optie idd. (of je moet al voorbereidingen treffen in het bron bestand (de te pasten track), dat is helemaal geen optie lijkt me haha ;)

Als ik copieer vanuit een andere track maak ik eerst in het nieuwe bestand een audio of miditrack aan en dan alles selecteren en daarin pasten (op de cursor). (de rest indien meerdere tracks maakt ie zelf wel aan)....

Voor de rest lijkt het me lastig en zwaar om vele tracvks achter elkaar te droppen in een project. Aangezien mijn pc zeker met veel compressiebussen het al zwaar genoeg heeft met een nummer, laat staan meerdere. Maar daarvoor heb je weer zoiets als http://www.steinberg.net/29_1.html . Gebruik het zelf niet maar dat zul je wel kennen.

Voor de rest lijkt het me lastig en zwaar om vele tracvks achter elkaar te droppen in een project. Aangezien mijn pc zeker met veel compressiebussen het al zwaar genoeg heeft met een nummer, laat staan meerdere. Maar daarvoor heb je weer zoiets als http://www.steinberg.net/29_1.html . Gebruik het zelf niet maar dat zul je wel kennen.
Ik gebruik niet zoveel VST's, voornamelijk audio tracks en midi tracks om gear mee te sequencen...

Maar het is wel redelijk zwaar, daarom ook maar eens een keer veel geld uitgegeven aan dikke DAW.... :D

Back