OB Matrix1000 en MIDI CC's

ja dat had ik ook al bedacht maar dan moet je wel goeie oren hebben om te kunnen horen of ze alle 6 tegelijk gespeeld worden ;)

Olaf

Of gebruik een spectrum analyzer...

Mvg.

CoolRunning

nou de beste verkoper heeft em ff getest met een 6stemmig accoord en dat klonk goed vertelde ie..tis een relaxede gast dus ik vertrouw em....binnenkort zit er dus een (witte) matrix1000 in mijn rack....nu nog bedenken of ik em boven of onder de pulse inschroef ;)

Olaf

nou hij is binnen hoor...klinkt allemaal erg lekker......... helaas waren de rackoortjes behoorlijk verbogen..ofwel de verkoper heeft dat er niet bij gezegd of het is tijdens het transport gebeurt, maar blij wordt ik er niet van....ga maar es ff kijken of ik nog een deel van het bedrag teruggestort kan krijgen...... tis op zich wel te repareren maar tis nie netjes.....

vraagje: is het normaal dat de m1000 een soort hoog "piep fjiiieeeuw" geluidje uit de output maakt als ie uitgezet wordt? ik heb een white-face trouwens..

Olaf

dat piepje is normaal hoor...teken van een analoog apparaat. Mijn oude matrix deed dat ook.

wat heb je ervoor moeten betalen olaf? 350 euro voor een witte 1000?

ja ik heb er 350 euro voor betaald......kan vast goedkoper maar ik hou niet zo van onderhandelen en als ik iets wil dan wil ik het snel ;)

Re: OB Matrix1000 en MIDI CC's

Origineel geplaatst door olafmol
weet iemand of de Matrix1000 middels de standaard 127 MIDI CC's te programmeren/editen is? en zo ja, in hoeverre?

Olaf

nee hij is niet met de CC's te programeren

maaaaaar !*D

ik editeer hem met OB6000
geweldige software !!!! met een mooie layout

gr.Jzz

Origineel geplaatst door mono-poly
stereo uit
en net ietsjes warmer

maar je kan ze niet linken zoals een 1000 en ietsjes moeilijker in onderdelen

kleine correctie...

de matrix 6 heeft géén stereo out !!
hij is daarentegen wel duo-timbraal wat zoveel wil zeggen als:
dat je je 6 voices kan verdelen over 2 sounds met elk een apparte output

dit kan in 6-0 4-2 2-4 of 0-6 mode (dacht ik...)

gr.Jzz

ik ga de Matrix2001 editor van ons gewaardeerde forumlid Mark Strijbos gebruiken...die heeft zelfs een midi CC naar sysex mapper ingebouwd, die je nu ook zelf kunt aanpassen aan je eigen CC's

Olaf

weet iemand of er een soort note-cycle mode is voor de matrix1000 waarmee je alle 6 voices kan checken?

JA (min of meer).

in een Patch heb je de parameter Voice Mode. Als je deze op Rotate zet dan (je voelt 'm al aankomen!) worden de voices een voor een gebruikt, keurig het rijtje af. goeie manier om effe snel alles te testen. TIP: eerst even calibreren (dat kan automatisch vanaf het frontpaneel) dan hoor je iedere voice zoals ie zo moeten klinken en vallen verschillen ook beter op.

in diag mode is test mode 1 het cyclen door de voiceboards heb ik net ontdekt....kan je precies zien welk voiceboard op dat moment speelt.....handydandy....en alles werkt!

Olaf

Back