Ableton 6 Transpose Probleem

Hai99

Nieuwkomer
Hallo allemaal, ik heb op het forum gezocht maar niks gevonden, dus post ik mijn probleem maar in een nieuwe thread.

Ik heb het volgende probleem met ableton:
Ik heb ableton gekoppeld aan director, en daar het spelletje pong mee gemaakt. Nou is de y-coordinaat van het balletje gekoppeld aan een midi-control change die vervolgens die waarde doorstuurd. Nu heb ik die control change gekoppeld aan ableton en wel aan de transpose knop, zodat als het balletje hoger gaat, de sample meepitcht. Het enige probleem is nu, dat alle tracks meepitchen als ik dat met de transpose knop wil doen.
Nu is mijn vraag of iemand hier een oplossing voor heeft, dit mag ook een evt losse pitch plugin zijn (voor audio).

Alvast
Bedankt !

Euh aan de transpose van 1 clip hangen misschien? Ik wist niet eens dat je alles tegelijk kon transposen in Ableton.

Dat is het probleem juist. Ik heb hem aan 1 clip gehangen in ableton, maar om de een of andere reden, ziet hij alle transpose knoppen als 1 geheel, waardoor hij hem aan alle transpose knoppen linkt

Hmm vreemd...bij mij doet ie dat niet.

Misschien je sample in een simpler gooien en de transpose van de simpler gebruiken?

:okdan: Super dat werkt !
Alleen nu nog 1 vraagje, de tijd van de sample pitch ie als het ware nu mee (eigenlijk wel logisch), maar is er ook nog een mogelijkheid om alleen de pitch te veranderen in de simpler, en niet de tijd ?

Volgens mij niet. Daarvoor kun je hem het best in een "normale" clip zetten.

Tis allemaal wel een beetje dr omheen werken....ik kan immers elke clip apart transposen....maar misschien moet je dan alle andere geluiden in een simpler zetten, en het geluid dat transposed moet worden in een normale clip.

Back